Godsdienstarcheologie - (Deel 3 van Talisman)

hier is plaats voor alle wereldreligies

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

02 jan 2011, 14:51

dhr. anthoon schreef: en er zijn nog tal van vondsten die de bijbel bevestigen, maar je moet het wel leren zien.

...en is dat toch niet wreed ambetant hé Anthoon dat GEEN enkele serieuze wetenschapper "dat wil leren zien"!! :roll:

Erg hé man dat ge op uwe leeftijd sillkensaan tot de vaststelling moet komen met wat voor een "spookluchtkasteel" ze U héél uw leven hebben wijsgemaakt!


Mvg,
P.Siemons

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

02 jan 2011, 14:52

dhr. anthoon schreef: en er zijn nog tal van vondsten die de bijbel bevestigen, maar je moet het wel leren zien.

...en is dat toch niet wreed ambetant hé Anthoon dat GEEN enkele serieuze wetenschapper "dat wil leren zien"!! :roll:

Erg hé man dat ge op uwe leeftijd sillkensaan tot de vaststelling moet komen met wat voor een "spookluchtkasteel" ze U héél uw leven hebben wijsgemaakt!
Moet hard aankomen vermoed ik?

Mvg,
P.Siemons
Gast

02 jan 2011, 18:12

wat Antoon met zijn Pilatusverhaal wil zeggen is dat de Bijbel gods woord is en alles dus juist is en dat dat met de tijd volledig zal bevestigd worden door hun wetenschappers. Alstemblief.
Met zulke mensen is het beter van niet in discutie te gaan en hen in hun wijsheid te laten. Want kronkelen zullen ze toch doen op een of andere manier zoals weer blijkt met zijn uitvlucht dat hij wat te moe was om duidelijk te zijn.

Neen antoon je was verkeerd, punt andere lijn. En met zulke kleine nuances in teksten te leggen (zogezegd ongewild) probeer je klanten voor je winkel te winnen. Want wat is nu des mensen? Dat ze gewoon niet secuur lezen. En dat is dan goed meegenomen voor jullie. Zo is het geweest in het verleden en zo zal het altijd zijn totdat het Christendom ooit eens op zijn gat zal vallen doordat hun eigen verzinsels en tegenspraken en onjuistheden meer en meer bekend zullen worden.
Gast

02 jan 2011, 18:32

armandine schreef:wat Antoon met zijn Pilatusverhaal wil zeggen is dat de Bijbel gods woord is en alles dus juist is en dat dat met de tijd volledig zal bevestigd worden door hun wetenschappers. Alstemblief.
Met zulke mensen is het beter van niet in discutie te gaan en hen in hun wijsheid te laten. Want kronkelen zullen ze toch doen op een of andere manier zoals weer blijkt met zijn uitvlucht dat hij wat te moe was om duidelijk te zijn.

Neen antoon je was verkeerd, punt andere lijn. En met zulke kleine nuances in teksten te leggen (zogezegd ongewild) probeer je klanten voor je winkel te winnen. Want wat is nu des mensen? Dat ze gewoon niet secuur lezen. En dat is dan goed meegenomen voor jullie. Zo is het geweest in het verleden en zo zal het altijd zijn totdat het Christendom ooit eens op zijn gat zal vallen doordat hun eigen verzinsels en tegenspraken en onjuistheden meer en meer bekend zullen worden.
Nu je het toch over Pilatus hebt, nog een stukje uit Wiki:

Philo van Alexandrië beschrijft hem als een harde, onbuigzame man. Volgens de Joodse geschiedschrijver Flavius Josephus (Ant. 18:3) kwetste hij de Joden diep door na verplaatsing van het Romeinse garnizoen van Caesarea naar Jeruzalem heimelijk midden in de nacht Romeinse insignia met de beeltenis van de princeps op een openbare plaats in Jeruzalem neer te laten zetten. Voor de Joden waren beeltenissen van personen een gruwel (een van de Tien geboden). Zijn voorgangers hadden daar rekening mee gehouden, maar Pilatus negeerde deze gevoeligheid. Deze daad veroorzaakte een volksopstand in Caesarea. Na lang aanhouden van beide kanten zwichtte Pilatus uiteindelijk en verplaatste de beeltenissen van de princeps van Jeruzalem terug naar Caesarea.

En dat zou dan de milde Pilatus geweest zijn. Als diezelfde pipo dan ONDER VIER OGEN (met verborgen camera ?) Jezus had ondervraagd, kon hij geen schuld vinden. Toch wel een lievert he ? Rome heeft hem wel teruggefloten voor zijn gruwelijk gedrag ten overstaan van de joden. Maar ach, 't maar Wiki he ? Misschien toch eens met het vingertje doorklikken ? ' Surfen ' noemen ze dat.

dhr.antoon
Lid geworden op: 24 mei 2007, 19:55

03 jan 2011, 07:56

Het is waar wat je aan het toevoegen bent over Pilatus, maar dat is geen enkele reden om aan te nemen dat dingen anders gegaan zijn, (neem jij nooit tegenstrijdige beslissingen) of weet jij het beter of ding je naar de nobel prijs, dan zal je toch met een ander verweer moeten komen , ten overvloede hij en andere heersers uit bijbelse tijden passen allemaal in de bijbels plaatje, volgens mij ben je je daar wel van bewust, maar je zal je vooroordeel opzij moeten zetten.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

03 jan 2011, 08:16

ten overvloede hij en andere heersers uit bijbelse tijden passen allemaal in de bijbels plaatje,
precies, alleen daarin, en niet buiten dat bijbelde plaatje . Ik vind het een verstandige opmerking Antoon.
Eindelijk een blijk van begrip. Een flinke opstekker hoor!
Alles is Één en die Éne is Alles.
Gast

03 jan 2011, 08:24

antoon,
Er staat veel in de bijbel, maar dat is geen enkele reden om aan te nemen dat dingen anders gegaan zijn, volgens mij ben je je daar wel van bewust, maar je zal je vooroordeel opzij moeten zetten. Ik vraag mij af of het werkelijk zo moeilijk is om toe te geven dat de bijbel het historisch het niet altijd bij het juiste end heeft,

Zo, dit lijkt er beter op. Het zat in uw postings, maar je wou het blijkbaar niet zien.

martien55
Lid geworden op: 21 feb 2009, 23:28

03 jan 2011, 09:35

janx schreef:
ten overvloede hij en andere heersers uit bijbelse tijden passen allemaal in de bijbels plaatje,
precies, alleen daarin, en niet buiten dat bijbelde plaatje . Ik vind het een verstandige opmerking Antoon.
Eindelijk een blijk van begrip. Een flinke opstekker hoor!
Ik weet niet of antoon de strekking van je opmerking meekrijgt, jan
Iemand met cognitieve dissonantie heeft grote moeite om verder te kijken dan zn neus lang is. Bij antoon is die neus 5 centimeter, n.l. de dikte van de bijbel.
Evolution is a fact of life. Deal with it.