Er komen steeds minder atheisten en steeds meer gelovigen

hier is plaats voor alle wereldreligies

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

03 jan 2012, 18:46

Zo , dat waren heel mooie reacties hoor , toch bedankt ! alleen weinig zeggend , misschien een bewijs er niets van te begrijpen ?
Wat mij betreft , ik voel me absoluut niet hoogmoedig , noch verheven boven anderen , wel kinderlijk eenvoudig ! Een écht gelovige weet in de eerste plaats , dat hij / zij een zondaar is , zeker geen reden om hoogmoedig te zijn ! Door méditatie leer je jezelf kennen ; en dat is juist de reden om een gelovige te worden , ja ? Want IN CHRISTUS is er vergeving en nieuw leven , blijdschap en rust .

Als anderen in mij veel fouten vinden , is dat hun zaak ; elk moet zichzelf onderzoeken en niet wijzen naar de ander .

Waarom zou ik bang moeten zijn voor mijn God ? terwijl Hij dezijnen lief heeft en gered heeft ! Ik heb heel veel respect en achting voor mijn God , daarom schrijf ik altijd hoofdletters als ik Hem bedoel . Hij is het 100 % waard ! Hij ziet niet neer naar de kleine man en de minsten onder de mensen . Voor Hem zijn alle mensen gelijk , en hebben allen dezelfde kansen om Hem toe te behoren .

Lieve groetjes , EBENHAEZER .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

03 jan 2012, 19:50

Er zijn verschillende soorten atheisten zoals ik al zei . In de nabije toekomst hier een web-link-site over .

Van Herr Fredo geklapt, was dat niet diegene op zijn sterfbed de vraag nog stelde van :

"" Was will das weib ?""

Hij had een heel leven lang de tijd gehad om aan één van hen hèt te vragen . :roll: :idea: 8)

Werewoef
AMEN en AUM

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

04 jan 2012, 08:56

EB:
Wat mij betreft , ik voel me absoluut niet hoogmoedig , noch verheven boven anderen , wel kinderlijk eenvoudig!
De mens is een dwaas,hij zou nog geen mijt kunnen verzinnen, maar schept goden bij dozijnen (Michel de Montaigne / 1533-1592 / Essais, 2.12)

'Als de driehoeken een god zouden scheppen,zouden ze hem drie zijden geven' (Montesquieu / 1689-1755/ Lettres Persanes / 1721)

EB maakt er in haar kinderlijke verering een vader van en beantwoordt daarmee perfect aan de analyse van Freud.
Wie bewaakt de bewakers.

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

04 jan 2012, 11:40

EB:
Zo , dat waren heel mooie reacties hoor , toch bedankt ! alleen weinig zeggend , misschien een bewijs er niets van te begrijpen ?
Als je blijft kinderlijke prietpraat schrijven, kan een normaal mens,onmogelijk een zinnige repliek geven op je hoovaardig gekwezel.
Wie bewaakt de bewakers.

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

04 jan 2012, 12:50

Als ik de titel van deze topic nog eens lees, dan vraag ik me nog steeds af :
meer gelovigen, minder atheïsten :roll: :roll:

Waarom zouden er meer gelovigen zijn, snap er nikske van :D
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

04 jan 2012, 13:13

Klaartje schreef:Als ik de titel van deze topic nog eens lees, dan vraag ik me nog steeds af :
meer gelovigen, minder atheïsten :roll: :roll:

Waarom zouden er meer gelovigen zijn, snap er nikske van :D
Was een tik fout he....Moest zijn " Meer kwezels " :lol: :lol:

Mvg,

Rolija
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

roel
Lid geworden op: 31 dec 2006, 01:41
Locatie: Wetteren

04 jan 2012, 17:49

Als er hoe langer hoe meer gelovigen komen, waarom lopen er dan hoe langer hoe meer kerken leeg?

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

04 jan 2012, 18:01

roel schreef:Als er hoe langer hoe meer gelovigen komen, waarom lopen er dan hoe langer hoe meer kerken leeg?
Ze lopen hier leeg om vele redenen, maar lopen dan weer vol in de arme continenten.... in het voorjaar binnenkort nog een bezoek van de Paus aan Cuba :roll: daar zijn o.a.nog vele zieltjes te winnen want in hun wanhoop en miserie belooft "een God" hen de hemel op aarde :roll: :( :(
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

04 jan 2012, 18:35

Clausewitz schreef:EB:
Wat mij betreft , ik voel me absoluut niet hoogmoedig , noch verheven boven anderen , wel kinderlijk eenvoudig!
De mens is een dwaas,hij zou nog geen mijt kunnen verzinnen, maar schept goden bij dozijnen (Michel de Montaigne / 1533-1592 / Essais, 2.12)

'Als de driehoeken een god zouden scheppen,zouden ze hem drie zijden geven' (Montesquieu / 1689-1755/ Lettres Persanes / 1721)

EB maakt er in haar kinderlijke verering een vader van en beantwoordt daarmee perfect aan de analyse van Freud.

CLAUS toch ! ' ik ' maak geen vader van God hoor , Hij IS God de Vader , en dat heb ' ik' niet uitgevonden , dat zegt Gods Woord ! De Bijbel bestaat al veel veel langer dan ik , bovendien , milliarden gelovigen op de hele wereld , vereren Hem . Dat is kinderlijke eenvoud , geleerden hebben daar enorm moeite mee , want hun wijsheid staat daarvoor in de weg !
" DE WIJSHEID DER WERELD , IS DWAASHEID VOOR GOD " . Lieve groetjes , EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

04 jan 2012, 19:04

Waarom zouden er meer gelovigen zijn, snap er nikske van
Misschien omdat een gelovige verder denkt dan het aardse..?
En dan heb ik het niet over de kerkgelovigen die zelf niet durven denken maar over de doordenker die verder denkt dan zijn eigen brein toelaat.. Geen enkel gebouw of auto is uit zichzelf ontstaan.. De schepping nam pas een aanvang toen God zich spitste in miljarden deeltjes , de mens is daar een onderdeel van.. God IN ons...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.
Fazal

04 jan 2012, 19:48

wayti schreef:
Waarom zouden er meer gelovigen zijn, snap er nikske van
Misschien omdat een gelovige verder denkt dan het aardse..?
En dan heb ik het niet over de kerkgelovigen die zelf niet durven denken maar over de doordenker die verder denkt dan zijn eigen brein toelaat.. Geen enkel gebouw of auto is uit zichzelf ontstaan.. De schepping nam pas een aanvang toen God zich spitste in miljarden deeltjes , de mens is daar een onderdeel van.. God IN ons...
Bedankt Wayti, nu weet ik eindelijk wat er met mij gaande was. :wink:
Laatst gewijzigd door Fazal op 04 jan 2012, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Fazal

04 jan 2012, 19:52

ebenhaezer schreef:" DE WIJSHEID DER WERELD , IS DWAASHEID VOOR GOD "
En nu weet ik eindelijk ook 'waarom' hij ons een (redelijk) verstand(sic!) heeft meegegeven. :wink:

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

04 jan 2012, 20:39

' ik ' maak geen vader van God hoor , Hij IS God de Vader , en dat heb ' ik' niet uitgevonden , dat zegt Gods Woord !
Lieve Ebenhaezer,

U weet dat ik het niet slecht met u voorheb, u bent misleid net als ik ook vroeger allemaal meegemaakt heb en het is niet gemakkelijk om op uw leeftijd nog anders te gaan denken, toch wil ik even proberen...

Een nadenkertje: Zou het bijvoorbeeld niet logisch zijn dat God niet alleen Vader is maar ook Moeder, net zoals zijn schepping ?
De Bijbel bestaat al veel veel langer dan ik , bovendien , milliarden gelovigen op de hele wereld , vereren Hem . Dat is kinderlijke eenvoud ,
Dit is een gevaarlijke denkwijze EB.. Miljoenen geloofden ook in MEIN KAMPF ... en wij kennen de gevolgen.. Ik weet dat u dit niet graag hoort of wil aanvaarden maar de Bijbel is niet door God geschreven zoals men beweerd maar door mensen, soms onder inspiratie soms ook niet en mensen maken fouten. En dit weet ik vanuit gene zijde zelf.. In de Bijbel stond vroeger op het plat der aarde of de kluit der aarde. In Genesis wordt er over twee lichten gesproken, één voor de dag (de zon) en één voor de nacht.. maar de maan krijgt haar licht van de zon.. dit wistten de Bijbelschrijvers toen nog niet daarom konden zij er ook niet over schrijven.. God gaf een naam aan de dieren en wat met de dieren die pas later ontdekt zijn en nog geen naam hadden en wat met de Dino's hoe heeft God deze genoemd? Allemaal nadenkers...

" DE WIJSHEID DER WERELD , IS DWAASHEID VOOR GOD ".
Toch zal er uiteindelijk maar één wijsheid overblijven als wetenschap en spiritualiteit elkaar de hand geven.. Het enige wat wij moeten hebben of aanleren is geduld en geduld brengt alles terecht...

Lieve groetjes: wayti
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

carnac2009
Lid geworden op: 25 aug 2009, 10:24
Locatie: Roeselare

05 jan 2012, 09:02

angelica schreef:Hierin heb je volgens mij volkomen gelijk, EB. Individuele ontwikkeling heeft de hoogste waarde. Zo is het steeds geweest al werd het dikwijls heel anders verkondigd ! En deze ommekeer is hard nodig opdat mensen zich weer kunnen richten naar hun innerlijke God en kunnen ontwikkelen vanuit eigen inzichten en niet door opgelegde orders waar meer dan de helft zich toch niet aan houdt. Misschien kunnen mensen dan hun eigen verantwoordelijkheid beginnen te nemen. Misschien kunnen mensen dan al die starre dogma's eens achterwege gaan laten. Misschien leren mensen dan hun eigen geweten als hoogste toetssteen gebruiken. Misschien leren we op deze manier dat we niet altijd met ons oordeel klaar moeten staan, maar dat we beter onszelf mogen onderzoeken.
vriendelijke groet

Dagelijkse meditaitie.
Wat is mijn taak hier op aarde.
Hoe voel ik me.
Wat kan en mag naar anderen toe.
Waar ben ik in fout.
Kan ik de wereld veranderen. enz.enz....

Nu lees je eens de bijbel.
Eerst vluchtig en hoe meer je erin verdiept, hoe boeiender het wordt.

Een feit
er zijn maar twee geboden
Bemin God boven alles.
Bemin je naarste gelijk jezelf.

Maak het niet onnodeloos moeilijk.
Zoek niet waar, hoe en waarom.
Laat de wetenschap wetenschappelijk.

Zend je zegen uit.
Spreek (bidden) alle dagen met je hogere zelf
Als je iemand groet, groet eerst de engel in haar of hem.
Begin de dag met een goede morgen naar het hogere, de dag eindigen met bedanken voor die dag.

Vergeet nooit dat je ook maar eens mens bent, maar vraag vergiffenis en je zult het krijgen, vergeef anderen.
Sinds ik begonnen bent met meditatie, God en Engelen, voel ik me al heel goed. In zover zelfs, wat ik vraag krijg ik.
Niet altijd zoals ik wilde, maar toch ruimschoots mijn noden.

gewoon eventjes reageren op jou gedachten, met mijn eigen ervaringen, Angelica
groetjes

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

05 jan 2012, 09:11

Carnac2009 schreef:Zoek niet waar, hoe en waarom.

Binnenblijven met dit weer: een vallende dakpan kan véél onherstelbare hersenschade teweegbrengen getuige het antwoord van Carnac2009!!


Mvg,
P.Siemons
Laatst gewijzigd door Paul Siemons op 05 jan 2012, 09:35, 2 keer totaal gewijzigd.