Video comprimeren

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

bcdef
Lid geworden op: 27 sep 2014, 10:36

05 mei 2023, 16:59

Omdat opgenomen filmpjes van optredens van artiesten én opgenomen filmpjes van de zwaluwen die wij na enkele jaren geduld hebben kunnen huisvesten, teveel plaats innemen in mijn one-drive, ben ik bezig een aantal dingen op usb-stick te zetten.
Mijn vraag: is het mogelijk (naar analogie met een pdf die je kan comprimeren) om ook een video samen te drukken, zodat ik de ruimte op een usb-stick nog beter kan benutten. Ik weet dat je een video kan bijknippen (voor en achteraan onnodige stukken deleten), maar dat is niet de bedoeling want zo lang zijn de opnames niet. Ik ben ook even bezig geweest met Filmora Video Editor maar dat leek me iets voor echte filmmonteurs en is helemaal niet wat ik zoek. Bestaat er een mogelijkheid om mijn opgenomen (telkens max 2 min) filmpjes zoals bij een pdf in grootte te reducen?
Ik hoop het en bedank iedereen die me wegwijs wil maken.

Raymond1
Lid geworden op: 29 feb 2008, 09:11
Locatie: Hoofdstad van de Smaak

06 mei 2023, 12:04

DESKTOP - LAPTOP
Windows 10 32 bits - 64 bits
Harde schijf C: 1Tb - 1 Tb
Harde schijf D: 160 Gb - 750 Gb
RAM: 4,00 GB - 16 GB
Edge / Internet Explorer 11 32-bit / - 64 bit
Mozilla Thunderbird
Windows Defender-Windows Firewall - CCleaner

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

07 mei 2023, 15:14

bcdef schreef:
05 mei 2023, 16:59
Omdat opgenomen filmpjes van optredens van artiesten én opgenomen filmpjes van de zwaluwen die wij na enkele jaren geduld hebben kunnen huisvesten, teveel plaats innemen in mijn one-drive, ben ik bezig een aantal dingen op usb-stick te zetten.
Mijn vraag: is het mogelijk (naar analogie met een pdf die je kan comprimeren) om ook een video samen te drukken, zodat ik de ruimte op een usb-stick nog beter kan benutten.
Ik hoop het en bedank iedereen die me wegwijs wil maken.
Ik kom even met een opmerking tussen door, gebruik hiervoor a.u.b geen USB-stick maar neem een exsterne HD/SSD. En koop hem niet zomaar bij een Chinese web winkel want dan kan dit gebeuren Fake SSD.

USB-stick raken vaak defect bij de aansluiting en ze worden vaak niet meer herkent waardoor je al je filmpjes kwijt bent.
Ook zijn exsterne HD's (de opslag) groter waardoor je bovenstaand probleem niet heb, hier een voorbeeld
van een betaalbare HD exsterne schijf.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)