Windows Beveiliging - Windows 10-opgelost

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

RMO
Lid geworden op: 18 jan 2013, 09:39

20 nov 2020, 15:38

Geachte Leden,

Ik heb een probleem met mijn Windows Defender (Beveiliging), en kan daardoor de "actieknop", om
een vereiste scan uit te voeren, niet meer gebruiken, dus hij reageert niet als men erop klikt.

Ik kreeg, via experts van Microsoft, enkele (moeilijke) adviezen om uit te voeren, doch gezien mijn
status als (oudere) LEEK, durf ik mij niet wagen deze uit te voeren !

Afbeelding

Ik las ergens, dat, als wanneer ik een (externe) antivirus zou downloaden en installeren, de Windows
Defender zichzelf uitschakeld, en voorrang geeft aan de externe software.

Als dit zo is, kunnen jullie mij een degelijke antivirus voorstellen op gratisse basis.
Mijn PC gebruik ik, voor dagelijks e-mail, documenten maken ,bankieren, etc... Dus geen gecompliceerde
toestanden.

Graag een seintje a.u.b.
RMO.

lode
Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14

20 nov 2020, 16:54

Welke adviezen kreeg je dan ?
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

20 nov 2020, 17:20

als je op dat scherm zit , klik dan eens op :

Afbeelding

wat doet dat dan ?

of als je windows verkenner opent , dan aan de linkerkant , klik met de rechtermuisknop op uw C en kies : scannen met microsoft defender

wat doet dat ?

RMO
Lid geworden op: 18 jan 2013, 09:39

20 nov 2020, 18:28

Beste Verhaeghen,

Mijn antwoord is simpel, op uw beide vragen is het resultaat "negatief" er gebeurd dus niets.
Sorry, doch het is zo.

Gegroet.
RMO

RMO
Lid geworden op: 18 jan 2013, 09:39

20 nov 2020, 20:06

Beste Lode,

Ik kreeg een welgevuld bericht met een 3-tal adviezen, die voor mij als LEEK,
zwaar waren, en een beetje riskant om deze uit te voeren, zonder eventuele
ongemakken nadien te moeten trotseren.

Ik aanzie deze adviezen van deze expert als een persoonlijk onderhoud, en hou
er niet aan deze zomaar op tafel te gooien, dit is mijn gedragscode !!
Dat deze adviezen bestaan, geef ik u een 3-tal knipsels van deze aanwijzingen
als bewijs van ons onderhoud, als het dit is wat u wenst.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Ik ben altijd bereid, een oplossing van mijn probleem, als die er is, aan de leden bekend te maken.

Doch intussen bestaat mijn vraag van mijn vorig bericht nog altijd, welke antivirus "Free" stelt u
mij voor.

Gegroet.
RMO.

lode
Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14

20 nov 2020, 22:26

Als je verkiest niet geholpen te worden met de adviezen die je gekregen hebt dan kan ik u daar dan ook niet verder mee helpen.
Wat de gratis antivirus betreft, ik ben daar geen fan van.
Ik laat die raadgevingen over aan anderen.
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

21 nov 2020, 09:12

Gratis virusscanners: er zijn er drie die geregeld hoog geklasseerd worden: AVGFree, AvastFree en KasperskyFree.
Voor de weinige keren dat ik op Windows werk, heb ik nu KasperskyFree, maar als die ambetant begint te doen (teveel extra's opdringt), dan zal ik zonder probleem terug naar een van de andere overschakelen.
LET OP: NOOIT twee virusscanners samen. Als je een van deze drie wil installeren moet je er zeker van zijn dat je de Defender kunt desaktiveren.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

22 nov 2020, 11:07

ik ben eens gaan kijken hé

Open het startmenu en scroll naar Windows-beveiliging , klik hier met de rechtermuisknop op.
Kies nu de optie : Meer > App-instellingen
Klik in dit scherm op de knop : Opnieuw instellen en nogmaals op Opnieuw instellen.
Nu verschijnt er achter de knop als snel een groen vinkje, waarna u dit venster kunt sluiten.
Herstart de computer en controleer of de Windows-beveiliging nu is gestart en updates ontvangt.
Mocht dat niet het geval zijn, herstart dan nogmaals de computer.

RMO
Lid geworden op: 18 jan 2013, 09:39

24 nov 2020, 11:36

Beste Verhaeghe,

Bedankt voor uw nuttig respons !!
Ik volgde uw advies, met volgens mij althans (ik ben een LEEK) een gunstig gevolg.
Ik verwijderde mijn AVG-antivirus, en voerde uw herstelprocedure uit.

Ik kan nu, in mijn "Windows Beveiliging" , de bovenste knop in kader = "Windows-beveiliging openen"
werkelijk openen (hetgeen ik voorheen niet kon), en zie ik mijn vertrouwde venster terug zoals hieronder:

Afbeelding[/img]

Ik hoop dat dit de oplossing is, en geef me toch een seintje met uw bevindingen a.u.b.
Nog eens van harte bedankt.
RMO.

PS.: Mijn dagelijkse Defender-updates zijn nog niet zichtbaar sinds 21-11-20, het moment dat ik
AVG inschakelde.

RMO
Lid geworden op: 18 jan 2013, 09:39

24 nov 2020, 11:42

Beste verhaeghen,

Ik weet niet of mijn afbeelding meegestuurd werd, ik doe nog eens een poging.


Afbeelding

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

24 nov 2020, 11:48

dat ziet er goed uit hé

in de printscreen die je laat zien , klik aan de linkerkant op :
virus en bedreigingsbeveiliging
nu kan je aan de rechterkant de status zien van de laatste update


Afbeelding

RMO
Lid geworden op: 18 jan 2013, 09:39

24 nov 2020, 12:26

Hallo verhaeghen,

Alles ziet er goed uit !!
Inderdaad zie ik mijn huidige status, en zal morgen nog eens mijn updates
voor Defender bekijken of die aangepast worden (dagelijks).
Ik laat u iets weten, moest dit NIET het geval zijn.

Nog eens bedankt - het hoeft niet altijd ingewikkeld te zijn, doch efficiciënt !!
Kennis van zaken - "that's the point" !!

Gegroet.
RMO.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

25 nov 2020, 08:54

RMO schreef:
24 nov 2020, 11:36
Beste Verhaeghe,

Bedankt voor uw nuttig respons !!
Ik volgde uw advies, met volgens mij althans (ik ben een LEEK) een gunstig gevolg.
Ik verwijderde mijn AVG-antivirus, en voerde uw herstelprocedure uit.

...knip...3.
RMO.

PS.: Mijn dagelijkse Defender-updates zijn nog niet zichtbaar sinds 21-11-20, het moment dat ik
AVG inschakelde.
Als ik dit nu lees, dan heb ik de indruk dat je enerzijds de AVG op je PC had staan, en anderzijds probeerde met de Defender in het reine te komen. Twee virusscanners samen is vragen om problemen. Dat wordt altijd door iedereen ten stelligste afgeraden.

RMO
Lid geworden op: 18 jan 2013, 09:39

25 nov 2020, 11:25

Beste hviaene,

Ik heb nooit met 2 antivirussen gewerkt, AVG was geïnstalleerd toen mijn Windows Defender
niet meer werkte.
Ik verwijderde mijn AVG, om nadien de herstelprocedure van Defender uit te voeren !!
Toch bedankt voor uw opmerking, hetgeen ik al wist.

RMO.