Printer Epson XP-422-opgelost

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

17 dec 2019, 21:00

Ik installeerde op een desktop met OS Windows 10 Home 64 bit, zopas een printer Epson XP-422 via de bijgeleverde cd. De printer werkt naar behoren maar ik vind die nergens terug in de computer. Het lijkt of die niet bestaande is.

Via > Start > Instellingen > Apparaten > Printers zie ik die printer evenmin. Wel stel ik vast dat er de naam "Epson XP-422 kopie 2" aan gegeven is ? Van waar die kopie 2 ?? Hoe die printer zichtbaar maken ?
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

18 dec 2019, 08:48

Als die werkt, zou ik in eerste instantie zeggen: afblijven !!!
Als er staat "kopie 2" dan duidt dat er op dat dit nu de derde poging was.
Als je het perse wilrechtzetten:
printer uitpluggen
alle Epson software verwijderen
checken dat je bij bijv. een dokument afprinten, de printer in de afdrukdialoog niet meer ziet staan
de Epson software terug installeren
de printer terug inpluggen
in die volgorde, niets anders !!!!!

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

18 dec 2019, 11:48

Toby,
Via > Start > Instellingen > Apparaten > Printers zie ik die printer evenmin. Wel stel ik vast dat er de naam "Epson XP-422 kopie 2"
Dan zie je de printer dus wel.
Klik daar op met de rechter muisknop.
Klik op eigenschappen van printer.
Tabblad Algemeen
Verwijder de tekst Kopie 2.
Bevestig eventueel de aanpassing.
Klik op Toepassen en OK.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

18 dec 2019, 16:33

Die benaming Epson XP-422 kopie 2 zag ik in de status van de printer, of beter gezegd, welke printer actief was. Anders was die onzichtbaar; enfin, ik volg je raad op en begin opnieuw. Ik laat iets weten. Bedankt hoor. :wink:
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

18 dec 2019, 20:23

Eens te meer ben je alweer de rots in de branding. Ik heb stipt je richtlijnen opgevolgd en de zaak draait als een fluitje van een cent. Ik heb zelfs de printer kunnen installeren aan een usb switch kastje, zodat twee computers kunnen printen met die ene printer.
Bedankt hoor Sony. 8) :wink:
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

19 dec 2019, 11:22

Toby,

bedankt voor het melden en graag gedaan.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

19 dec 2019, 17:47

.... :oops: :oops: :oops: :oops: vergat ik nog een woordje van dank voor hviaene voor zijn tip om de naam van de printer correct aan te passen. Bij deze, hartelijk dank hoor. :wink:
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !