mariajohanna

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

30 aug 2021, 11:27

Nog eens alles bekeken op Google foto's en er staat inderdaad veel op. Het vervelende is dat ze gesynchroniseerd zijn met foto's die op een andere lokatie staan. Hoe kan ik die synchronisatie ongedaan maken? Ik heb daarstraks een afbeelding in foto's verwijderd en die bleek, na nazicht, ook op die andere lokatie verdwenen, dus er zit veel in die synchronisatie.
Intussen wil Google foto's ook graag updaten maar dan moet ik 6 apps verwijderen.

Ook krijg ik vanaf deze morgens de melding dat ik het geheugen moet schoonmaken om de tel snelheid te verhogen, en ik zou ' Easy Cleen Pro Gratis ' moeten installeren om dit Huawei toestel onmiddellijk op te ruimen.
Maar..... dat installeren gaat dus ook niet, wegens 'teveel ' aan geheugen.
Ik laat wel geregeld de ingebouwde virusscan lopen, dus dat zal wel volstaan, zeker ??

Ik moet dus dringend wat gaan doen, ik wil wel, maar......

Bedankt al voor jullie hulp.
Groetjes,
Mariajohanna
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

30 aug 2021, 11:40

viewtopic.php?f=69&t=213678&sid=7dad529 ... ad4852deb9

Hier staat duidelijk hoe ...
Ik werk ook met Huawei.
Daar kan je al mee beginnen .
Dus jij moet het knopje doven.
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

30 aug 2021, 11:49

Steek die Huawei in je computer, je zal dan het kaartje zien en ook je toestel met de foto's als externe schijven.
Verplaats alle foto's naar je sd kaartje, niet knippen en plakken maar copiëren.
Als dat gelukt is verwijder je de foto's van je toestel. Copiëer eerst voor alle zekerheid alle foto's naar je computer dat je ze zeker niet kwijt bent.
Foto's uit de app Google foto moet je niet verwijderen, die staan niet op je Smartphone.
En daarna moet je in de instellingen aanduiden waar de volgende foto's komen als je der nieuwe maakt, dan moet je in de instellingen van de camera-app aanduiden naar het geheugenkaartje.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

30 aug 2021, 11:55

Veel info ineens.... Heb gekeken in instellingen, bij systeem, maar ik kan er niet goed aan uit waar ik moet zoeken....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

30 aug 2021, 11:59

Kijk eens goed naar de screenshots.
Niet bij systeem hé.
En doe wat sacho schrijft.

Niet veel tijd ..

Groeten
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

30 aug 2021, 12:04

Beginnen bij het begin.
Eerst je foto's verplaatsen met behulp van je computer. En weet eens te vertellen hoeveel plaats je al gewonnen hebt.
Ik heb ook een Huawei met een kaartje uit mijn vroeger toestel, maar ik heb het echt niet meer nodig omdat ik meer dan genoeg plaats heb.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

30 aug 2021, 12:07

Oef ... Zal straks laptop opzetten, nu zorgen voor eten, op mijn kaartje kan in de 60.... op, (weet niet meer van buiten hoeveel)
Groetjes
Mariajohanna
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

30 aug 2021, 12:14

Ik heb daar een kaartje inzitten van 4 GB maar heb 128 op men eigen toestel.
Al je foto's zouden op dat kaartje kunnen dus.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

30 aug 2021, 18:17

Hier ben ik dus. Intussen heb ik de synchronisatie kunnen uitschakelen, gelijk joy zei. Dat is al een verandering dus.
Heb nu een bijkomend probleem. In de tel winkel hebben ze in dit Huawei toestel een kaartje gestoken van 64 GB, maar ik krijg het er met geen stokken uit. Zal waarschijnlijk morgen naar de winkel eens gaan, misschien weten ze daar een oplossing voor. Het rare is dat het niet bougeert als ik erop duw en er kan ook niets tussen.......
Vanavond dus pech.

Intussen heb ik hier nog een vorig kaartje gevonden waar enkele documenten op staan. Ik kan daarmee misschien al eens beginnen. Ik weet niet hoe groot dat dit is, wel kleiner dan hetgeen hier nu insteekt, het staat er niet op vermeld.....

En nu eens kijken naar je uitleg, en al wat noteren, want simpel vind ik dat niet, ben maar een leek in vergelijking met jullie ! En dat mogen jullie aanzien als een groot compliment ! Mag ook eens gezegd worden tegen allen die een ander helpt.....
Mariajohanna
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

lode
Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14

30 aug 2021, 18:50

En, waarom zou je het kaartje er uit willen halen ?
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

30 aug 2021, 19:42

Je moet je smartphone verbinden met je laptop.
Lezen is duidelijk je sterkste kant niet.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

30 aug 2021, 20:44

Oei, ik zou het al verkeerd doen dan.... Sorry. Morgen dan die 2 verbinden en goed kijken wat ik moet doen.
Heb er gewoon over gezien......
Ik moet nog veel leren op mijn oude dag..... Bedankt voor jullie geduld met mij.....
Fijne avond,
Mariajohanna
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

01 sep 2021, 13:41

Sukkel..... Sukkel..
Het loopt hier niet gelijk je beschrijving. Als ik de 2 verbind kan ik kiezen tussen foto's overdragen, delen, of bestanden overdragen. Op de pc zie ik dat ik HiSuite van Huawei zou moeten downloaden en netwerkbronnen installeren.... Niets klopt van de beschrijving. Ik ken er niets van, ga naar de winkel voor assistentie..... Toch bedankt hoor, voor mij te willen helpen, maar dit is niet zo mijn ding....
Groetjes,
Mariajohanna
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

01 sep 2021, 15:17

Maar... Laat 'opgeven' nu eens niet in mijn woordenboek staan, dus hier zit ik weer met die 2 verbinden voor mijn neus !
Op 'deze pc' zie ik nu mijn toestel Huawei P8 lite 2017 staan, daarstraks niet. Ik klik er op en er komt interne opslag op, een rode dikke lijn, en daaronder 0 bytes van 9,54 GB beschikbaar. Meer staat er niet. Intussen krijg ik op de Foon een melding van foto's overdragen, Bestanden overdragen, of alleen opladen. Intussen is de pc afgeslagen, en als ik het begin met deze pc, staat mijn toestel er gewoon niet meer op.....
Tara.... Bij de meldingen krijg ik een bericht dat mijn toestel niet wordt 'herkend'...... Raar. Wat doe ik dan verkeerd? Ik weet het niet meer.....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

01 sep 2021, 15:39

Goed, ben terug helemaal opnieuw opgestart en het staat er weer. Kan nu in de mappen waar alle foto's zouden opstaan. Ga nu alle mappen proberen te kopiëren naar de pc....heb alles aangeduid, coppieren, ik krijg een kadertje met 'het apparaat antwoordt niet meer of de verbinding met het apparaat is verbroken., Ik doe OK, en probeer opnieuw.... Ik heb nu foto's en video's importeren gedaan. Hij zegt dat er 16 nieuwe foto's en video's gevonden zijn. Ik kan nu items voor importeren controleren en sorteren of alle nieuwe items nu importeren, doen. Ik kan niets coppieren ...... Waarschijnlijk doe ik weer iets fout ? Nog eens naar de mogelijkheden opfoon gekeken en krijg er nog een mogelijkheid bij. : Midi invoer, wat het ook wil zeggen.... .
Als ik het zover krijg dat ik het wel kan kopiëren, zet ik ze dan bij de Afbeeldingen, of ergens anders, een map aanmaken?
Ik wacht wel op verdere 'instructies, het loopt hier met mij niet van een 'leie dakje' ..... Sorry.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen