Afdruktaken vanop mijn desktop worden niet meer uitgevoerd

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

21 apr 2021, 19:07

sacho schreef:
19 apr 2021, 11:41
Er zullen ongetwijfeld verschillende afdruktaken in de wachtrij staan op die computer.
Verwijder die eerst allemaal en probeer daarna nog eens te printen.
Zolang de eerste taak niet kan afgeprint worden zal de volgende ook niet afprinten.
Kijk dit eens na voor je de printer gaat verwijderen. Daar heb je geen antwoord op gegeven.
Normaal gezien moet je voor het installeren de software van de all-in-one printer downloaden van de website van de fabrikant alvorens je de printer aansluit op je computer.

Prutser
Lid geworden op: 30 aug 2004, 21:05
Locatie: N.W Brabant

22 apr 2021, 17:13

Aan Sacho en Sony (en de anderen),

Nogmaals ERG bedankt voor de moeite die jullie doen om mee te denken om mijn printerprobleem op te lossen !!!!

Aan Sacho : er staat geen enkele printopdracht in de wachtrij ... Dit komt (denk ik) omdat mijn desktop PC geen verbinding maakt (kan maken) met de printer ... De printer heeft - sedert het probleem is gestart - bij wijze van spreken nooit een printopdracht ontvangen.

Aan Sony : uw suggestie om de desktop-PC uit te schakelen, de usb-kabel uit te trekken, de PC te herstarten, de usb-verbinding terug in orde te brengen .... heeft spijtig genoeg ook tot geen herstel geleid.

Wat ik ondertussen wel heb ontdekt is het volgende: wanneer ik voor de zoveelste maal probeerde om een document te printen (hopend dat er een wonder zou gebeuren) :lol: en in het communicatiekader klikte op 'Printer zoeken' kreeg ik volgende mededeling: "Active Directory Domain is momenteel niet beschikbaar".
Dan ben ik als leek eens gaan 'Googelen' en die mededeling bevestigt dus blijkbaar dat er geen connectie meer is tussen mijn desktop-PC en mijn printer.
Uiteraard vond ik op Google ook een aantal opties om dat probleem te herstellen.... maar als (gewone) LEEK neem ik het risico niet om zelf beginnen te 'prutsen' aan die dingen (vandaar mijn gebruikersnaam "prutser") :| om te vermijden dat ik halverwege mijn herstelpoging(en) ergens vastloop en 'de boel' nog wat chaotischer maak.
Mijn grootste bezorgdheid bij zaken zoals : "printer verwijderen ... printer terug (laten) zoeken ... enz" is dat de printer, MOCHT hij door de PC alsnog (automatisch) gerecovered worden, ook nog automatisch deel uitmaakt van ons bestaand draadloos beveiligd thuisnetwerk.
Momenteel heb ik immers nog één vluchtweg via de laptop van mijn vrouw om printopdrachten alsnog via de (netwerk)printer te laten uitvoeren.
Als ik de printer 'verwijder' en niet kan terughalen dan heb ik immers helemaal geen printer meer.

Ik vraag mij dus af, wanneer ik eerstdaags een degelijke IT-technicus aan huis laat komen, of deze, met de melding "Active Directory Domain is momenteel niet beschikbaar" aan de slag kan om het probleem binnen de kortste keren op te lossen ?
Zelf wil ik er mijn "pootjes" niet aan verbranden.
En sorry voor mijn schabouwelijke 'lekentaal' om een 'IT-probleem' op een degelijke manier te beschrijven.

Toch (allemaal) erg bedankt om mij te willen helpen.

PRUTSER
Willen is Kunnen

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

22 apr 2021, 17:31

wat ik denk hé
dat is dat die printer gewoon op wifi staat
en als ge in die printer gaat zien in de instellingen zal je die terug kunnen verbinden
door simpel die knop op die printer in te drukken en op uw modem van de provider ook de knop in te drukken
die beiden zullen zich dan vinden
dan gaat de computer die volgens mij ook wél vinden

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

23 apr 2021, 12:35

Prutser,

probeer eens:
Selecteer de knop Start
Selecteer instellingen > apparaten> Printers & scanners.
Kies de printer die u wilt delen en selecteer vervolgens Beheren.
Selecteer Printereigenschappen
Tabblad Delen.
Plaats een vinkje bij Deze printer delen.
Klik op toepassen en OK.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet