Agenda van startscherm verdwenen

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

lode
Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14

26 sep 2022, 12:06

Toch nog even terug.
Als ik in de handleiding kijk
https://www.gebruikershandleiding.com/S ... 57934.html
zie ik dit

Afbeelding
Op het scherm met alle apps staat toch iets om te zoeken ?
Wat staat er bij u ?
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

bcdef
Lid geworden op: 27 sep 2014, 10:36

26 sep 2022, 17:09

Beste Lode en Joy,

Bedankt voor al die inspanningen en jammer dat we samen (nog) niet tot een oplossing zijn gekomen.

Ik had het nog niet eerder verteld, maar ik volg sinds begin van de maand Smartphone Android. Ik heb de lerares mijn probleem voorgelegd en zij kon mij ook niet helpen maar ging aan een nog meer ervaren Android-collega raad vragen. Dus op dat punt sta ik nog steeds waar ik stond: nergens. :wink:

Lode wat betreft jouw vraag waar ik kan zoeken:
Ik klik rechts op grijze bol met 9 puntjes - kom op (enkele) schermen met allerlei apps. Bovenaan grijze balk (onder de band met tijd, wifi, batterijpercentage, aanduiding ontvangst, ...)
Dus grijze balk waarin het woord 'zoeken' staat. Rechts op einde van de balk drie puntjes. Klik op 3 puntjes.
Menuutje: sorteren (aangepaste volgorde of alfabetische volgorde), Pagina's opschonen (overzicht van alle apps - MAAR GEEN AGENDA!! - met keuzemogelijkheid 'Annuleer' en 'Toepassen'), Instellingen (klik) - daar krijg ik een overzicht met allerlei instellingen van het startscherm waarbij oa staat 'apps verbergen' (jaa, misschien zit daar de oplossing!!) - klik -
1/52
Zoeken
Verborgen apps
Daaronder staat agendaicoon met datum 24 (met een kleine rode min linksboven in het icoon)
Als ik daarop klik, verdwijnt het icoontje gewoon
en wordt het scherm verder gevuld met alle apps numeriek en alfabetisch gerangschikt.
Bij de 'a' staat ook nog eens mijn agenda icoon (met een klein wit vinkje op een blauwe achtergrond, ook weer linksboven in het icoon). Dit vinkje zie ik bij geen enkele andere app in de lijst, die hebben allemaal een grijs bolletje linksboven in hun icoon.
Als ik op dié agenda klik, gaat het vinkje weg en verder gebeurt er niks. Bij opnieuw tikken komt vinkje terug. Icoon vasthouden geeft geen resultaat.

Nogmaals, jullie hebben meer gedaan dan ik gehoopt had. Mocht het zijn dat mijn juf ( :) ) mij nog een oplossing weet te geven, dan laat ik het jullie weten.

Indien ook deze weg doodloopt overweeg ik gewoon om mijn agenda opnieuw helemaal terug in te vullen.

Prettige avond en een stevige handdruk als appreciatie voor bewezen diensten!

lode
Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14

26 sep 2022, 17:22

Op 24 sep. zeg je dit "Lode, wat jij schrijft over telefoon zoeken of app zoeken: ondanks dat je me het heel duidelijk hebt uitgelegd met zelfs beeld bij: ik zie nergens die mogelijkheid waar jij in de eerste dia over spreekt."
Dus geen mogelijkheid om te zoeken.
Vandaag zeg je dit "Dus grijze balk waarin het woord 'zoeken' staat."
Lees mijn uitleg van 24 sep. nog eens goed. Ik zeg nergens dat je op het einde van die balk op de puntjes moet tikken. Wat ik wel zeg is dat je in die balk het woord "agenda" moet invullen.
Lees het nog een rustig door.
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

26 sep 2022, 18:11

bcdef schreef:
26 sep 2022, 17:09
Bij de 'a' staat ook nog eens mijn agenda icoon (met een klein wit vinkje op een blauwe achtergrond, ook weer linksboven in het icoon). Dit vinkje zie ik bij geen enkele andere app in de lijst, die hebben allemaal een grijs bolletje linksboven in hun icoon.
Als ik op dié agenda klik, gaat het vinkje weg en verder gebeurt er niks. Bij opnieuw tikken komt vinkje terug.
Het volgende zou je toch nog eens moeten proberen, baat het niet dan schaad het niet.
- klik op die agenda tot het vinkje weg gaat
- zet je gsm uit en start terug op
- ga opnieuw op zoek of je het agenda icoon nu nergens kan vinden

bcdef
Lid geworden op: 27 sep 2014, 10:36

26 sep 2022, 20:46

[quote=E.T. post_id=5002482 time=1664208713 user_id=29410]
[quote=bcdef post_id=5002467 time=1664204954 user_id=88461]
Bij de 'a' staat ook nog eens mijn agenda icoon (met een klein wit vinkje op een blauwe achtergrond, ook weer linksboven in het icoon). Dit vinkje zie ik bij geen enkele andere app in de lijst, die hebben allemaal een grijs bolletje linksboven in hun icoon.
[color=#0000FF]Als ik op dié agenda klik, gaat het vinkje weg [/color]en verder gebeurt er niks. Bij opnieuw tikken komt vinkje terug.
[/quote]

Het volgende zou je toch nog eens moeten proberen, baat het niet dan schaad het niet.
- klik op die agenda tot het vinkje weg gaat
- zet je gsm uit en start terug op
- ga opnieuw op zoek of je het agenda icoon [u]nu[/u] nergens kan vinden
[/quote]

Geen verandering van de situatie, ET!

bcdef
Lid geworden op: 27 sep 2014, 10:36

26 sep 2022, 20:58

[quote=lode post_id=5002470 time=1664205725 user_id=5214]
Op 24 sep. zeg je dit "Lode, wat jij schrijft over telefoon zoeken of app zoeken: ondanks dat je me het heel duidelijk hebt uitgelegd met zelfs beeld bij: ik zie nergens die mogelijkheid waar jij in de eerste dia over spreekt."
Dus geen mogelijkheid om te zoeken.
Vandaag zeg je dit "Dus grijze balk waarin het woord 'zoeken' staat."
Lees mijn uitleg van 24 sep. nog eens goed. Ik zeg nergens dat je op het einde van die balk op de puntjes moet tikken. Wat ik wel zeg is dat je in die balk het woord "agenda" moet invullen.
Lees het nog een rustig door.
[/quote]

Je hebt daar gelijk in, Lode. Sorry dat ik u op het verkeerde been heb gezet. Ik dacht dat ik tussen de icoontjes een icoon moest vinden die een zoekfunctie aangaf. Weer niet ver genoeg gekeken natuurlijk.
Inderdaad, die zoekbalk. Dat heb ik ook al geprobeerd maar geen soelaas. Als ik in de zoekbalk het woord 'Agenda' intik dan krijg ik in een lichtgrijs blokje, twee iconen: 1 van de agenda (met cijfer 26, de datum van vandaag) en het icoontje voor berichten. Geen andere.
Daar onder staat een donkerder grijs blok met het woord 'Agenda' met twee mogelijkheden
Zoeken in Agenda
Gebeurtenissen toevoegen.
Als ik in het bovenste blok op het agendaicoon klik, dan kom ik in de agenda van september met aangeduid dat we vandaag de 26ste zijn en alle afspraken voor de maand september met blauwe streepjes onder de juiste dag. (Moet dan op dat streepje tikken om activiteit te zien, dat kennen jullie wel he).

Ik kan het woord 'agenda' niet meer horen of zien ...

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

26 sep 2022, 21:46

Ik probeer mee te denken en zocht verder ....
En nogmaals lode en E.T. , tik maar op mijn vingers indien ik iets fout zeg .

In het geval van de lokale agenda kun je ze dan alleen nog terughalen als voor de reset synchronisatie aan stond: 1. Ga hiervoor naar Instellingen >> Accounts en back-up >> Samsung Cloud >> Gesynchroniseerde apps. Zet het schakelaartje bij Agenda aan.

@bcdef ...maak je niet druk ...
Weet je dat ik zelfs nooit die agenda gebruik ..
Maar goed dat is ieders keuze natuurlijk.
Ik heb nog altijd liever een échte in mijn cocoche ( sacoche) :D

Nu ja , lode en E.T. zijn volgens mij wel echte kenners ..
Maar als de juf het nog niet weet ( lesgever) :roll:
Waar ze samsung's verkopen ..vraag het daar eens , niet?
Die gasten spelen ermee !

Rustig blijven hoor ..
Het komt wel in orde :wink:

Mooi avond verder !
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

lode
Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14

26 sep 2022, 22:28

Lees nog maar eens goed wat ih op 24 sep. heb geschreven. Dat heb je niet gedaan.

Hou nu je vinger op het icoontje tot de tekst "app lokaliseren" en tik daar op.


Een nieuw schermpje gaat open met het dansend icoontje van Agenda.
Hou daar uw vinger op en kies voor "toevoegen aan start"
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

lode
Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14

27 sep 2022, 09:57

Ik heb het vermoeden dat je, onbedoeld, uw icoontje van Agenda hebt verschoven en zo deze hebt samengevoegd met een ander.
Zie eens bij uw apps of er daar geen icoontje staat met 2 of meerdere mini icoontjes.

Afbeelding

Open die eens één voor één en hopelijk zit Agenda daar ergens tussen.
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

bcdef
Lid geworden op: 27 sep 2014, 10:36

27 sep 2022, 14:27

[quote=lode post_id=5002556 time=1664265453 user_id=5214]
Ik heb het vermoeden dat je, onbedoeld, uw icoontje van Agenda hebt verschoven en zo deze hebt samengevoegd met een ander.
Zie eens bij uw apps of er daar geen icoontje staat met 2 of meerdere mini icoontjes.

[img]uploads/9a61df09d2243cd387a7cecb076173aa.jpg[/img]

Open die eens één voor één en hopelijk zit Agenda daar ergens tussen.
[/quote]

Ik spreek u niet tegen dat dat zou gebeurd zijn. Dat onbedoeld verschuiven, bedoel ik.

Heb net 2 keer supertraag mijn 52 appiconen bekeken: nergens geen 1, 2 of meerdere mini icoontjes bij die apps. Toen nog eens opnieuw over de ganse lijst gegaan, telkens einde van de regel bekeken of daar misschien een vinkje, een plusje of wat dan ook zou staan: niks. Bij sommige apps staat wel: uitgezet (staat NIET bij agenda, daar is bij het icoontje (met 27), het woord 'agenda' en daaronder 116 MB, niks meer op die regel) of Automatisch uitgeschakeld. Dat zullen er alles samen een stuk of 5, 6 zijn. Voor de rest lijken (met mijn beperkte kennis) alle apps actief.

Jullie beseffen niet hoe dom ik mij voel (en dat is gemeend geschreven).

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

27 sep 2022, 14:38

bcdef schreef:
27 sep 2022, 14:27
Jullie beseffen niet hoe dom ik mij voel (en dat is gemeend geschreven).
Maar neen ...
We zijn er om elkaar te helpen toch?
Ik blijf het hier ook nog volgen om iets bij te leren :wink:
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

bcdef
Lid geworden op: 27 sep 2014, 10:36

27 sep 2022, 15:12

[quote=lode post_id=5002518 time=1664224095 user_id=5214]
Lees nog maar eens goed wat ih op 24 sep. heb geschreven. Dat heb je niet gedaan.

Hou nu je vinger op het icoontje tot de tekst "app lokaliseren" en tik daar op.


Een nieuw schermpje gaat open met het dansend icoontje van Agenda.
Hou daar uw vinger op en kies voor "toevoegen aan start"
[/quote]

Als ik mijn vinger op het icoontje houd, dan krijg ik inderdaad 'app lokaliseren', als ik daarop klik krijg ik een overzicht met alle apps, nummeriek en alfabetisch gerangschikt. Bovenaan staat titel 'zoeken'. Dan als 1ste ondertitel : verborgen apps - daar staat Agenda (datum 27) -
Dan begint het alfabetisch overzicht
Agenda (dansend)

En als ik mijn vinger daarop hield, je gelooft het niet, kreeg ik telkens maar twee opties (app lokaliseren en app info).
Hoe het komt ik weet het niet, nu plots staat daar tussenin (en eerlijk: voor de eerste keer - want ik ken weinig van smartphone maar lezen kan ik nog - toevoegen aan start. Op geklikt en wat staat er op mijn startscherm?

[b]Inderdaad[/b] mijn agenda!

HET IS GELUKT, HET IS GELUKT, HET IS GELUKT!
Hoe kan ik jullie allemaal danken???

Kus, kus, kus!

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

27 sep 2022, 15:13

Joepie .....
Je bent zeker niet dom hé...

De kussen zijn voor lode :D
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

27 sep 2022, 15:24

soms moet je alles in een - weliswaar onlogische - volgorde afwerken en (net lang genoeg) aanklikken ...

bcdef
Lid geworden op: 27 sep 2014, 10:36

27 sep 2022, 15:25

[quote=*Joy* post_id=5002517 time=1664221619 user_id=87575]
[b] @bcdef[/b] ...maak je niet druk ...
Weet je dat ik zelfs nooit die agenda gebruik ..
Maar goed dat is ieders keuze natuurlijk.
Ik heb nog altijd liever een échte in mijn cocoche ( sacoche) :D


Maar als de juf het nog niet weet ( lesgever) :roll:
Waar ze samsung's verkopen ..vraag het daar eens , niet?
Die gasten spelen ermee !

Rustig blijven hoor ..
Het komt wel in orde :wink:

Mooi avond verder !
[/quote]

Lieve Joy,

Ook mentale steun is belangrijk! En jij hebt mijn sociaal assistent in heel deze zaak gespeeld. Ook een héél voorname taak! :-)))

Ja ik ben toch sinds een jaar, anderhalf jaar op de electronische agenda overgegaan. Want ik vind het toch een handig instrumentje. Ik geef u ongevraagd een raad: probeer het ook eens, als je het gewoon bent, is het reuze. En je moet weten dat ik nog in een agendafabriek heb gewerkt. Dus dacht ik altijd: ik geen papieren agenda? No way! But, yes, even I. En de papieren agenda die ook ook nog voor 2022 heb: niks in geschreven. Ben wel benauwd als ik ooit mijn mobieltje moest verliezen dat ik dan alle gegevens kwijt ben. (Of staat een agenda ook in 'the cloud'? Weet jij dat?)
(Bij deze vraag ik nog eens aan Lode: kan je de agenda ook 'laten zoeken'? (Anders vraag ik het in de les wel, of het komt nog aan bod in de toekomst misschien.)

Ivm mijn leerkracht: die ga ik zo dadelijk mailen dat het gelukt is en hoe het tot stand is gekomen. Maar eerst controleer ik nog eens of mijn agenda nog wel op mijn startscherm staat, want ik ben bang dat ik hier in mijn zetel in slaap ben gedut en dat ik het heb gedroomd. :mrgreen:

Ik heb ook nog overwogen om naar Mediamarkt te gaan. Maar toen dacht ik: die mannen zijn verkopers en moeten goed kunnen verkopen, misschien beter verkopen dan er mee te werken. Alhoewel ge natuurlijk krakken hebt!

Zo, ik ga nagenieten van het feit dat ik door onbekendentot in het absurde toe (ik dus) ben geholpen en dat we samen (ik zal er mezelf maar bijtellen zeker????) tot een goed einde zijn gekomen.
Laatst gewijzigd door bcdef op 27 sep 2022, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.