Uitwendige HD openen-opgelost

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

16 okt 2019, 09:46

Hello de handige Harry's, ik heb hier nog een uitwendige HD van Medion die als docking station bovenop een desktop kast kon gebruikt worden.

Ik zou echter de HD die daar in die behuizing zit er willen uithalen, om die dan via een uitwendig docking (Startech of Scharkon) via een USB poort uit te kunnen lezen.

Die behuizing ziet er als volgt uit (zie de aansluiting)

Afbeelding
Afbeelding

Ik wil die behuizing dus openen en heb daar twee vijsjes gevonden en verwijderd, maar de behuizing gaat niet open.

Iemand een idee of ik kan misschien die behuizing gewoon breken, die heb ik toch niet meer nodig.

Bedankt en groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

16 okt 2019, 11:48

Daarjuist met Medion getelefoneerd en die weten het niet.

Het zal dus de breekhamer worden …

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

16 okt 2019, 12:42

Op de breedte tussen bankschroef zetten en langzaam druk opvoeren …

:lol: Let wel op Danny je verliest hierdoor alle garantie :lol:

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

16 okt 2019, 12:45

Danny. schreef:
16 okt 2019, 09:46
Ik wil die behuizing dus openen en heb daar twee vijsjes gevonden en verwijderd, maar de behuizing gaat niet open.

Iemand een idee of ik kan misschien die behuizing gewoon breken, die heb ik toch niet meer nodig.
Die twee vijsjes dienen waarschijnlijk om de harde schijf vast te zetten in de behuizing.

Heb er zelf al verschillende opengedaan..... niet specifiek die medion maar andere.
Zoals veel van die klodden zit die behuizing zelf nogal veel ineengeklikt - meestal voor éénmalige montage.

Zal dus breken worden.......
Eénmaal de behuizing open, kan je normaal gezien de harde schijf gewoon van de elektronica/printplaatje schuiven en heb je een gewone schijf.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

16 okt 2019, 13:01

E.T. schreef:
16 okt 2019, 12:42
Op de breedte tussen bankschroef zetten en langzaam druk opvoeren …
Denk niet dat Danny en bankschroef staan heeft in zijn service flat.
Anderzijds heeft die harde schijf geen zijwaartse speling in de behuizing.
Ik zou het dan ook niet aanraden om in een bankschroef te zetten, veel kans dat je de schijf zijwaarts begint samen te drukken met de mogelijke gevolgen.

Een goede schroevendraaier in de scheidingslijn van de behuizing en met het nodige gekraak en gevloek komt dat wel open.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

16 okt 2019, 20:03

Ik ben erdoor, hoe? Wel men zegt toch klopt en er zal opengedaan worden …

Grapje natuurlijk.

Voor wie er interesse zou voor hebben, hier hoe ik het gedaan heb

Na het verwijderen van twee vijsjes dacht ik dat ik gewoon de twee delen van de behuizing zou kunnen openklappen, niet dus, maar wel kon men die twee delen ietsjes open schuiven, zo ongeveer 1 centimeter


Afbeelding

En dan wou ik met bruut geweld een van de zijkanten naar buiten wringen

Afbeelding

Toen kwam ik tot de vaststelling dat ik zo gewoon die twee delen van de behuizing van elkaar kon halen met als resultaat

Afbeelding

Het is mij dus gelukt.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

16 okt 2019, 20:12

Danny schreef:
Voor wie er interesse zou voor hebben, hier hoe ik het gedaan heb
Kon men eveneens op internet vinden maar toch goed gedaan en uw uitleg is vele malen duidelijker :wink:
https://www.youtube.com/watch?v=l4M-EQFfCxM

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

17 okt 2019, 08:06

Dicksy schreef:
16 okt 2019, 20:12

Kon men eveneens op internet vinden maar toch goed gedaan en uw uitleg is vele malen duidelijker :wink:
https://www.youtube.com/watch?v=l4M-EQFfCxM
Wel, de helpdesk bij Medion was daar blijkbaar niet van op de hoogte.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender