Waarom ' christen zijn ' de moeite waard is .

hier is plaats voor alle wereldreligies

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

29 okt 2011, 09:44

Klaartje schreef:
Clausewitz schreef:
Klaartje schreef:Héél interessant, enne werd Paulus te paard niet getroffen door een bliksem, of zou het maar beeldtaal geweest zijn, dat hij HET licht aanschouwde :roll: :wink:
Als je van je paard dondert zie je sterrekes.Zelf ondervonden.
:D ja dat is aan te nemen, hopelijk bleef het alleen maar bij sterretjes, bij Paulus was het waarschijnlijk de hemel :wink:
In een kurkdroog woestijnklimaat bliksemt het heel zelden en zeker niet bij het morgendgloren.Nu nog altijd vechten ze voor water.Bijbelse fictie.De jood Paulus was gewoon een geboren politicus, die zichzelf aan het hoofd zag van een anti-Romeinse,antikoloniale beweging.
Wie bewaakt de bewakers.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

29 okt 2011, 09:51

Clausewitz schreef:
Klaartje schreef:Héél interessant, enne werd Paulus te paard niet getroffen door een bliksem, of zou het maar beeldtaal geweest zijn, dat hij HET licht aanschouwde :roll: :wink:
Als je van je paard dondert zie je sterrekes.Zelf ondervonden.
't is bewezen : reïncarnatie bestaat.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

29 okt 2011, 18:20

Jongens , jongens toch ! ik krijg oprecht medelijden met jullie .
Jullie missen zoveel en komen aan de waarheid van God en Zijn Woord , niet toe ! ( van nonsens gesproken , of alles misverstaan of verkeerd uitleggen ! ) .
Door blindheid geslagen en door onwil niet in staat , om er naar te zoeken ; toch zegt de Heer : wie Mij zoekt zal Mij vinden , klopt en u zal open gedaan worden , bidt en gij zult ontvangen !
Het ligt voor het grijpen , maar jullie zien het niet , toch staat een liefdevolle Vader met open armen te wachten ! Maar hoelang nog is de vraag , want onze aarde glijdt stilaan maar gestaag afwaarts .
Daarom deze Topic , het kan nog steeds !
Maar wees gerust , ik heb geen dokter nodig , en heb ze nog allemaal op een rijtje ! en ik hou van jullie allemaal !

Veel liefs , EBENHAEZER .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

29 okt 2011, 21:57

"Waarom christen zijn de moeite waard is. " Moet men dan moeite doen om christen te zijn ?
Laat het middel nooit het doel vervangen !

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

30 okt 2011, 16:30

socrates schreef:"Waarom christen zijn de moeite waard is. " Moet men dan moeite doen om christen te zijn ?

SOCRATES , een mooie vraag ! Eigenlijk heel weinig , alleen WILLEN de Here God liefhebben , en Zijn Woord GELOVEN ! Als men die stap gezet heeft , is het de Heer Zelf die het verdere werk in die mens leidt door Zijn Geest , dat doet Hij stap voor stap zodat we Hem kunnen volgen . Elke ware christen weet , dat die stap de moeite waard is in het leven om staande te blijven in menswaardigheid ! Ook in moeilijke omstandigheden , want die zijn er ook , ( als gevolg van de zonde die in de wereld kwam ) , ontvangt de christen kracht om er doorheen te komen omdat ZIJN liefde ons draagt , en ik spreek van ondervinding want ook in mijn leven waren ups en downs . M. vr. gr. EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

30 okt 2011, 17:12

EB:
Eigenlijk heel weinig , alleen WILLEN de Here God liefhebben , en Zijn Woord GELOVEN !
De goden spreken noch schrijven.Alles mensenwerk.
Wie bewaakt de bewakers.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

31 okt 2011, 18:06

Clausewitz schreef:EB:
Eigenlijk heel weinig , alleen WILLEN de Here God liefhebben , en Zijn Woord GELOVEN !
De goden spreken noch schrijven.Alles mensenwerk.

Hoe weet gij dat CLAUS ? Al eens GOD ontmoet ??? . Je hebt wel gelijk wat de goden betreft die mensen hebben gemaakt , die spreken noch horen idd. , laat staan dat ze zouden handelen of zo ! Inderdaad mensenwerk ! L. gr. EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

08 nov 2011, 19:07

ebenhaezer schreef:
Clausewitz schreef:EB:
Eigenlijk heel weinig , alleen WILLEN de Here God liefhebben , en Zijn Woord GELOVEN !
De goden spreken noch schrijven.Alles mensenwerk.
Hoe weet gij dat CLAUS ? Al eens GOD ontmoet ??? . Je hebt wel gelijk wat de goden betreft die mensen hebben gemaakt , die spreken noch horen idd. , laat staan dat ze zouden handelen of zo ! Inderdaad mensenwerk ! L. gr. EB.
EB. Nu verbaas je mij.Je begint het stilaan te begrijpen. Is jouw god dan écht en niet door mensen gemaakt? :lol:
Wie bewaakt de bewakers.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

17 nov 2011, 19:55

Clausewitz schreef:
ebenhaezer schreef:
Clausewitz schreef:EB:
Eigenlijk heel weinig , alleen WILLEN de Here God liefhebben , en Zijn Woord GELOVEN !
De goden spreken noch schrijven.Alles mensenwerk.
Hoe weet gij dat CLAUS ? Al eens GOD ontmoet ??? . Je hebt wel gelijk wat de goden betreft die mensen hebben gemaakt , die spreken noch horen idd. , laat staan dat ze zouden handelen of zo ! Inderdaad mensenwerk ! L. gr. EB.
EB. Nu verbaas je mij.Je begint het stilaan te begrijpen. Is jouw god dan écht en niet door mensen gemaakt? :lol:

Ja CLAUSEWITZ , mijn God , of de God van de christenen , is ECHT ! wie zou Hem trouwens kunnen gemaakt hebben ? de éérste mens werd door Hem geschapen . Dat is mijn persoonlijke overtuiging en de bevestiging door Gods Woord ! Vr. gr. EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

17 nov 2011, 19:59

Ja, maar dat is dan "uw" overtuiging en "uw" bevestiging, he ebenhaezer.
Voor mijn part kan je daar maar gelukkig mee zijn. Ik gun het u van harte.
Maar eigenlijk he seg, wat wil je nu nog meer? :roll:
Wil je anderen soms dwingen om met al die onzin eveneens gelukkig te zijn?
Ik ben ook gelukkig, en dat zonder uw god, of hoe je dat door u aanbeden wezen ook wil noemen. Ik heb al die onzin absoluut niet nodig, het leven zelf is zo al ingewikkeld genoeg. Tenzij je natuurlijk àlles, van god of allah laat afhangen. En idd, dan hoef je niets anders meer te doen, dan hem op uw blote knieën te blijven danken, voor het mooie leven dat jij hier nu (volgens u althans) van hem hebt gekregen. Een goeie raad ebenhaezer, beleef uw geloof in uzelf en- of onder uw medegelovigen, en laat anderen met rust. Dat zou pas 'iedereen' gelukkig maken. Dat zou pas, en dit voor àlle gelovigen, DE ECHT goedbedoelde boodschap 'moeten' zijn. :wink:
Laatst gewijzigd door Fazal op 17 nov 2011, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

17 nov 2011, 20:15

Nog iets om het de moeite waard te vinden , christen te zijn , nl. : BLIJDSCHAP ONDANKS ALLES ! Die blijdschap komt niet voort uit wat zij hier beleven op aarde , maar zuiver door de eeuwige Liefde van God , en dat kan nergens door verdreven worden .
Door geloof in Christus zijn ze nieuwe schepselen geworden , omdat ze Hem in hun hart toegelaten hebben . Ze zijn één geworden met Christus , en zo hebben alle ellendige dingen , geen macht meer over hen , hoewel het pijn kan doen en verdriet , toch kan de vreugde Gods hen niet ontnomen worden , omdat Christus in hen woont .
Dat is een wonder op zich , een hemelse wandel reeds hier op aarde , als een voorsmaak voor nà dit leven . Onszelf ontledigen en worden als Hij , door één te worden met Hem !
Persoonlijk ben ik nog lang niet zovér , maar ik streef er wel naar , en zo zijn er heel velen , onder alle lagen van de bevolking . We zijn op weg en dat is goed !

Lieve groetjes , EBENHAEZER .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

17 nov 2011, 20:21

Ach wat, iedereen streeft naar iets. Dat hoeft daarom naar uw god niet te zijn.
Als je het maar bereikt he ebenhaezer, en nogmaals, het is u van mijn part van harte gegund. Maar bedenk er maar even bij, dat als je uiteindelijk dat opperste geluk zult hebben gevonden, dat je dan al zeker van deze wereld niet meer zult zijn.
Het echte leven wordt "hier" beleefd beste ebenhaezer, en niet elders, hoe jij dat nu ook met alle macht en tot vervelens toe, 'probeert' te draaien of te keren.

inro
Lid geworden op: 12 aug 2006, 19:38
Locatie: @tlantis

17 nov 2011, 22:02

ebenhaezer schreef:Nog iets om het de moeite waard te vinden , christen te zijn , nl. : BLIJDSCHAP ONDANKS ALLES ! Die blijdschap komt niet voort uit wat zij hier beleven op aarde , maar zuiver door de eeuwige Liefde van God , en dat kan nergens door verdreven worden .
Door geloof in Christus zijn ze nieuwe schepselen geworden , omdat ze Hem in hun hart toegelaten hebben . Ze zijn één geworden met Christus , en zo hebben alle ellendige dingen , geen macht meer over hen , hoewel het pijn kan doen en verdriet , toch kan de vreugde Gods hen niet ontnomen worden , omdat Christus in hen woont .
Dat is een wonder op zich , een hemelse wandel reeds hier op aarde , als een voorsmaak voor nà dit leven . Onszelf ontledigen en worden als Hij , door één te worden met Hem !
Persoonlijk ben ik nog lang niet zovér , maar ik streef er wel naar , en zo zijn er heel velen , onder alle lagen van de bevolking . We zijn op weg en dat is goed !


Lieve groetjes , EBENHAEZER .
Afbeelding
happiness is a good health and a .... bad memory

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

18 nov 2011, 13:24

angelica schreef:Inderdaad, EB, Christus, God IN je. Je bent het zelf.

vriendelijke groet,

Inderdaad......dat heb ik als kind ondervonden :evil: :evil:
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."
Gast

18 nov 2011, 14:44

angelica schreef:Inderdaad, EB, Christus, God IN je. Je bent het zelf.

vriendelijke groet,
Er is verbetering merkbaar.. :-)