Op mijn Samsung S6 (G4); ongewenste reclame.

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

petronella
Lid geworden op: 26 jul 2006, 11:36

28 feb 2020, 11:12

Via facebook krijg ik allerhande vervelende reclame toegestuurd over bijvoorbeeld trapliften, kebab, filmpjes, enz.
Ik zou graag hebben dat dit ophoudt.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dat kan doen?

Met dank,
Petronella.

meloentoe
Lid geworden op: 03 mar 2011, 00:39

28 feb 2020, 11:28

petronella,

Bijvoorbeeld door via Google Play Store, "AdBlock plus" te installeren. Kijken of dat helpt.
Windows 10-21H2; Malwarebytes Premium; Linux Mint 19.3 Xfce; linuxfirewall

petronella
Lid geworden op: 26 jul 2006, 11:36

28 feb 2020, 13:55

meloentoe schreef:
28 feb 2020, 11:28
petronella,

Bijvoorbeeld door via Google Play Store, "AdBlock plus" te installeren. Kijken of dat helpt.
Merci voor je antwoord! Maar, helaas helpt AdBlock plus niet...
Petronella.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

28 feb 2020, 16:00

op uw toestel moet ge zelf instellen welke apps der meldingen mogen geven !!!! daar moet ge .....;
+ even nakijken bij uw google acount hoe de instellingen staan (privacy)(online moet ge dat doen ), privacy check

Afbeelding

petronella
Lid geworden op: 26 jul 2006, 11:36

28 feb 2020, 18:57

verhaegen schreef:
28 feb 2020, 16:00
op uw toestel moet ge zelf instellen welke apps der meldingen mogen geven !!!! daar moet ge .....;
+ even nakijken bij uw google acount hoe de instellingen staan (privacy)(online moet ge dat doen ), privacy check

Afbeelding
Beste mijnheer Verhaegen,

Sorry. Maar het probleem stelt zich eigenlijk uitsluitend in Facebook en niet in mijn Google account.

Heeft u misschien nog een tip?

Met dank,
Petronella.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

28 feb 2020, 20:03

alles komt via uw google acount hoor , ook die facebook (zonder google acount werkt der géén smartphone )
en op uw toestel zelf , der zijn zoveel verschillende toestellen , en welke fabrikenten die der nog eens een eigen mui overleggen dat het bijna onmogelijk is (tenzij men zelf dat toestel heeft en dezelfde android versie ) de volledige wég te beschrijven die je moet gaan om dergelijke meldingen uit te schakelen
en persoonlijk werk ik met motorola 4 en 7 met android 7 en 9 en zelfs daar op die zuivere versies zit een enorm verschil (in de weg die men moet volgen )om dergelijke meldingen uit te zetten
bij mijne 7 is dat gewoon vanboven omlaag vegen als der een melding staat , en dan staat der ineens bij : meldingen beheren , als men dan tikt daarop dan komt men uit waar men elke app afzonderlijk kan instellen op dat item

het hangt dus af van toestelversie en van androidversie die der op staat , welke weg je moet behandelen om de apps in te stellen wat ze mogen en niet mogen

ge kunt dit eens proberen
Surf naar www.facebook.com en log in.
Klik rechtsboven in de blauwe balk op het driehoekje .
Klik op Instellingen.
Klik links op Advertenties.
U komt op de pagina 'Je advertentievoorkeuren'. ...
Klik op het selectievakje onder 'Mijn sociale acties met advertenties toevoegen voor' en selecteer Niemand.
https://www.facebook.com/help/146952742 ... _permalink

petronella
Lid geworden op: 26 jul 2006, 11:36

28 feb 2020, 22:05

verhaegen schreef:
28 feb 2020, 20:03
alles komt via uw google acount hoor , ook die facebook (zonder google acount werkt der géén smartphone )
en op uw toestel zelf , der zijn zoveel verschillende toestellen , en welke fabrikenten die der nog eens een eigen mui overleggen dat het bijna onmogelijk is (tenzij men zelf dat toestel heeft en dezelfde android versie ) de volledige wég te beschrijven die je moet gaan om dergelijke meldingen uit te schakelen
en persoonlijk werk ik met motorola 4 en 7 met android 7 en 9 en zelfs daar op die zuivere versies zit een enorm verschil (in de weg die men moet volgen )om dergelijke meldingen uit te zetten
bij mijne 7 is dat gewoon vanboven omlaag vegen als der een melding staat , en dan staat der ineens bij : meldingen beheren , als men dan tikt daarop dan komt men uit waar men elke app afzonderlijk kan instellen op dat item

het hangt dus af van toestelversie en van androidversie die der op staat , welke weg je moet behandelen om de apps in te stellen wat ze mogen en niet mogen

ge kunt dit eens proberen
Surf naar www.facebook.com en log in.
Klik rechtsboven in de blauwe balk op het driehoekje .
Klik op Instellingen.
Klik links op Advertenties.
U komt op de pagina 'Je advertentievoorkeuren'. ...
Klik op het selectievakje onder 'Mijn sociale acties met advertenties toevoegen voor' en selecteer Niemand.
https://www.facebook.com/help/146952742 ... _permalink
Beste mijnheer Verhaegen,
Ik heb uitgevoerd wat u voorstelde, maar ik zie helemaal geen driehoekje in de blauwe balk...
Kan u mij a.u.b. nog wat verder helpen?
Met dank,
Petronella.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

29 feb 2020, 09:48

op deze onderstaande link klikken
aldaar goed lezen , en nederland vervangen door belgie
https://www.welingelichtekringen.nl/tec ... ebook.html

probleem is dat is van 2015 , en of dat nog geldig is weet ik niet

het up to date van dergelijke bij facebook zelf is dit
https://www.facebook.com/help/146952742 ... _permalink

je moet in ieder geval bij facebook inloggen en dan naar je : Instellingen voor meldingen
gaan en daar ...........

ps.
ikzelf ben géén facebooker , en zodanig kan ik daar niet alles van ......

petronella
Lid geworden op: 26 jul 2006, 11:36

29 feb 2020, 22:31

verhaegen schreef:
29 feb 2020, 09:48
op deze onderstaande link klikken
aldaar goed lezen , en nederland vervangen door belgie
https://www.welingelichtekringen.nl/tec ... ebook.html

probleem is dat is van 2015 , en of dat nog geldig is weet ik niet

het up to date van dergelijke bij facebook zelf is dit
https://www.facebook.com/help/146952742 ... _permalink

je moet in ieder geval bij facebook inloggen en dan naar je : Instellingen voor meldingen
gaan en daar ...........

ps.
ikzelf ben géén facebooker , en zodanig kan ik daar niet alles van ......
Beste mijnheer Verhaegen,

Erg bedankt voor uw tips; ik heb de indruk dat het gelukt is!

Merci,
Petronella.