Nieuwe smartphone : grote problemen !

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

04 jan 2023, 18:12

Ik heb een nieuwe smartphone gekocht en krijg niks in gang getrapt. Ik krijg constant meldingen dat er geen sim-kaart inzit, ik kan niet bellen (maar surfen lijkt wel normaal te werken), geen idee waar ik sms'jes kan zien, ik kan blijkbaar alleen maar inloggen met een gmail adres dat ik nooit gebruik enz enz enz. Wie kan mijn helpen ??? Waar kan ik eventueel dat ding terug op fabrieksstand brengen ?
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

04 jan 2023, 20:12

Allereerst: zie dat je telefoon je simkaart "herkent"
Alles eens terug vanaf het begin herdoen : simkaart verwijderen
terug plaatsen .... hééél belangrijk: kijk of ze juist geplaatst is!
Heb het ook al voorgehad hoor!
Surfen via wifi heeft niks met de simkaart vandoen.

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

05 jan 2023, 07:48

Er lijkt me inderdaad een probleem met die sim-kaart want de Base website herkent de kaart niet. Zit die er goed in ? Geen idee van. Dat is zo'n klein ding dat het constant rondzweeft.
Probleem is ook dat al die dingen die niet werken codes willen opsturen naar mijn telefoonnummer, dat dus niet werkt !
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

05 jan 2023, 08:23

Ga naar een verkooppunt van Base en laat het daar controleren. Desnoods geven ze je een nieuwe simkaart die past, ze zal te klein zijn nu en geeft geen contact. Je moet wel vragen voor het zelfde telefoonnummer.

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

06 jan 2023, 07:04

Mijn sim-kaart zit er nu goed in. Mijn grootste probleem op het ogenblik zijn de wachtwoorden voor diverse apps. Ik dacht dat ik op de laptop ergens een lijst had gezien met al die wachtwoorden maar ik kan 'm niet meer terugvinden.
Ook heb ik er geen idee van waar ik op de phone sms-berichten kan terugvinden. Ik krijg meldingen dat een paswoord naar mijn telefoonnummer wordt gestuurd, maar waar kan ik dat dan vinden ?
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

06 jan 2023, 11:20

Op je smartphone zijn SMS Berichten die komen binnen in de Berichten app(licatie).

Als je merk/model/type doorgeeft dan is hulp eenvoudiger ... er zijn nogal wat verschillen in de symbolen.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

06 jan 2023, 12:01

Junior schreef:
06 jan 2023, 07:04
Mijn grootste probleem op het ogenblik zijn de wachtwoorden voor diverse apps. Ik dacht dat ik op de laptop ergens een lijst had gezien met al die wachtwoorden maar ik kan 'm niet meer terugvinden.
Apps hebben geen wachtwoorden. Het is de gebruiker die zich moet registreren op elke app en hierbij een eigen wachtwoord instelt. Heb je je vroegel al geregistreerd op een bepaalde app dan kan je nu op uw nieuw toestel aanmelden met de gebruiker-id en wachtwoord dat je toen hebt ingesteld.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

06 jan 2023, 12:15

Weet je je oude wachtwoord niet meer dan vraag je gewoon een nieuw wachtwoord aan en dat ... ja dat komt via sms

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

08 jan 2023, 08:14

Ik begin er stilaan te geraken. Aanmelden met wachtwoorden blijft een probleem, maar ik zoek het wel verder uit. Toch dank voor de reacties.
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird