Externe harde schijf word niet meer herkend

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

gitzoke
Lid geworden op: 09 jul 2006, 11:27
Locatie: Brecht

30 aug 2019, 14:27

Iedereen bedankt voor het meedenken en een oplossing trachten te vinden.
Zoals Hviaene voorstelde om de schijf eens op een andere computer aan te sluiten heeft goed geholpen.
Zodra ik deze schijf op een andere computer aangesloten had kreeg ik daar direct een zwart scherm met witte letters die blijkbaar iets aan het herstellen was ( vergeef mij zo'n kinderlijke uitleg ) Het duurde tamelijk lang , maar ik heb dat rustig laten doen tot de computer na een tijdje terug automatisch opstartte .En ik zag dat mijn benaming van de schijf terug was zoals vroeger nl Expansion drive !
Ik heb dan deze schijf terug op mijn originele pc gezet en alles werkte weer zoals vroeger!! Dat fotobewerkingsprogramma ON1 Photo Raw 2019 werkte nu ook terug zoals het moet !! Ze hadden dus bij ON1 toch gelijk dat het volgens hen te maken moest hebben met een aangesloten schijf die niet normaal werkte . Nogmaals bedankt iedereen voor jullie hulp !
Windows 10
Intel(R)Core(CM) I7 - 4770 cpu @ 3,40GHZ
Ram 32,0 GB
64 bits besturingsysteem, x64 processor / voeding rm650/Grafische kaart GeForce Gtx760-xlr8/Microsoft office home/Harddisk Sata3 6gb/s WD green 3TB/samsungssd840 evo 250gb/Avast Free

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

30 aug 2019, 15:45

Goed dat het in orde gekomen is.

Op eerste zicht tegen de logica in........waarschijnlijk een automatische "fix mbr" gedaan........

Win10 is in alle geval een aardig beestje.
Zo had ik eens een laptop waar onder win10 databestanden op een 2de partitie gezet werden.
- Dezelfde laptop opgestart onder een ander OS-platform en eveneens databestanden op dezelfde partitie bijgezet.
- Nadien terug opstarten met win10 en geen van de bijgezette bestanden te bespeuren, maar gaf wel de ingenomen ruimte aan. Het ging hem toch om een 10-tal GB.
- Terug opgestart met het andere OS, en daar geen vuiltje aan de lucht. Alles staat er mooi op.

Probleem eens voorgelegd aan doorgewinterde IT'er van beroep, maar die kon mij er ook geen aanvaardbare uitleg over geven.

Blijkbaar in sommige gevallen houdt win10 sommige bewerkingen "in geheugen"......
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

lode
Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14

30 aug 2019, 16:47

Sorry, verkeerde info
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

30 aug 2019, 20:03

Blijkbaar in sommige gevallen houdt win10 sommige bewerkingen "in geheugen"......
Denk dat Microsoft zo goed als alles weet wat wij uitspoken op 't internet :oops: :oops: :oops:

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

30 aug 2019, 22:47

Er bestaan een hele resem Operating Systemen.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_o ... orporation

Alléén ben je er in 99% van de gevallen niets mee, ze zijn ofwel voorbijgestreefd, ofwel bedoeld voor machineprogramma's.

Wil je de meest gangbare programma's draaien, dan heb je de keuze tussen Windows OS en anderzijds het Mac OS.
Ben je iets minder kieskeurig, kan je nog altijd richting Linux.

En zijt maar zeker dat Mickeysoft gebruik en "misbruik" maakt van zijn positie.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier