Het Laatste Oordeel heeft al plaatsgevonden

hier is plaats voor alle wereldreligies

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

30 aug 2012, 20:04

Fanatisme dan. Twisted Evil
Neen Cappa... levenservaringen, liefde voor de mensheid en geestelijk inzicht.. :!:
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

30 aug 2012, 20:17

Fanatisme dus.

angelica
Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Locatie: Oostmalle

30 aug 2012, 20:23

Fanatisme???
En ik dacht eerder aan een goede inborst?

Neeeeee, Cappa, je gaat Wayti niet pesten hé !

groetjes
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

30 aug 2012, 23:39

Neeeeee, Cappa, je gaat Wayti niet pesten hé !
Laat ze maar doen Angelica ze weten niet beter, nog niet... zoals je zelf schrijft dit alles is evolutie.. herinner u Gerard de koetsier (de spotter)..
lachte net als de critici op dit forum met jozef Rulof en riep luidop "Dood is dood" mensen die dat geloven zijn gek en hij schaterde het uit... Wat hij niet wist was dat 14 dagen later datzelfde Pietje de dood hem kwam halen en hij opeens besefte dat dood helemaal niet dood is.. het lachen werd pure ernst.. (een korte pasage..)

De eenvoudige koetsier was mens geworden en een geest van het licht. Ik wist niet wat ik (Jozef Rulof) had neergeschreven, maar zou het spoedig lezen. Wel wist ik waarover hij verteld had, want ik had het beleefd, doch hoe dit alles zou luiden, dat wist ik nog niet. Op deze wijze kon een overgegane van zijn leven aan gene zijde vertellen, doordat de mens, het medium,(jozef Rulof) in zijn leven werd opgetrokken.

De volgende morgen zag ik hem weer. Hij trachtte zich met mij te
verbinden, wat hem lukte. Ik stelde mij open en hoorde hem zeggen:
‘Hier ben ik weer, Jozef. Kerel, ik ben zo gelukkig.’
Nu sprak ik tot hem, maar van gevoel tot gevoel; mijn gedachten
gingen in hem over zodat hij ze kon opvangen.
Hij voelde mij reeds en zei: ‘Ja Jozef, nu kan ik dat waarvan de
broeder vertelde; je zult dat alles wel weten. Ik heb me die krachten
eigengemaakt en alles geleerd, maar het was niet zo eenvoudig. Kerel,
wat is het wonderlijk.’ Ik begreep en voelde wat hij bedoelde.

Gerhard zag het wonder, dat hij op aarde was gestorven en toch weer op aarde leefde. Nu was hij met de mens op aarde in verbinding waar hij eens de spot mee had gedreven. Nu was hij zelf geest.

‘Ik heb je stukken (schilderijen) bewonderd’, hoorde ik hem zeggen, ‘ze stralen. Het zijn geestelijke producten; ze bezitten grote waarde en liefdekracht, die je gehele kamer verlicht. Men moet die schilderijen aanvoelen, anders zeggen ze je niets. Het licht dat ze uitstralen, werkt
genezend op je in, het is de geestelijke rust van de hoger afgestemde
geest.
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

angelica
Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Locatie: Oostmalle

30 aug 2012, 23:45

Ik heb het boek gelezen, lieve Wayti, gratis, online nog wel :wink:

Dank je.

Vriendelijke groet
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

31 aug 2012, 09:01

angelica schreef:Fanatisme???
En ik dacht eerder aan een goede inborst?
levenservaringen, liefde voor de mensheid en geestelijk inzicht.. Exclamation
Geestelijk inzicht, liefde voor de mensheid, ... ga vissen. Massa's boeken en teksten gratis op het internet, alleen om je eigen gelijk proberen te bevestigen.

Die goede inborst, goede bedoelingen kennen we helaas uit de geschiedenis.
Bekeringsijver uit liefde voor de mensheid en geestelijk inzicht, hier heb je er een voorbeeld van. Je hoeft niet eens naar de inquisitie terug; mijn grootvader maakte het nog mee. 1 000 000 doden is de schatting.
http://www.epo.be/uitgeverij/boekinfo_b ... 9064455445

Maar geschiedenis kent men tegenwoordig niet meer. Da's gemakkelijker.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

31 aug 2012, 11:30

Je hoeft niet eens naar de inquisitie terug; mijn grootvader maakte het nog mee. 1 000 000 doden is de schatting.
http://www.epo.be/uitgeverij/boekinfo_b ... 9064455445
Maar geschiedenis kent men tegenwoordig niet meer.
En blijkbaar hebben jullie er niks uit geleerd want jullie doen juist hetzelfde als die kruisvaarders op dit forum weliswaar met moderne wapens: het internet.. Van inquisitie gesproken.. :roll:
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

31 aug 2012, 11:36

Ik denk dat er hier op het forum een aantal mensen zitten die gewoon ANGST hebben voor alles wat naar God ruikt.. hebben zij iets te verbergen?
Men is gewoon bang voor de dood, voor het oordeel, voor God... en vanuit die angst gaan ze een verweer opzetten dat God nog leven na de dood bestaat, net zoals Henriette hier al en paar keer terecht heeft opgemerkt..
Zij willen hun eigen geloof (het materialisme) bevestigt zien en iedereen die anders beweert wordt afgemaakt.. zielig...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

31 aug 2012, 11:56

wayti schreef:Ik denk dat er hier op het forum een aantal mensen zitten die gewoon ANGST hebben voor alles wat naar God ruikt.. hebben zij iets te verbergen?
Men is gewoon bang voor de dood, voor het oordeel, voor God... en vanuit die angst gaan ze een verweer opzetten dat God nog leven na de dood bestaat, net zoals Henriette hier al en paar keer terecht heeft opgemerkt..
Zij willen hun eigen geloof (het materialisme) bevestigt zien en iedereen die anders beweert wordt afgemaakt.. zielig...
Als je mij ook bedoelt, ik zie mezelf absoluut niet als materialist. Ik heb de gewoonte mijn ervaringen voor mezelf serieus te nemen, maar ze wel kritisch te overdenken en te checken tegen natuurlijke, realistische verklaringen alvorens er bovennatuurlijke fantasieën op te plakken. Zo heb ik o.m. leren inzien dat er geen god bestaat en geen geesten.
Maar ik heb wel degelijk oog voor fenomenen die (nog) niet in de hedendaagse wetenschappelijke verklaringen passen.

Maar het valt wel erg op dat mensen als jij, Henriette, Angelica, ... steeds maar opnieuw afkomen met allerlei angsten.

pravda
Lid geworden op: 26 mei 2008, 16:10

31 aug 2012, 13:51

Men gaat eigenlijk gewoon voorbij aan wat ik proclameer. Dat als volgens Christenen en Moslims er een Laatste Oordeel zou zijn, dit volgens mij al heeft plaatsgevonden en steeds zal plaatsvinden om de redenen die ik in het blog heb aangehaald.
Er wordt hier geschreven over het wel of niet bestaan van een God, over een andere zienswijze over het God zijn, reIncarnatie zelfs.
De doelgroep, met name Christenen of Moslims hebben niet eens gereageerd op mijn stelling.
Ik moet helaas elders mijn boterham gaan verdienen

:D
Daarom vraag ik de webmaster dit onderwerp hier af te sluiten.
De vrijheid kan slechts bekomen worden door dienstbaarheid.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

01 sep 2012, 20:16

Hm ... is dit jouw laatste oordeel? :wink:
Alles is Één en die Éne is Alles.

angelica
Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Locatie: Oostmalle

01 sep 2012, 20:33

:lol:

lieve groetjes
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer
Fazal

01 sep 2012, 20:57

Alvorens deze topic af te sluiten, misschien nog even dit:
laten we met ons allen samen naar de hemel gaan, dan voelt zich in het aanschijns des doods, niemand meer alleen.
Want eenzaam en alleen (of laten) sterven, daar zijn wij als mensen veel te 'sociaal' (sic en dubbel sic!!) voor ingesteld! :wink:
Ook van mij lieve groetjes, en tot weerziens. Is het niet in de hemel, dan maar in de hel.
Ikzelf, heb alvast mijn zonnebril al opgezet. 8)

angelica
Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Locatie: Oostmalle

01 sep 2012, 21:21

Ben je niet braaf geweest, Fazalleke?
Troost je, als jij de zonnebrilletjes meebrengt, zal ik voor de zonnecrème zorgen.
Als jij eerst gaat, hou dan mijn plaatsje "warm" hé.
Ik zal voor jou hetzelfde doen.

8)
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer
Gast

01 sep 2012, 21:27

Tjiens,hier was ik nog niet geweest.
Ik dacht zo,kijken kost niks,ahja.
En Psychologie,Filosofie.....dat kan wel interessant zijn.
Maar......begint er een filosoof,over God ruiken???
Hoe da? Mijne neus is wel wa verstopt,maar ik riek niks!
As Hij ne keer ne wind kon laten,kunt ge Hem dan rieken?
Enfin,raar boeleken hier,nog 1 vraag.

Alleman hier,nog goe gezond,in 't koppeke?

Ik keer terug naar de hel,satan,mijn schoonbroer,is daar stoker.