Printer Epson stylus SX200 scant niet meer!-opgelost

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

Taurusago
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:40

27 nov 2019, 22:38

Heb na een probleem windows 10 terug geinstalleerd, nu werkt mijn printer niet meer, 'tis te zeggen, printen doet hij nog, zelfstandig zonder pc een copy nemen werkt ook nog maar scannen via pc en dan opslagen op pc lukt niet meer . De knop scannen en opslaan om de toepassing te starten staat lichtgrijs en niet aanklikbaar!
Vorige week werkte dat nog wel, ( win10 versie 1803 ) de update 1903 liep altijd vast, daarom opnieuw geïnstalleerd (en na vele jaren werd dat nog eens tijden), nu staat win10 versie 1909 erop maar met het boven vermelde probleem.

Zou dat aan die update liggen? misschien liep de update 1903 door die epson printer vast.

Kent iemand een oplossing voor dit probleem! zodat ik terug kan inscannen via pc en opslaan.

Taurusago
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:40

27 nov 2019, 22:39

als dit eerder bij software thuis hoort verplaatst je het maar hoor admin van dienst!

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

28 nov 2019, 13:23

gewoon opnieuw instaleren dan werkt dat terug zoals het voorheen was
t'is iets simpel maar dat euvel hebben der héél véél telkens een nieuwe versie ....;
ik heb dat ook met mijne epson scanner

Taurusago
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:40

28 nov 2019, 14:32

Ik heb opnieuw geinstalleerd alles werkt, behalve de scanner wil niet!
Of is daar nog extra software voor nodig, vind niets op epson site :(
Maar weet ook niet of ik de juiste software heb ( (geen cd meer) , op epson site heb ik deze genomen
https://www.epson.be/support?productID= ... uct_search
na installatie werd gemeld dat driver en stuurprogramma zijn geinstalleerd.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

28 nov 2019, 15:14

ik zal eens even voor u gaan zien bij epson
daarna meld ik me terug

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

28 nov 2019, 16:24

heb je het gedaan zoals zij voorschrijven ?
de installatie starten
pas na dat zij het zeggen de printer aankoppelen en op zetten ?
https://www.epson.be/products/printers/ ... -downloads

heb je al in de programma lijst gaan kijken , daar staat een gele map in genaamd epson
geef daar een klik op , wat staat der dan in ?


ik zie der daar 2 drivers voor staan + een updater
https://www.epson.be/support?productID= ... uct_search
24-Oct-2012 is al een beetje van leeftijd blijkbaar
dan zou de echte oude software moeten gezocht worden (dat cd schijfje )om die scanner via de computer te bedienen vrees ik

ik ben eens gaan rondneuzen , en heb wél de deriver voor de scanner gevonden , maar dat is niet genoeg
je zou de bedieningssoftware der voor moeten hebben
https://www.driversepson.com/epson-sx200-driver/
maar het kan géén kwaad die scannerdriver te instaleren

die bedieningssoftware mag zelfs eventueel van bv. een hogere versie zijn ook bv. een 300 of 400
voor al die toestellen is dat meestal dezelfde bedieningssoftware
dus als ge iemand vind die de cd nog heeft zelfs van een hogere versie , dan ...


der is wel alternatieve software en bediening maar dat is betalende
https://www.hamrick.com/nl/vuescan/epso ... river.html

ik ken nog wél iemand met een epson , maar k'weet niet meer welke versie , maar ik zal het eens vragen aan die persoon

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

28 nov 2019, 19:10

ik heb eens geinformeerd , maar die heeft een Epson stylus dx7400
misschien toch eens rondhoren of der niemand dat cd'ke nog heeft voor de uwe

Taurusago
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:40

28 nov 2019, 21:57

Hey Verhaegen,
Ben nog eens volledig opnieuw gestart met de installatie van de printer!
1) eerst printer driver en poort geïnstalleerd zoals het hoort, pas opzetten wanneer het wordt gevraagd! driver en poort configuratie zijn goed geïnstalleerd! ( 6 okt. 2016 genomen )
2) daarna de Scannersoftware van uw aangegeven site ( DIE MISTE IK BLIJKBAAR! )
windows opnieuw opgestart.( was nodig voor installatie! ).
3) de updater laten lopen, na zoekwerk van updater de melding gekregen dat alles up-to-date was.

Scanner geprobeerd en HOERA scanner werkt terug!

Bedankt voor de hulp Verhaegen

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

29 nov 2019, 09:33

ik zou zeggen , slaag die download op in een mapje en geef het de naam scanner installatiesoftware , dan heb je die voor ingeval windows opnieuw versie verhoging doet met een update (want dan ga je het opnieuw hebben )
want ........

Taurusago
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:40

01 dec 2019, 16:31

heb ik direct gedaan! veilig en wel opgeborgen.