Telefoon vergendelen - ontgrendelen smartphone  [OPGELOST]

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

KiwiOz
Lid geworden op: 16 jul 2017, 10:19

28 okt 2022, 18:42

Ik heb een iPhone die ik voor bepaalde toepassingen niet meer kan updaten.
Als men dit toestel inschakelt krijg men de vraag of de telefoon (gekoppeld aan sim kaart)
wilt ontgrendelen of niet. (OK - ontgrendel)
Als men OK drukt moet men geen pincode ingeven en kan men b.v. Gmail, Whatsapp, etc. gebruiken.
Gebruik die toepassingen uitsluitend thuis.
Heb nu een Xiaomi Redmi 9A (nood gedwongen)
Blijkbaar moet men met dit toestel altijd je pincode ingeven. Niets gevonden op "instellingen" om telefoon te vergrendelen of niet goed gekeken.
Men kan natuurlijk altijd de "sim" kaart verwijderen en dan kan men ook verder met andere toepassingen.
Om de kosten van telefoon gebruik te drukken heb ik een Pay&Go kaart en mobiel netwerk uitgeschakeld.
Buitenhuis gebruik ik mijn telefoon uitsluitend om een sms'je te versturen of persoonlijk contact te maken in geval van nood.
Met telefoon bedoel ik niet smartphone.
Met dank

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

29 okt 2022, 00:06

Als ik goed begrepen heb dan wil je uw Xiaomi Redmi 9A gebruiken zonder een PIN code in te geven voor uw SIM kaart.
Ga naar instellingen.
Type in de zoekbalk pin
kies Pincode simkaat wijzigen.
Schakelknop voor Simkaart vergendelen afzetten.
klaar.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

29 okt 2022, 04:46

Ik begreep de vraag van KiwiOz toch anders, zou topicstarter niet op zoek zijn naar een mogelijkheid om de SIM kaart (in haar nieuwe telefoon)(tijdelijk) buiten gebruik te zetten?

Wat met de iPad blijkbaar wel lukt ... als je WiFi tenminste aanstaat ???

KiwiOz
Lid geworden op: 16 jul 2017, 10:19

31 okt 2022, 16:13

Beste Janneke,
Bedankt voor hint.
Beste E.T.
Ik gebruik mijn Xiaomi Redmi 9A uitsluitend thuis. 's Morgens even om 08.00 uur en s' avonds na 18.00 uur.
Als de sim kaart geïnstalleerd is moet ik telkens als ik toestel wil gebruiken mijn pincode ingeven.
Zoals Janneke beschrijft kan ik de vergrendeling wel afzetten.
De iPhone die ik heb is zeer handig om mee te nemen en gebruik ik uitsluitend indien dit nodig om contact met iemand op te nemen. Dus sim kaart steekt in iPhone, maar het is wel fijn om te weten dar men sim kaart in Xiaomi kan vergrendelen.
Alvast beiden bedankt voor reactie.
Groeten