online vlooienmarkt

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

Cyper
Lid geworden op: 12 jun 2013, 23:17
Locatie: Ieper

27 jul 2021, 18:35

Wat is het makkelijkste middeltje om -op één of ander platform- een tweedehands spullen winkeltje te openen? Ik weet dat er heel wat mogelijkheden zijn, maar ik zie door de bomen het bos niet, en heb geen zin in alles uitproberen. Bij voorkeur geen app, die alleen op smartphone te hanteren is, maar evengoed op computer
Welbedankt voor enig meedenken

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

27 jul 2021, 19:20

Cyper, op 2de hands. be kan je echt heel veel te koop zetten, op één en dezelfde plek, jouw account dus die je moet aanmaken, en telkens als iemand een bod wil doen, krijgt u een mailtje daaromtrent, je chat op die plaats een antwoord aan de mogelijke koper, rechtsonder in de mail.
Wat je wil verkopen moet je dan wel op het juiste Onderwerp zetten, bv. borden bij "keuken"
Zodat kopers snel het juiste vinden. Daar is een lijst voor op de site.
Als je daarna naar 2de hands wil om je spullen te bekijken, zal je op die site kunnen klikken op " Mr Cyper" in de adresbalk, daarop klikken, en dan op "mijn zoekertjes", in dezelfde balk.
Succes!

Cyper
Lid geworden op: 12 jun 2013, 23:17
Locatie: Ieper

27 jul 2021, 20:15

hoi Reini
2e hands ken ik, daar zoek ik soms zelf iets. Maar om daarop te gaan staan met mijn eigen spullen heb ik nog niet geprobeerd. Jij vindt dat het makkelijkste?

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

28 jul 2021, 06:08

Ja,zeker de moeite om eens uit te testen, heel toegankelijk.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

28 jul 2021, 06:48

Ik kende en gebruikte ooit ook "2de hands"
https://www.2dehands.be/
maar ben bedrogen uitgekomen en had blijkbaar weinig verhaal.

Iets zoeken deed ik later via Bol.com
die dan enkele handelaars aanduiden
en tussenkomen als er toch iets fout loopt.

H.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

28 jul 2021, 08:07

Als particulier in het Zwart gaan werken mag niet daar staan zware straffen en boetes op.

1 ding verkopen via een zoekertjes site O.K.

Een online vlooienmarkt opstarten of meerdere dingen willen verkopen is dit dan geen vorm van zwart geld?
Of heeft men een btw nummer en geef je dit aan bij de belastingen.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

28 jul 2021, 11:13

benq schreef:
28 jul 2021, 08:07
Als particulier in het Zwart gaan werken mag niet daar staan zware straffen en boetes op.

1 ding verkopen via een zoekertjes site O.K.

Een online vlooienmarkt opstarten of meerdere dingen willen verkopen is dit dan geen vorm van zwart geld?
Of heeft men een btw nummer en geef je dit aan bij de belastingen.
Als ge als particulier uw spulletjes verkoopt denk ik niet dat het een probleem is Ik heb al verscheidene malen mijn auto verkocht via internet Via internet of aan de garage wat is het verschil?

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

28 jul 2021, 15:30

dafke schreef:
28 jul 2021, 11:13
benq schreef:
28 jul 2021, 08:07
Als particulier in het Zwart gaan werken mag niet daar staan zware straffen en boetes op.

1 ding verkopen via een zoekertjes site O.K.

Een online vlooienmarkt opstarten of meerdere dingen willen verkopen is dit dan geen vorm van zwart geld?
Of heeft men een btw nummer en geef je dit aan bij de belastingen.
Als ge als particulier uw spulletjes verkoopt denk ik niet dat het een probleem is Ik heb al verscheidene malen mijn auto verkocht via internet Via internet of aan de garage wat is het verschil?
Cyper spreekt over een 2de hands winkeltje te openen vermoedelijk als particulier, dat is niet hetzelfde als je maar zo nu en dan eens iets verkoopt zoals U.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Cyper
Lid geworden op: 12 jun 2013, 23:17
Locatie: Ieper

15 aug 2021, 23:28

Over vanaf wanneer en in welke omstandigheden een privé-tweedehandwinkel een "bedrijf" wordt daar bestaan vast wel regels en wetten over.
Maar wat ik nodig heb is een plekje op internet, waar ik mijn oude printer, scanner, fotocamera en aquarium aan de man kan brengen voor een paar euro. Daar is naar mijn weten nog nooit iemand voor in de bak gevlogen.
Als jullie niks beters weten dan "2de hands" dan zal ik het eens nakijken, tenzij ik hier op het seniorennet iets mag openen!
Ik heb namelijk een paar hele knappe spulletjes :D
Laatst gewijzigd door Cyper op 16 aug 2021, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

16 aug 2021, 14:48

OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

hoshinkido
Lid geworden op: 01 mar 2006, 11:28
Locatie: HOOG EN HEEL DROOG en zonder bubbels ,bubbels genoeg

16 aug 2021, 19:00

Cyper schreef:
15 aug 2021, 23:28
Over vanaf wanneer en in welke omstandigheden een privé-tweedehandwinkel een "bedrijf" wordt daar bestaan vast wel regels en wetten over.
Maar wat ik nodig heb is een plekje op internet, waar ik mijn oude printer, scanner, fotocamera en aquarium aan de man kan brengen voor een paar euro. Daar is naar mijn weten nog nooit iemand voor in de bak gevlogen.
Als jullie niks anders weten dan "2de hands" dan zal ik het eens nakijken, tenzij ik hier op het seniorennet iets mag openen!
Ik heb namelijk een paar hele knappe spulletjes :D
spullen mag men altijd verkopen op 2dehands! niks van aan dat dit zwartwerk is.
iedereen verkoopt wat hij wilt,zoals pc,radio, tuinset enz... ,om het even wat. daar staat geen enkele wet op.
zeg dat ik het zeg.
dus cyper ,zet dit op 2dehands vriend ...niets gemakkelijker 8)
medion AKOYA i5 -10400 windows11
512GB optane H10 8GB DDR4
WI-FI 6AX201 bitdefender antivirus

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

16 aug 2021, 21:16

Ja E.T

Ik weet niet hoe het nu zit ..
Jaren geleden kon je meerdere foto's bijvoegen ...ik dacht 3
Onlangs nog iets verkocht en kon maar 1 foto invoegen .
Vind ik toch maar weinig hoor !!
Tenzij het ondertussen alweer veranderd is ..
Maakt niks uit, voor mij !!
Ik ben uitverkocht :D
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

Cyper
Lid geworden op: 12 jun 2013, 23:17
Locatie: Ieper

16 aug 2021, 22:25

Okee, we zullen het eens alletwee proberen.
tussen haakjes, wat bedoelen ze met "dubbele plaatsingen"? Twee keer hetzelfde product? Waar kan dat nu goed voor zijn? Je kunt het toch maar één keer verkopen :?

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

16 aug 2021, 22:52

Hou nu maar je privé box in de gaten .. voor je ...🙃
Wat ze daarmee bedoelen ?
Als het nog niet verkocht is ...je moet wachten vooraleer je het opnieuw te koop wil zetten.
Reglementen zijn reglementen hé.
Eens lezen..
Laat eens weten hoeveel foto's je mag plaatsen ..moet niet hé

En nu dodo 🛌🏻
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

17 aug 2021, 06:58

Cyper schreef:
16 aug 2021, 22:25
Okee, we zullen het eens alletwee proberen.
tussen haakjes, wat bedoelen ze met "dubbele plaatsingen"? Twee keer hetzelfde product? Waar kan dat nu goed voor zijn? Je kunt het toch maar één keer verkopen :?
Als ge dat product nogmaals plaatst dan staat het weer vooraan