Probleem met Word

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

biwanka
Lid geworden op: 27 sep 2007, 15:57

16 feb 2021, 15:14

Ik heb een document in Microsoft Word dat voor problemen zorgt. Het heeft altijd goed gewerkt maar sedert een paar dagen duikt steeds opnieuw datzelfde probleem op. Telkens ik het document open verschijnt bovenaan de tekst 'Enkel lezen document'. Ik kan wel wijzigen aanbrengen in de tekst maar als ik die wijzigingen wil opslaan verschijnt de melding dat dit een 'enkel lezen document' is en dat ik, om het te kunnen opslaan dat onder een andere naam moet doen. Als ik dat document dan opsla onder een andere naam doet zich opnieuw hetzelfde probleem voor de eerstvolgende keer dat ik het wil openen. Ik werk al jaren met Word en heb dit nog nooit voorgehad. Ligt het aan de pc, aan het programma zelf, of doe ik iets fout?

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

16 feb 2021, 15:29

Op de één of andere manier heb je er een sjabloon document van gemaakt en die moet je dus telkens onder een andere naam opslaan. Krijg je het niet opgelost dan moet je gewoon gaan nummeren
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

biwanka
Lid geworden op: 27 sep 2007, 15:57

16 feb 2021, 16:22

Dankjewel E.T. voor uw snelle reactie. Maar wat bedoel je met nummeren? Moet ik elk document een nummer geven?

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

16 feb 2021, 16:31

biwanka,

In Word, Klik bovenaan links op Bestand ==> Opties

Afbeelding

Klik op Vertrouwenscentrum

Afbeelding

Klik op Instellingen voor het vertrouwenscentrum

Afbeelding

Verwijder alle vinkjes.

Afbeelding

Klik op OK
Sluit Word en open Word terug.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

biwanka
Lid geworden op: 27 sep 2007, 15:57

18 feb 2021, 14:28

Bedankt Sony. Ik heb ondertussen geen tijd meer gehad om aan het betreffende document te werken maar zodra het probleem zich opnieuw voordoet ga ik uw instructies opvolgen. Hopelijk met succes.