Mijn Intenso externe hardeschijf werkt niet

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

20 nov 2021, 13:26

inderdaad je ziet dat goed
maar dat is nog altijd een 1gigabyte
en dat kost tijd , hoeveel tijd een program der over doet om te recoveren kan men nooit zeggen
dat scheelt van program tot program en van computer tot computer
en recoveren is het eerste ding dat hier moet gebeuren , wil men het risico niet lopen om alles te verliezen

Lanny Suhita
Lid geworden op: 14 jun 2016, 02:00
Locatie: Amsterdam

20 nov 2021, 20:43

Dhr Verhaege,
Uw ziet het wel goed. Er zijn duizenden vakantie foto's in deze HDD .Ik hou van Fotograferen.
Ik weet niet hoe ik deze moet formatteren. Ik ben maar een leek. Ik ben blij om te horen dat mijn EXTERNE HARDE SCHIJF niet kapot is.
Wat ik raar vind is : Voor dat ik wegging , was deze Externe nog goed. Ik heb alles goed afgesloten en de stekker uit de stop contact verwijderd.
Terug van weggeweest, computer ingedrukt maar geen lampje brandt. Monteur zei dat de moederboard kapot was. In orde gemaakt en computer doet het weer na nieuwe moederboard . Ik wilde mijn foto's in de Externe Schijf uploaden, maar deze doet niets.
Groetjes van Lanny

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

21 nov 2021, 10:01

Als u het recoveren niet zelf kunt doen , zou ik iemand zoeken die betrouwbaar is , en genoeg van computer kent om het voor u te doen , zodat u niets verliest
pas na het veilig gesteld zijn van de foto's , de schijf converteren om ze terug bruikbaar te maken (van fat32 naar ntfs ) als ze dan nog niet benaderbaar is , dan pas formateren

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

21 nov 2021, 12:38

Lanny Suhita schreef:
20 nov 2021, 20:43
Wat ik raar vind is : Voor dat ik wegging , was deze Externe nog goed. Ik heb alles goed afgesloten en de stekker uit de stop contact verwijderd.
Terug van weggeweest, computer ingedrukt maar geen lampje brandt. Monteur zei dat de moederboard kapot was. In orde gemaakt en computer doet het weer na nieuwe moederboard . Ik wilde mijn foto's in de Externe Schijf uploaden, maar deze doet niets.
Een stoemme vraag.....uw schijf al eens op een andere PC geprobeerd ?

Anderzijds, gewoon uwe pc voor een tijdje afleggen zou een defect moederbord veroorzaken? Is toch ook maar bizar.......
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Lanny Suhita
Lid geworden op: 14 jun 2016, 02:00
Locatie: Amsterdam

22 nov 2021, 14:31

Goede middag helpers,
Sorry dat ik nu pas beantwoord.
Ik heb een paar dagen nodig om mijn hoofd af te koelen.
Ik heb besloten om even niets doen , "VOORLOPIG". Ik ben echt gestrest. Jullie horen nog van mij hoe of wat. Ik laat even iemand om mijn harde schijf in een andere computer te proberen.
Bedankt voor alle inspanning die jullie voor mij heb gedaan.