Smartphone aanvaard pincode niet meer

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

20 nov 2021, 08:34

janneke dust2 schreef:
19 nov 2021, 19:07
Aan het scherm te zien is het niet de PIN code van de SIM kaart die gevraagd wordt.
Waarom:
Je GSM is al volledig ingeschakelt.
- Je hebt een achtergrond beeld
- Je GSM provider staat links boven
- Je hebt een GSM verbinding, 1 balkje rechts boven
- ge hebt een WiFi verbinding, 4 boogjes.

Dus er wordt een andere PIN code gevraagd.
Als je echt niet verder komt. GSM uitschakelen en terug inschakelen.
Ja dat klopt, pincode is niet van Sim kaart,
als het van de simkaart is krijg je bij opstarten (bij Proximus) de melding Sim kaart vergrendeld.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

20 nov 2021, 09:03

nonkeldi schreef:
18 nov 2021, 17:30
Proberen CovidSafe te installeren op een oudere smartphone (Samsung Galaxy Grand Prime) wat niet lukte maar sedert dan vraagt het toestel steeds "pincode invoeren" wat ik ook doe (en zeker de juiste code) maar krijg telkens op het scherm "onjuiste pincode ingevoerd"
en ik kan dat zoveel maal proberen als ik wil het resultaat blijft hetzelfde. Wat kan dat zijn? lukt het niet geen probleem maar ik wou dat toestel gebruiken om CovidSafe van mijn vrouw in te geven, zo niet wordt het vernietigen.
grtjs nonkeldi
Dit kan de oplossing zijn, lees eerst alles goed.

Probeer eens 4 nullen ( 0000 )

Toestel toegangscode vergeten ( NIET SIM KAART )

Samsung Galaxy Grand Prime - Toegangscode vergeten

Volgens mij heeft hij bij het in gebruik nemen van het nieuwe toestel de telefoon toegang pincode geactiveerd,
bij mijn Galaxy A40 heb ik dit niet gedaan, enkel Sim kaart.

Lees eerst de verschillende linken voor je probeert.

https://www.androidtoestel.nl/wachtwoor ... an-samsung

https://infos-geek.com/nl/mot-de-passe- ... and-prime/
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

nonkeldi
Lid geworden op: 28 nov 2004, 12:18
Locatie: aan de leie tussen het groen

20 nov 2021, 10:39

Benq

Goedemorgen, ik raak ook niet aan instellingen maar ben nu iets anders aan het proberen, ik weet nog niet wat het resultaat zal zijn maar zend u seffens de beelden en uitleg.
Het toestel heeft geen belang meer maar ik wil het gewoonweg proberen op te lossen. grtjs
deskt. windows7 home AKOYA P 4375D (MD 8880)
harddisc 1.5 Tb RAM 4 Gb 64 bits
NOD32 CCleaner Malwarebytes anti-malware
LAPTOP:ACER ASPIRE 3-17"- INTEL CORE i5 - 64 bits- WINDOWS 10 - HDD 500Gb-RAM 12 Gb--NOD32

nonkeldi
Lid geworden op: 28 nov 2004, 12:18
Locatie: aan de leie tussen het groen

20 nov 2021, 11:14

benq,
Ik moet nog uw tip met de 4 nullen proberen, maar was aan iets anders bezig, harde reset: toestel uitschakelen en dan volume down en start indrukken → geen resultaat, toestel start gewoon op, dan met volume up → zelfde resultaat, dan met 3 knoppen : volume up + start + middelste onderaan, dan dit beeld:

Afbeelding
met bovenaan deze detail:

Afbeelding
daarna bevestigd met dit resultaat:

Afbeelding
en dit is al uur bezig, dus dat zal het ook niet zijn.
Ik, ga nog ff wachten dan terug gewoon opstarten en de vier nullen proberen,
grtjs

PS ik heb ook al kunnen opstarten met puk code maar het resultaat blijft hetzelfde, altijd maar "onjuiste code" ik probeer nog ff de 4 nullen dan denk ik hem een kwartier in de microgolf te steken :P
deskt. windows7 home AKOYA P 4375D (MD 8880)
harddisc 1.5 Tb RAM 4 Gb 64 bits
NOD32 CCleaner Malwarebytes anti-malware
LAPTOP:ACER ASPIRE 3-17"- INTEL CORE i5 - 64 bits- WINDOWS 10 - HDD 500Gb-RAM 12 Gb--NOD32

nonkeldi
Lid geworden op: 28 nov 2004, 12:18
Locatie: aan de leie tussen het groen

20 nov 2021, 12:11

Benq - jannene dust2 e.a.

Bedankt voor jullie hulp maar het probleem is opgelost. Benq uw 1e URL van harde reset was de oplossing (mijn harde opstart zal niet juist uitgevoerd geweest zijn).
Het toestel staat klaar om volledig terug geinstalleerd te worden en dat zal niet lang duren met mijn 2e samsung ernaast.
Nog een prettig weekend en deze topic mag afgesloten worden.
Grtjs nonkeldi
deskt. windows7 home AKOYA P 4375D (MD 8880)
harddisc 1.5 Tb RAM 4 Gb 64 bits
NOD32 CCleaner Malwarebytes anti-malware
LAPTOP:ACER ASPIRE 3-17"- INTEL CORE i5 - 64 bits- WINDOWS 10 - HDD 500Gb-RAM 12 Gb--NOD32

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

20 nov 2021, 12:15

Das een hard reset, zoals je heeft kunnen lezen in de linken.

de meeste standaard fabriek pincodes zijn
4 nullen 0000
of de cijfers 1234

maar als het toestel niet meer belangrijk is kan je altijd proberen, zo leer je bij en wij ook,
maak het resultaat kenbaar.

ter info;
bij zo'n toestellen gebruik ik nooit extra codes of vingerafdrukken of vegen,
das om miserie vragen, enkel pincode sim is voor mij voldoende.
onze smartphones worden nooit uitgeschakeld, open doen is bellen zonder andere toeters en bellen :lol:
al die toeters en bellen is goed voor de jeugd die hun smartdinges open en bloot leggen op een tafel waar een ander gemakkelijk kan weg grabbelen zoals een schakos die daar zomaar ligt.
onze smart zit altijd in binnenzak of broekzak.
succes en amuseer U en hopelijk krijg je het opgelost
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

20 nov 2021, 12:17

Ale vooruit,
blij dat het opgelost is
nu kan je weer verder.
Nog een aangename dag
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol: