Iemand gebruikt mijn GSM nummer!

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

Rene2
Lid geworden op: 03 nov 2020, 16:40

24 sep 2022, 15:16

Beste mensen,

Ik heb iets raar voor met mijn GSM! Ik heb een eenvoudig GSM tje, een samsung SGHC450. Met het apparaat is niets mis, het zijn alleen de facturen van BASE die een beetje verassend zijn, er wordt namelijk regelmatig gebeld met mijn apparaat naar het nummer 0475151230. Soms met roaming hetgeen een redelijke kost is. Dit nummer is het nr van de voicemail van proximus, dus technisch is het niet mogelijk dat met mijn Base abonnement kan gebeld worden naar de voicemail van Proximus. Ik heb dit eens geprobeerd en dat lukt niet. Ik heb Base gecontacteerd, ze vinden dat ook zeer merkwaardig en gaan het onderzoeken. Ik heb mijn GSM steeds bij mij en ben 100% zeker dat niemand hem zou gebruikt hebben
Hebben julie een idee wat er gaande zou kunnen zijn, en een oplossing? Alvast bedankt!

René

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

24 sep 2022, 15:26

0475151230 is het nr van de voicemail van Proximus, dus technisch is het niet mogelijk dat met mijn Base abonnement kan gebeld worden naar de voicemail van Proximus
Wat er mis is weet ik ook niet, maar iedereen kan naar dat nummer bellen hoor en telkens krijg je een aansluiting dus een aanrekening!

Rene2
Lid geworden op: 03 nov 2020, 16:40

24 sep 2022, 15:37

Dat is zo beste E.T., maar t probleemke is dat IK niet gebeld heb en dat de rekening op MIJN factuur verschijnt

Trouwens, wanneer ik dit Proximus nummer bel met mijn Base abonnement krijg ik de melding: "Tik uw telefoonnummer in en druk hekje" en dan "dit is geen geldig voicemail nummer"....

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

26 sep 2022, 20:32

Als ik van U was dan wisselde ik zo snel mogelijk mijn SIM kaart.
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

26 sep 2022, 21:01

Als er ergens een app op die gsm staat die regelmatig of af en toe contact zoekt met dat voicemailnummer dan zal een nieuwe SIM niet helpen

Je ziet dus op je facturen dat er gebeld is geweest, zie je dat ook op je uitgaande nummers???

Rene2
Lid geworden op: 03 nov 2020, 16:40

26 sep 2022, 23:33

Nee, het uitgaande nummer staat er niet op, alleen de nummers waarheen gebeld wordt oa 0475151230 !
Base heeft beloofd me deze week nog iets te laten weten.
Als er geen oplossing komt, misschien een abonnement nemen met gratis onbeperkt bellen en blokkeren v nr buitenland bellen is mogelijk bij Base....of een nieuw GSM nr nemen, als arts is dit niet zo evident....pfffff....:-(

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

27 sep 2022, 09:45

kijk eens of dit nummer ergens (contacten, instellingen, ...) opgeslagen is op uw GSM.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

Rene2
Lid geworden op: 03 nov 2020, 16:40

27 sep 2022, 12:14

Dank u wel Janneke!
Er begint een beetje licht te komen.
Wanneer ik kijk naar "uitgaande oproepen" staat het beruchte nummer enkele keren vermeld zonder dat ik het gebeld heb!
Misschien best een nieuwe maagdelijke sim kaart en/of een nieuwe GSM aanschaffen?
Hetgeen ik nu heb is een oud dingetje, geen smartphone, dus geen apps enz...
Maar ik begrijp nog altijd niet hoe naar dit nummer gebeld wordt zonder dat ik het doe.
PS. Ik heb wel een automatische doorschakeling van mijn vaste telefoon (telenet) naar mn GSM
Mysterie vr de leek die ik ben...

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

30 sep 2022, 14:17

Rene2 schreef:
27 sep 2022, 12:14
Dank u wel Janneke!
Er begint een beetje licht te komen.
Wanneer ik kijk naar "uitgaande oproepen" staat het beruchte nummer enkele keren vermeld zonder dat ik het gebeld heb!
Misschien best een nieuwe maagdelijke sim kaart en/of een nieuwe GSM aanschaffen?
Hetgeen ik nu heb is een oud dingetje, geen smartphone, dus geen apps enz...
Maar ik begrijp nog altijd niet hoe naar dit nummer gebeld wordt zonder dat ik het doe.
PS. Ik heb wel een automatische doorschakeling van mijn vaste telefoon (telenet) naar mn GSM
Mysterie vr de leek die ik ben...
Je heeft een vaste telefoon lijn, nog niet aan gedacht om die buiten te kieperen?
Juist gezien kost bij Telenet afgerond 25 euro per maand daar boven op + gsm kosten bij Base,
Dus waarom die vaste lijn?

En nog iets waarom een antwoord app op uw vaste en gsm lijn, dat is het grootste vergif en kassa… kassa voor de provider.

Wij als particulier hebben die rommel niet nodig, neem je niet op dan moeten ze maar terug bellen.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol: