MUIS werkt niet meer-opgelost

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

emiljo
Lid geworden op: 26 feb 2014, 20:04
Locatie: Oilsjt

23 mar 2021, 15:39

Na een windows update was mijn cursor verdwenen. Na lang zoeken heb ik systeemherstel geprobeerd maar lukte niet en heb dan win10 geherinstalleerd met behoud van mijn bestanden.Is gelukt maar meerdere bestanden en mails verdwenen. Tot daar aan toe,maar muis werkt nog steeds niet, ondertussen touchpad gelukkig wel. ik werk met win 10 Acer laptop Aspire V15 en micosoft muis model M101 cbj.Sinds vorige week draadloze muis logitech M185.Geen van beiden werkt. Ik heb drivers van Logitech gedownlaud maar lukt niet.
Mss. kan er iemand mij helpen met dank bij voorbaat.
Windows10Home64bits IntelCorei5669 8GibRam Hd1tbExterneHd1t Mozilla Thunderbird Libre office AVG Malwarebytes

Al doen wat je kan, is alles wat je kan doen!

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

23 mar 2021, 16:33

heb je géén muis met draad voor in een usb poort te steken ?

zit der op de muis géén heel klein schuiverke of knopje ? (om de verbinding te herstellen)
bij sommigen is het zo dat als men een usb muis inschakeld het touchpad automatisch uitgeschakeld wordt en omgekeerd , en soms wil die automatische niet en moet men het handmatig gaan doen
naast start dat zoekglas of dat zoekvlak , typ daar in :
instellingen voor de Muis en touchpad’, klik op enter.
Onderaan vindt je de ‘Extra Muisopties’ onder ‘Verwante Instellingen’.
Pas eventueel je voorkeuren aan in dit venster, vergeet niet op ‘Toepassen’ te drukken rechts onderin het venster, anders worden je voorkeuren niet opgeslagen.

ps.
een touchpad kan je altijd inschakelen via een knop op je toetsenbord bovenaan of door Fn en een van de F1 tot F9 knoppen

pps.
voor een muis mag je eigenlijk nooit een nieuwe installatie doen hoor
die draadloze muis onderaan aan/uitknop , en brand dan het lichtje ? (zit de tegenhanger in de laptop zijn usb ?)

emiljo
Lid geworden op: 26 feb 2014, 20:04
Locatie: Oilsjt

23 mar 2021, 17:23

Bedankt voor de snelle reactie mr.Verhaegen.Ik heb wel degelijk muis met kabel geprobeerd, maar geen enkele reactie noch lichtjes die branden ook niet bij de draadloze.Bij de instellingen had ik al aan en uitgevinkt touchpad uitschakelen bij gebruik muis maar niets helpt. ik heb ook een harde schijf aangesloten om te zien of er wel stroom doorkomt op de usb en dit is ok, ze maakt geluid maar is niet zichtbaar in mijn verkenner.
toch nogmaals dank voor de moeite.
Windows10Home64bits IntelCorei5669 8GibRam Hd1tbExterneHd1t Mozilla Thunderbird Libre office AVG Malwarebytes

Al doen wat je kan, is alles wat je kan doen!

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

23 mar 2021, 18:53

laat eens zoeken op "updates" voor die windows

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

24 mar 2021, 08:48

emiljo schreef:
23 mar 2021, 17:23
Bedankt voor de snelle reactie mr.Verhaegen.Ik heb wel degelijk muis met kabel geprobeerd, maar geen enkele reactie noch lichtjes die branden ook niet bij de draadloze.Bij de instellingen had ik al aan en uitgevinkt touchpad uitschakelen bij gebruik muis maar niets helpt. ik heb ook een harde schijf aangesloten om te zien of er wel stroom doorkomt op de usb en dit is ok, ze maakt geluid maar is niet zichtbaar in mijn verkenner.
toch nogmaals dank voor de moeite.
Als op die usb-poort de muis met draad én de draadloze muis niet werkt én de harde schijf niet herkend wordt, wat zou er dan mis kunnen zijn ????

emiljo
Lid geworden op: 26 feb 2014, 20:04
Locatie: Oilsjt

24 mar 2021, 11:18

@hviaene dat is het hem juist,weet het niet,anders had ik de vraag hier niet gesteld :wink:
Windows10Home64bits IntelCorei5669 8GibRam Hd1tbExterneHd1t Mozilla Thunderbird Libre office AVG Malwarebytes

Al doen wat je kan, is alles wat je kan doen!

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

24 mar 2021, 13:49

Is die usb-poort actief en niet uitgeschakeld ?
Probeer eens één voor één alle usb-poorten.

In den beginne van Win10 heb ik op één van mijn pc's meegemaakt dat op sommige momenten de usb-poorten aan de voorkant uitgeschakeld waren terwijl die aan den achterkant probleemloos werkten.
Dit lag zuiver aan windows die er een reeks uitschakelde bij de opstart (de poorten werkten normaal bij een boot-up met acronis of hirens CD); na één of meerdere updates werd het probleem verholpen.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

emiljo
Lid geworden op: 26 feb 2014, 20:04
Locatie: Oilsjt

24 mar 2021, 14:52

neen, ik heb alle usb poorten geprobeerd en geen enkele doet iets
Windows10Home64bits IntelCorei5669 8GibRam Hd1tbExterneHd1t Mozilla Thunderbird Libre office AVG Malwarebytes

Al doen wat je kan, is alles wat je kan doen!

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

24 mar 2021, 15:04

verhaegen schreef:
23 mar 2021, 18:53
laat eens zoeken op "updates" voor die windows
Heb je dat gedaan?
Als die Windows OS drivers nodig heeft voor de usb poorten zijn die bij de updates, of eventueel bij de optionele updates.

Je bent dom geweest om systeemherstel te doen, je had enkel de betreffende updates moeten verwijderen en het was opgelost. En dan nog eens dommer om Windows weer te herinstalleren.
Vraag het volgende keer eerst voor je weer wat uitvoert.
Wij kunnen ook niet op uw computer kijken wat er mis zou zijn.

emiljo
Lid geworden op: 26 feb 2014, 20:04
Locatie: Oilsjt

24 mar 2021, 18:25

@sacho, ja heb update gedaan,maar kwam eerst op van 32 bits terwijl ik 64 bits heb.Heb nu de laatste gedaan
en bij optionele stuurprogramma's,maar lukt nog steeds niet.sorry ben maar domme leek :wink:
toch bedankt voor jullie moeite
Windows10Home64bits IntelCorei5669 8GibRam Hd1tbExterneHd1t Mozilla Thunderbird Libre office AVG Malwarebytes

Al doen wat je kan, is alles wat je kan doen!

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

24 mar 2021, 18:49

wordt er niets op je usb poorten gedetecteerd ?


ga dan de usb verwijderen in de hardware
rechtsklik op start en kies apparaatbeheer
staat er een uitroepteken bij de usb controllers ? (neen volg dan onderstaande )
dan naar onder scrollen usb controllers
klik der rechts op en kies voor verwijderen (installatie ongedaan maken )
herstart de comp , en laat zoeken naar updates

https://support.microsoft.com/nl-nl/top ... 45d9c215ef

emiljo
Lid geworden op: 26 feb 2014, 20:04
Locatie: Oilsjt

25 mar 2021, 10:29

@verhaegen

GELUKT! Van harte bedankt Mr.Verhaegen en medewerkers.
ik heb enkel nog de knoppen dienen te wisselen.
Ge hebt er ene te goed van mij :P
Windows10Home64bits IntelCorei5669 8GibRam Hd1tbExterneHd1t Mozilla Thunderbird Libre office AVG Malwarebytes

Al doen wat je kan, is alles wat je kan doen!