Vraagje-

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

Beed
Lid geworden op: 20 okt 2007, 13:33
Locatie: Zaventem

09 sep 2019, 11:40

Hallo Hviaene ; Bij Privacy kan ik niets uitzetten .
Bij Prestaties volgende prog maar mogen die wel uitgezet worden ?
Afbeelding

Afbeelding

Groetjes
Beed
Laptop HP Pavillion DV6- 7050 sb
Windows 10 64 bits
8 Gb geheugen
Snelheid 2,3 GHZ
Quad core
Harde schijf 500Gb
Office 2003
Avast
C Cleaner

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

09 sep 2019, 12:05

Blijf van alles af en laat het zo.
Als je ergens op klikt zijn ze weer daar met onnodige brol. En vragen ze €€€€€€€€€'s
Moest het mijne laptop zijn, Avast vloog naar de ........

Beed
Lid geworden op: 20 okt 2007, 13:33
Locatie: Zaventem

09 sep 2019, 12:57

Hallo Sacho is AVG beter heb die vroeger gehad ?
Groetjes
Beed
Laptop HP Pavillion DV6- 7050 sb
Windows 10 64 bits
8 Gb geheugen
Snelheid 2,3 GHZ
Quad core
Harde schijf 500Gb
Office 2003
Avast
C Cleaner

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

09 sep 2019, 13:03

Windows Defender staat standaard op een win 8.1 en 10 en die is genoeg voor een normale gebruiker.
Geen omzien naar, die update zichzelf elke dag. En verbruikt veel minder geheugen als een andere virusscanner. Natuurlijk wordt die automatisch uitgeschakeld als er een andere opgezet wordt.

Beed
Lid geworden op: 20 okt 2007, 13:33
Locatie: Zaventem

09 sep 2019, 15:00

Hallo Sacho , ik zal die Avast met Revo uninstaller er af doen maar moet ik deze er eerst afdoen en dan pas daarna Windows defender inschakelen ? Maar als die Avast er af is ben ik niet meer beschermd de tijd dat ik W.D inschakel of gaat dat automatisch .
Groetjes
Beed
Laptop HP Pavillion DV6- 7050 sb
Windows 10 64 bits
8 Gb geheugen
Snelheid 2,3 GHZ
Quad core
Harde schijf 500Gb
Office 2003
Avast
C Cleaner

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

09 sep 2019, 19:22

Als Avast er af is als het gaat want ik stel me altijd vragen waarom met Revo.
Kan dat niet op de normale wijze in het configuratiescherm programma's en onderdelen.
En alles is verwijderd van Avast(ze zien u niet graag gaan he, een potentiële melkkoe) moet je wel de computer heropstarten voor de laatste restjes uit te schakelen.
Dan start Windows Defender weer automatisch. Dat zal je dan zien rechts onder in de systray.
Het is daarna ook aangeraden om met Ccleaner een beurt te geven, ook de registerscan.

Afbeelding

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

10 sep 2019, 09:02

Ik zou alles afzetten wat je daar bij die Avast Privacy en Prestaties vind.
Maar als je zou besluiten om Avast er af te gooien, ben ik niet akkoord met sacho. Windows Defender is zowat de slechste virusscanner die je kunt vinden.
Ik heb in het verleden zowel Avast als AVG gebruikt, maar sedert een dik jaar staat er nu Kaspersky Free op. Ik heb de laatste tijd (wel tegen mijn zin) op Windows moeten werken, en die Kaspersky heeft me tot nu toe niet in de weg gezeten. Die doet wel zeer geregeld updates.

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

10 sep 2019, 09:37

Ten tijde van xp was defender niet goed maar nu met windows 10 moet hij niet onderdoen voor de andere gratis antivirusprogramma's.

hviaene, jij werkt meer met Linux-zorin-Ubuntu, ik weet niet welke natuurlijk.
Maar dan ben je echt niet meer mee als windows gebruiker wat betreft gratis antivirus.
https://www.security.nl/posting/579568/ ... -virustest
Als je Duits verstaat, door de IT-Security-institute.
https://www.av-test.org/de/antivirus/privat-windows/
Zoals je kan zien scoort Avast en AVG slechter als defender.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

11 sep 2019, 15:26

Testaankoop :
Top : Eset Internet security (betalend): 78/100
Avast Free antivirus 77/100
AVG Free antivirus 74/100
Windows Defender 58/100

Het is niet omdat ik zelf praktisch al mijn werk op Linux doe, dat ik van Windows niet meer op de hoogte ben. Ik geef les op Windows en 90% van de problemen/vragen die ik van vrienden en kennissen binnenkrijg zijn Windows vragen.
En ik heb zopas voor een vereniging nog een toepassing gemaakt in MS-Access.

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

11 sep 2019, 15:50

Dus dat wil zeggen dat testaankoop, ttz misschien 1 a 2 personen het beter weten als een IT-Security bedrijf die bijna continu bezig is met beveiliging.

Ik geef ook les als vrijwilliger.
En iedereen heeft zijn eigen competenties, Acces interesseert me niet.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

12 sep 2019, 20:10

sacho schreef:
11 sep 2019, 15:50
Dus dat wil zeggen dat testaankoop, ttz misschien 1 a 2 personen het beter weten als een IT-Security bedrijf die bijna continu bezig is met beveiliging.

Ik geef ook les als vrijwilliger.
En iedereen heeft zijn eigen competenties, Acces interesseert me niet.
Dat zijn beweringen die nergens op steunen. Hoeveel personen hebben aan dat artikel bij Test Aankoop gewerkt en hoeveel bij dat IT-Security bedrijf. En hoe weet jij dat de artikelen die jij aanhaalt geen "gesponsorde" publikaties zijn??? Waar zijn de interesses van dat bedrijf???
Enfin, ik ga hier niet meer verder op gaan, niet omdat ik jou niet respekteer, maar welles/nietes diskussies draaien toch nooit op iets uit. Mijn verontschuldigingen als ik jou hiermee zou kwetsen.

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

12 sep 2019, 20:30

Nee hoor ik respecteer jou ook, ben trouwens ook bezig om Zorin te leren. Je weet nooit genoeg.

Zo kan er ook een discussie zijn: wat is de beste browser. Daar begin ik niet aan :D
Iedereen doet met zijn computer wat hij wil.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

12 sep 2019, 21:44

Feit is dat velen veel te veel paranoia zijn geworden.
Men gaat op zoek naar bijkomende programma's (meestal gratis) om de PC "beter te gaan beveiligen".

Het resultaat is dat in sommige gevallen deze programma's zelf uw PC gaan beginnen vertragen om je daarna doodleuk komen te melden dat uw PC traag geworden is, of dat het beter kan, of........en je bij deze gaan aansporen om hun "betalende versie" te gaan kopen.
De mensen denken dat ze dan een gouden zaak hebben gedaan terwijl het juist het tegenovergestelde is. Ze gaan betalen voor iets wat je als gewone sterveling-gebruiker gemakkelijk kunt missen.

Maar ja....... 't gedacht alléén doet ook al véél, nietwaar ?
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

13 sep 2019, 08:39

Charlie Maru schreef:
12 sep 2019, 21:44
Feit is dat velen veel te veel paranoia zijn geworden.
Men gaat op zoek naar bijkomende programma's (meestal gratis) om de PC "beter te gaan beveiligen".

Het resultaat is dat in sommige gevallen deze programma's zelf uw PC gaan beginnen vertragen om je daarna doodleuk komen te melden dat uw PC traag geworden is, of dat het beter kan, of........en je bij deze gaan aansporen om hun "betalende versie" te gaan kopen.
De mensen denken dat ze dan een gouden zaak hebben gedaan terwijl het juist het tegenovergestelde is. Ze gaan betalen voor iets wat je als gewone sterveling-gebruiker gemakkelijk kunt missen.

Maar ja....... 't gedacht alléén doet ook al véél, nietwaar ?
Tja, ik ken iemand die nog nooit een virusscanner heeft gebruikt, en ook nog nooit een besmetting heeft gehad. Maar ik ken maar weinig mensen (eigenlijk géén) die dezelfde discipline kunnen opbrengen als hij hanteert.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

13 sep 2019, 08:52

hviaene , je mag mij hier niet verkeerd verstaan,

Natuurlijk moet je beveiligd zijn, maar wat heeft het voor zin om 25 sloten en grendels op uw voordeur te zetten terwijl uw achterdeur soms blijft open staan ?
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier