Luidsprekers weigeren-opgelost

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

26 feb 2020, 18:35

Ik zat in de knoei met een desktop HP met OS Windows 10 en startte een "terug naar de fabrieksinstellingen". Dat ging nogal vlot, maar als ik nu muziek wil afspelen, speelt de computer de muziek af door zijn eigen luidspreker en kan ik de aangekoppelde boxen niet in werking krijgen. Nochtans controleerde ik de bedrading en voeding. Kan het zijn dat de geluidskaart de geest gegeven heeft ? Ik vrees er voor. Weet er iemand raad ?
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

26 feb 2020, 19:26

Links onder bij start
Gaar naar Instellingen ( das dat wieltje )
Dan naar systeem
Geluid
Daar zie je uitvoer staan
Uw uitvoerapparaat kiezen
In de kader op het vogeltje drukken
Kies daar uw luidsprekers

Afbeelding
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

26 feb 2020, 20:13

Ik kan slechts één optie aanklikken, nl. "Luidsprekers High Definition Audio Device", toch blijft de computer muziek spelen met zijn eigen luidspreker. Ik zoek intussen verder opnieuw in de bedrading.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

26 feb 2020, 21:40

..... na controle van de bekabeling, vond ik toch een storing in een splitsing van de Jack kabel. Na vervanging werkte alles naar behoren. Sorry voor de last en bedankt voor de snelle raadgevingen. Die kunnen nog van pas komen. 8)
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

27 feb 2020, 08:19

Toby, dat is geen last hé man, we zijn er om elkaar proberen te helpen.
Laatst gewijzigd door benq op 27 feb 2020, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

27 feb 2020, 10:35

zolang dat niet onder computervragen gezet wordt ,.........
ik zie dat het bij Fysieke ziekten of aandoeningen allemaal staat
en dat is toch de juiste plaats volgens mij hoor
en bij overige vragen
laatste is ook niets mis mee hoor , wordt gebruikt door posters als men niet weet waar men het moet posten