Windows 10 afsluiten

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

01 jun 2019, 22:34

Hallo,

Toen ik vorige week i.v.m een Norton probleem aan het chatten was met hen, kreeg ik de melding dat mijn laptop reeds 30 uur aanstond.(actief was)
Dit terwijl ik zeker was dat ik hem de vorige avond had afgesloten.
Men vertelde mij dat ik tijdens het afsluiten de shiftknop ingedrukt moest houden.
Ik heb dat daarna gedaan en inderdaad, daarna was hij netjes afgesloten.
Ik ben er toch niet helemaal gerust is of dit wel een correcte manier is, en of ik hiermee geen schade kan aanbrengen.

Afbeelding

Vriendelijk verzoek om passende reactie.

Groeten,

Ferna
Er gaat meer boven mijn pet, dan er onder !

Laptop ACER ASPIRE A517-51-S58YI
MS Windows 10 64 Bit SP1 Intelcore i5-CPU @ 1.60 GHz, 8,0 GB RAM
Intel uhd Graphics 620
Firefox- Thunderbird- Norton 360

wd
Lid geworden op: 14 aug 2002, 14:20

02 jun 2019, 09:56

Hallo Ferna

Deze knop heb ik gemaakt om mijn Windows10 snel af te sluiten, ik gebruik dit nu al enige tijd zonder problemen. Je voert alles uit zoals in de PDF staat tot je aan de rubriek "Bijlage" bent die dient om nog andere knoppen te maken, maar met die knop afsluiten was dat voor mij voldoende.
De knop heb ik dan bij mij links onderaan neven de "start knop" geplaatst en alles werkt prima.

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... nHU9Bsk96R

groeten en fijne zondag nog
De dwarsliggers laten de treinen rechtdoor rijden.

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

03 jun 2019, 22:20

Dank voor je uitgebreide melding; maar omdat ik mij niet durf wagen aan die ingreep,- ik ben immers op dit gebied maar een leek,- hou ik mij voorlopig maar aan de simpele oplossing voor volledig afsluiten m.b.v de shift knop.
Ik vertrouw er op ,dat ik hiervoor op je begrip kan rekenen.

Vriendelijke groet,

Ferna
Er gaat meer boven mijn pet, dan er onder !

Laptop ACER ASPIRE A517-51-S58YI
MS Windows 10 64 Bit SP1 Intelcore i5-CPU @ 1.60 GHz, 8,0 GB RAM
Intel uhd Graphics 620
Firefox- Thunderbird- Norton 360

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

04 jun 2019, 09:58

@Ferna
Ik heb al verschillende keren gezien dat mensen met een laptop op de "normale" manier afsluiten en hun toestel dichtklappen van zodra het scherm zwart wordt. Maar soms - nogal dikwijls - is de laptop nog dingen aan het wegschrijven op de harde schijf, en door het dichtklappen kom de laptop in een soort van "slaapmodus" terecht. Ik beveel dan aan om te wachten tot het lampje van de schijfaktiviteiten uitgaat en dan pas de laptop dicht te klappen, dan is die echt afgesloten.
Overigens is die tip met de shift-toets heel waardevol.