mariajohanna

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

01 sep 2021, 16:09

Alle foto's die ik open om te kijken en eventueel te coppieren, zijn in pdf .outside, Adobe Acrobat Document en Adobe Acrobat Reader kan .outside niet openen omdat dit bestandstype niet wordt ondersteund enz.....

Ik denk dat ik die 16 nieuwe foto's en video's ga 'importeren', lukt het niet dan zie ik wel verder....
En de boer.... hij ploegde verder, he ! 😉
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

01 sep 2021, 16:19

pdf zijn géén foto's normaal

afbeeldingsbestanden zijn :
jpg, jpeg ,png ,tiff, bmp, gif
av = film
SVG, EPS, AI en PDF zijn allemaal voorbeeld van vector afbeeldingstypen.(afbeeldingen die in een document staan )

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

01 sep 2021, 17:18

Tja, dan heb ik toch onderweg een grote stommiteit gedaan : er stond ergens dat ik moest kiezen hoe ze geopend werden en ik heb pdf gedaan omdat me dat 'bekend' voorkwam.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

01 sep 2021, 18:29

klik der terug rechts op en kies : openen met
en dan in de lijst kiezen voor : foto's
staat hem der niet tussen dan pak je : kies een andere app

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

02 sep 2021, 11:25

Nog maar eens vanaf het begin en in deze volgorde. Geen stap overspringen.

Steek je Huawei in de computer.
Zowel tikken en klikken op de twee apparaten bestanden weergeven(pc) 'overdracht afbeeldingen(foto's)' (Huawei)
Ontgrendel daarna je Huawei.
Ga naar je verkenner op de pc en dan zal je de Huawei p8 Lite zien staan(waar mijne p30 staat), dubbelklik daar op.

Afbeelding

Nu zou je de interne opslag en uw geheugenkaart moeten zien staan. Blijf van die HiSuite af

Afbeelding

Dubbelklik op die twee iconen, dus in twee aparte vensters. Dubbelklik op DCIM in die 2 vensters en daarna dubbelklik op Camera in die twee vensters.

Afbeelding

Afbeelding

Je zou nu alle foto's moeten zien staan op je interne opslag, en je geheugenkaartje zou leeg moeten zijn.


Afbeelding
Verplaats nu al je foto's van de interne opslag naar je kaartje.

Als dat gelukt is kan je alle foto's verwijderen van je interne opslag.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

09 sep 2021, 16:55

Sorry, ik geef het op. Na wat vakantie terug met goede moed eraan begonnen, was ver gekomen maar kon het toch niet gedaan krijgen. Ga morgen naar pc winkel . Laat weten als alles in orde is.
Groetjes, Mariajohanna.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

09 sep 2021, 17:16

Mariajohanna

Al doende leert men ..
Nooit opgeven .!! :)
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

09 sep 2021, 17:44

Klopt, Joy, maar P30 kan een beetje anders zijn dan P8......
Ik heb exact de gegeven uitleg gevolgd, waar het mis ging weet ik zo direct niet meer, maar ik kreeg het niet voor elkaar. Het interne van de Foon was helemaal rood, het kaartje was een kleine halve cm blauw, en liet toch zien dat het kaartje leeg was...... Allemaal eigenaardig, misschien begin ik er morgen toch terug aan, zal nog wel zien..... 😉. Groetjes, Mariajohanna.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

09 sep 2021, 19:51

Dat het interne van de foon helemaal rood is wil zeggen dat de schijf bijna vol is.
Dat er minder dan 10% plaats is.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

09 sep 2021, 20:04

Ja Sacho, hij is bijna helemaal vol, ik kan ook niets meer erbij nemen. Probleem is dat ik het zelf moet leren oplossen, zal nog eens alles opnieuw doen, misschien lukt het dan wel. Zou ik er ook apps kunnen opzetten, op het kaartje, of is het enkel voor foto's ??
Mvg, Mariajohanna
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

09 sep 2021, 20:20

Dat weet ik niet, ik heb nog nooit apps op een extra kaartje moeten zetten.
Doe het rustig aan en lees alles nog eens goed door, dan lukt het wel.
Als je whatsapp hebt op je foon nemen die foto's ook plaats in van je interne schijf.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

09 sep 2021, 20:35

Ja, dat weet ik. Ik heb WhatsApp maar kan dat niet meer gebruiken, vanaf 1/8/21 is het verouderd. Ze hebben WhatsApp versterkt en nu zou ik dat er moeten afdoen en de nieuwe versie opzetten. Om dat te doen moet ik zeker 8 apps moeten verwijderen, en die kunnen er waarschijnlijk nooit meer terug op. Voor echt goed te zijn zou ik een nieuwe smartfoon moeten aankopen, een Samsung, omdat Huawei geen licentie meer zou hebben voor deze spelen op Google play. Ik kan me zoiets nog herinneren dat de 'grote mannen' niet meer 'overeenkwamen' ..... Veel mensen die WhatsApp gebruiken zijn niet meer tevreden van de nieuwe versie, sommigen wel, maar die zullen dan een beter toestel hebben.....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

22 sep 2021, 11:01

Sorry voor de nogal lange onderbreking maar zit hier met ziekenhuisproblemen. Alles nog eens goed opvolgen zal voor later zijn, als ik terug thuis ben. Ik wou het toch gewoon even laten weten. Groetjes, Mariajohanna.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

22 sep 2021, 11:48

Alles op zijn tijd ...
Eerst goed herstellen .
De rest is bijzaak .🤗
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet