Computervoedingen wattages

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

Guy de Mots Passants
Lid geworden op: 12 nov 2022, 09:03

12 nov 2022, 09:09

All, ik heb enkele computers, een deel ervan zijn Medion ...Aldi, maar ze hebben al goede dienst gedaan ,
Gisteren echter PAF bij het opzetten , voeding kapot, ik heb er van een andere PC, zelfde , voeding eruit en dan hierin gezet, dat werkt nu weer allemaal. De betreffende voeding is een FSP350-60EMDN een 350 Watt voeding. Mijn vraag is nu, heeft het zin, en kan en mag het om er een zwaardere voeding in te steken, bvb van 500 Watt, en zou dit dan betekenen dat die sterker is, of enkel dat die meer stroom verbruikt wat dan ook zinloos zou zijn ???
Graag een antwoordje hierop, zou ik mee gediend zijn. Thanks, mvg Guy.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

12 nov 2022, 09:48

- Je zegt dat je er dezelfde ingestoken hebt uit een andere PC - dus ga ik er van uit dat het eveneens een 350W voeding betreft.

- Het heeft geen enkele zin om een zwaardere te steken tenzij je er een resem randapparatuur bij op aansluit dat ook stroom nodig heeft, maar het kan ook geen kwaad.
In theorie zal een zwaardere maar evenveel stroom verbruiken, in de praktijk kan dat een ietsje méér zijn. De voeding levert wat er verbruikt wordt.

- Ook rekening houden dat sommige merken & modellen van PC's hun eigen voeding hebben, en standaard-voedingen er niet in passen.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Guy de Mots Passants
Lid geworden op: 12 nov 2022, 09:03

12 nov 2022, 13:45

Hallo Charlie, bedankt voor je reply, idd zelfde ingestoken, maar mijn pc heeft het soms lastig om op te starten s'morgens, ik moet hem dan met de interupteur van de voeding af, ... en weer aan zetten. Misschien kan een nieuwe voeding met iets meer power mij beter helpen met de opstart s'morgens.
Nog bedankt !
Mvg Guy

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

13 nov 2022, 09:54

Guy de Mots Passants schreef:
12 nov 2022, 13:45
Hallo Charlie, bedankt voor je reply, idd zelfde ingestoken, maar mijn pc heeft het soms lastig om op te starten s'morgens, ik moet hem dan met de interupteur van de voeding af, ... en weer aan zetten. Misschien kan een nieuwe voeding met iets meer power mij beter helpen met de opstart s'morgens.
Nog bedankt !
Mvg Guy
Dat zou je eigenlijk altijd moeten doen als je stopt, de schakelaar van de voeding afzetten. Alleen op die manier heb je erna een echte "koude" start, nog los van het sluipverbruik.
En als ik dit lees, vraag ik me af, of jij de PC echt afzet, of die in slaapmodus laat gaan.