locatie

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

bcdef
Lid geworden op: 27 sep 2014, 10:36

03 apr 2023, 19:11

Ik heb problemen met de locatie in whatsapp, terwijl me dat een zeer interessante toepassing lijkt en ik - als oudje met problemen met oriëntatie - dat heel goed ga kunnen gebruiken.

Wat doe ik?
ga naar WA
ik sta in mijn overzicht (van wie ik iets heb gekregen, naar wie ik iets heb gestuurd)
duw op het groene bolletje met soort tekstballon
nu sta IK helemaal bovenaan
ik klik op mijn naam
ik klik op het attachke (haakje)
ik krijg 7 bollen (document, camera, galerij, ..., ..., ...)
ik kies locatie
gsm scherm deelt zich in 2:
bovenaan krijg een plannetje van de omgeving waar ik woon, dat plannetje kan ik met mijn twee vingers inzoomen of uitzoomen

onder dat plannetje staat live locatie delen

Nabijgelegen locaties
dan een groen cirkeltje met daarin een groen bolletje. daarachter staat: Uw huidige locatie verzenden Nauwkeurig tot op 6 meter
dan nog enkele namen van tavernes, ijsverkoper, zwembad, dokter, ..., ..., ...
ik klik op het witte cirkeltje met groene bolletje in ( huidige locatie)
ik kom terug in mijn chat en daar staat een plannetje van waar ik woon

!!! Vanaf hier is het onduidelijk wat ik nog moet doen. Eén keer (toen ik naar de yoga ging) heb ik bij wijze van proef deze optie van WA eens geprobeerd. Bij de yoga had ik een route op dat plannetje, de route van bij mij thuis tot in de sportclub. Sindsdien heb ik al diverse keren als ik van thuis naar de winkel fietste geprobeerd om die route te laten registreren, als ik dan in de supermarkt sta, zie ik mijn plannetje op mijn scherm staan, MAAR NIET MET EEN ROUTE (of ik moet ergens anders kijken dan ik doe).
Als ik dan op mijn plannetje (in mijn whatsapp) klik, dan krijg ik een scherm waar ik mijn huis op een plannetje aangeduid zie en waar ik zie: route, starten en opslaan.
Toen ik in de yoga was, zag ik ook 'opslaan' en dat heb ik gedaan onder de naam PROEF. Als ik bij 'opgeslagen' kijk, dan krijg ik een scherm 'opslaan in lijst' en daar zie ik Proef staan maar ik kan dat niet openklikken om mijn route (die ik natuurlijk van buiten ken) naar de yoga, effectief op mijn scherm te zien.

En dan heb je ook nog live locatie, iets dat ik ook wil proberen! Maar als ik nu al zoveel figuurlijke hindernissen tegenkom, dan houd ik mijn hart vast voor de volgende stap!

Wie legt voor een simpel meiske uit wat ik verkeerd, te weinig, te veel, ..., ... doe.

Bedankt aan iedereen.

audibac
Lid geworden op: 10 sep 2005, 11:01
Locatie: Haspengouw

04 apr 2023, 10:40

(ik kom terug in mijn chat en daar staat een plannetje van waar ik woon )>

ge tikt op het kaartje ,dan verschijnt er een menu , met normaal google maps , tik op google maps > en van daaruit route starten en navigeer je naar u bestemming .

Afbeelding
Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home

bcdef
Lid geworden op: 27 sep 2014, 10:36

04 apr 2023, 14:21

Dank u, audibac! Ik probeer en laat weten of het gelukt is.

bcdef
Lid geworden op: 27 sep 2014, 10:36

04 apr 2023, 20:17

Hoera! Gelukt. Terwijl ik de bestemming waar ik vandaag naartoe reed, perfect kende, heeft mijn gsm mij de weg helemaal uitgelegd tijdens het terugrijden. Eerste hindernis dank zij jou dus goed genomen. Erg bedankt!

Nu dat opslaan: hierboven lees je dat ik de rit naar de yoga heb opgeslagen onder 'proef'. Proef kan ik nog altijd vinden in mijn gsm (staat bij een scherm dat als titel heeft 'opslaan in lijst) met daar achter in blauwe letters Klaar (weet ik ook niet wat die functie omhelst). Ik kan daar ook een nieuwe lijst toevoegen aan de '+' te zien die voor 'nieuwe lijst' staat.
Op datzelfde scherm staan volgende items: favorieten, proef (volgens mij 'mijn' proef), Wil ik heen, reisplannen en plaatsen met een ster.

Wat die allemaal betekenen weet ik niet (en mag je me even verduidelijken als je er zin in hebt). Als ik op het tweede item (proef) druk, dan verwachtte ik mijn route naar de yoga te krijgen, maar niet zo: ik krijg dan de mededeling dat ik een notitie over deze plaats kan toevoegen in de proef-lijst als ik dat wil.

Dus helemaal ben ik er nog niet uit en ik zou deze toepassing graag goed begrijpen zodat ik ze over een tijdje blindelings kan gebruiken. Is toch leuk, al die tools - tenminste zo denk ik er over!