Win10 geen internet hardware

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

sudo
Lid geworden op: 20 sep 2006, 19:06

27 aug 2019, 10:26

Gegroet op deze lekkere warme zomerdag 8)
Ik zit met een enorm probleem, ik krijg men internet maar niet aan de praat.
Ik heb een nieuwe pc, maar m'n hardware wordt niet herkend :roll: nu heb ik wel ALTIJD pech, maar dit gaat mijn petje te boven.
Ik heb de driver gedownload (.cab) maar krijg die niet geinstalled, en misschien kan ik hier wel de hulp vinden.
Wat ik al heb ;
De driver geplaatst in mijn map downloads, maar krijg het niet geinstalled...kan de .sys enkel maar proberen te kopieren maar ook dat kan niet "toegang geweigerd".
Op dit moment lijkt het mij gemakkelijker om in de winkel extra hardware te gaan kopen, die hopelijk direct zal worden geinstalled door win10... :roll:
Waarom krijg ik niet de optie om die driver te installeren?
Waarom kan ik niet van mijn ene pc de driver kopieren en installeren op die nieuwe pc via usb?
Waarom allemaal zo moeilijk?
Bedankt op voorhand, sudo
Met linux zou je veilig kunnen internetten, zonder al die spywaretools.
Is linux moeilijk ? Niet moeilijker dan het leren werken met windows.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

28 aug 2019, 09:08

Omdat je een driver (of een ander programma) niet zomaar kunt kopiëren van de ene PC naar een andere, je moet die installeren.
Je zegt niet over welke hardware het gaat, noch welke driver of software je geprobeerd hebt, dus kan nniemand je ook veel verder helpen.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

28 aug 2019, 13:46

een nieuwe pc moety men nooit ergens iets gaan downloaden of instaleren om op internet te geraken
normaal krijgt die zelfs verbinding als men die pc start en dat zie zich begint te instaleren
en dan krijgt men zelfs de vraag of internet moet verbonden worden
en als men op overslaan klikt kan men nadien gewoon internetverbinding zelf instellen via een wizzard
nog nooit meegemaakt met ne nieuwe pc dat ge drivers of andere hardware moet gaan ......
maar zoals hviaene al zei
zonder merk van computer of besturingssysteem te vermelden en dergelijke ga je géén enkel goed antwoord verkrijgen