Het Laatste Oordeel heeft al plaatsgevonden

hier is plaats voor alle wereldreligies

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

28 aug 2012, 16:25

Deze denkwijze doet ook geen afbreuk aan mijn stelling. Dat iedereen tezeldertijd zal beoordeeld worden. Omdat doden geen tijd kennen, net zo min als zware coma patiënten.
Maar klopt die stelling wel dat doden geen tijd (leven) kennen, sommige coma patiënten die, indien ze weer bewustworden van het aardse leven, kunnen vertellen wat ze hebben hebben beleefd buiten hun lichaam gedurende die tijd..
Alles is Één en die Éne is Alles.

pravda
Lid geworden op: 26 mei 2008, 16:10

28 aug 2012, 18:46

Ik heb mij laten vertellen dat er drie vormen van coma zijn. Van lichte, oplopende naar zware. Aldus heb ik geen idee in welke toestand die patiënten verbleven als ze - zogezegd - uit hun lichaam traden.
Maar het feit dat zij uit hun lichaam zouden treden bewijst dat hun geest nog actief aan het Zijn deelneemt. Ze konden nog observeren.
Om terug te keren naar mijn stelling, toen ik voorbeelden aanhaalde van de Bijbel, Lazarus en co, die hebben geen indicaties gegeven wat er was in hun toestand. Bewust niet opgeschreven? Ik weet het niet.
Feit is vlgs mij dat de definitive dood, het nooit meer terugkeren in het nu, wel degelijk vaststaat.
Weer volgens mij zijn personen die bijvoorbeeld een BDE hebben gehad gelukkig niet echt dood geweest. En zal de chemische reacties in de hersenen hiervan wel de oorzaak zijn.
De vrijheid kan slechts bekomen worden door dienstbaarheid.
Fazal

28 aug 2012, 19:52

Natuurlijk datte! Maar dood is dood!
Al betwist ik niet dat sommige chemische reacties nog een tijdje door kunnen gaan.
Maar boeken over het tegendeel schrijven, gebeurt gewoon uit winstbejag!
We zien trouwens dat ze succes hebben die schrijvers, anders hadden ze het al lang opgegeven. 't Is dan vooral wel van simpele geesten dat zij het moeten hebben! En gezien er duidelijk zovele simpele geesten bestaan, was hun succes al op voorhand verzekerd! Mocht ik begaafd zijn om zulke literatuur te schrijven, ik was al lang rijk genoeg geweest om de hele wereld te kunnen kopen, al zou ik dan gelukkig NIET ZO stom zijn, om dat ook te doen!

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

28 aug 2012, 22:19

Een BDE is een bijna dood ervaring ... dus het lichaam is niet dood de geest/ ziel kan terug in het lichaam. Indien er een definitieve breuk is tussen lichaam en ziel/geest is er geen terug mogelijk.
Alles is Één en die Éne is Alles.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

28 aug 2012, 22:57

Maar boeken over het tegendeel schrijven, gebeurt gewoon uit winstbejag!
Dat klopt wel maar niet altijd.. vele schrijvers hebben moeten vechten tijdens hun leven om overeind te blijven...
We zien trouwens dat ze succes hebben die schrijvers, anders hadden ze het al lang opgegeven. 't Is dan vooral wel van simpele geesten dat zij het moeten hebben! En gezien er duidelijk zovele simpele geesten bestaan, was hun succes al op voorhand verzekerd!
Als bij die simpele geesten ook Neuro wetenschappers, psychiaters hartchirurgen, e.v.a horen... wie zijn dan die geleerde geesten ??? ..
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

28 aug 2012, 23:02

Om terug te keren naar mijn stelling, toen ik voorbeelden aanhaalde van de Bijbel, Lazarus en co, die hebben geen indicaties gegeven wat er was in hun toestand. Bewust niet opgeschreven? Ik weet het niet.
beste Pravda...
De dood is niet voor iedereen hetzelfde.. er zijn 7 lichtsferen, 7 duistere sferen, het schemerrijk en het onbewuste... Zei Jezus trouwens niet dat Lazarus in een soort van slaap was.. en "in het huis van mijn vader zijn vele woningen"...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

pravda
Lid geworden op: 26 mei 2008, 16:10

28 aug 2012, 23:31

wayti schreef:
Om terug te keren naar mijn stelling, toen ik voorbeelden aanhaalde van de Bijbel, Lazarus en co, die hebben geen indicaties gegeven wat er was in hun toestand. Bewust niet opgeschreven? Ik weet het niet.
beste Pravda...
De dood is niet voor iedereen hetzelfde.. er zijn 7 lichtsferen, 7 duistere sferen, het schemerrijk en het onbewuste... Zei Jezus trouwens niet dat Lazarus in een soort van slaap was.. en "in het huis van mijn vader zijn vele woningen"...
Wat u bedoelt met die sferen weet ik niet. Is ook niet relevant betreffende de stelling. In mijn posting heb ik de "dood" van Lazarus zelf in twijfel getrokken.
Het gaat hier enkel over "het Laatste oordeel " zoals Christenen en Moslims er over denken. In hun geval zeg ik dat het laatste oordeel reeds heeft plaatsgevonden. Om de redenen die ik in het Blog heb aangehaald.
Tot nog toe heeft niemand deze stelling onderschreven, nog ontkracht. M.a.w. niemand heeft tot nog toe gezegd of geschreven - dat is niet juist -.
De vrijheid kan slechts bekomen worden door dienstbaarheid.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

29 aug 2012, 21:31

Ik heb een paar regels uit je blog gehaald die, zoals ik het zie, misschien anders ingevuld kunnen worden.

[ .........Eenvoudig is het echter niet die toestand na het overlijden een naam te geven. Dus houd ik mij aan “ Toestand “.
Misschien 'het hiernamaals?" Daar heb je grofweg een aantal mogelijkheden te weten;
_een onbewuste ruimte (sfeer) denk hierbij als aan een diepe slaap
_een van de vele ruimtes (Sferen) die past bij je persoonlijkheid. Je persoonlijkheid creëert die en je zal al je gelijkgestemden daarin terug kunnen vinden.
[.......Als ik geboren ben door de wil van een Schepper met de mogelijkheid naar de Toestand te gaan ( wat best kan ) vraag ik mij enkel af hoeveel mensen Hij die mogelijkheid wil geven.
Die wil is er contineu. Het is het begin van alles en nooit geëindigd. Voor alle mensen is er geen andere mogelijkheid dan te worden wat het moet zijn. Namelijk een kosmisch bewust wezen daar zijn we allen mee bezig, al zou je het niet zeggen als je om je heen kijkt, maar dat is evolutie omdat de mens zich alles zelf eigen moet maken en de ene mens is er verder in dan de andere maar we komen allemaal daar, waar en wat we moeten zijn niemand uitgezonderd.


[...........De Dood is de zwaarste vorm van coma. The Coma of no Return.
Dood is enkel, dat het materieële lichaam gescheiden is van de levensvonk die je bent. En je levensvonk is steeds werkzaam ook al is je bewustzijn in ruste zoals bij een droomloze slaap.

[........Dan is, volgens mij, een bijna doodervaring niet hetzelfde als coma. Want bij een bijna doodervaring werkt de geest nog op een of andere manier. Dit is voer voor neurologen.
Voor de wereld lijkt het alsof je enkel in koma bent, minimale levens activiteit, maar van de geest, je bewustzijn of ziel, daar heeft de wetenschap geen kennis van en zeker niet dat het andere mogelijkheden heeft dan enkel in het materieële. Maar de je ziel, bewust of in onbewustheid, is nog wel steeds verbonden met het materieële lichaam als dat niet meer is dan sterft het lichaam af tenzij het kunstmatig in leven wordt gehouden maar dan is het niet meer dan een biomachine die niet kan handelen of denken.
[.........onmiddellijk na het sterven vindt het Laatste Oordeel plaats, want een dode kent geen tijd, ook al ligt hij of zij reeds duizend jaar ( naar onze tijdwaarneming ) begraven. Voor hem of haar vindt het Laatste Oordeel terstond plaats.
Er is geen laatste oordeel enkel oorzaak en gevolg. Elke actie zoals denken, handelen in welke hoedanigheid dan ook heeft en geeft een reactie op de persoon zelf, direct of later. En wat je daar mee doet of hoe je er op reageert dat maakt wie en wat je bent op dat moment als oordeel van je doen en laten. Dus een laatste oordeel bestaat niet volgens mij. Lichamen die al begraven zijn zullen ook nooit weer tot leven komen en lossen op doormiddel van wormen, bacteriën, schimmels en/of door aardse elementen et, etc. Dus het laatste is waar, mijn inziens, het oordeel is direct vanuit jouw zelf of je het beseft of niet dat doet er niet toe.
Alles is Één en die Éne is Alles.

angelica
Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Locatie: Oostmalle

29 aug 2012, 23:13

Dank je Janx, voor je uitleg, die was wel degelijk duidelijk. Het is de wet van karma, van oorzaak en gevolg dus. Dat op zich is het oordeel, meen je.
Goed, ik geloof steevast in de wet van karma, van oorzaak en gevolg. Ik geloof er ook steevast in dat je je innerlijke ingesteldheid meeneemt en naargelang deze een bepaalde sfeer zult ervaren. Van de laagste tot de hoogste en vele daar tussenin. Volgens mijn bescheiden mening, is er het lichaam, de geest en de ziel. Het lichaam sterft, de energie van de geest blijft over. Het is de geest die oordeelt, niet de ziel, want de ziel is louter perceptie. Het is God, die de bezieling (het leven) in iedereen en alles is, die totaal ontvankelijk is (totale aanvaarding van alles). En totale aanvaarding van alles en iedereen, is onvoorwaardelijke liefde, want pas bij totale acceptatie is van voorwaarde geen sprake.
Het gaat er in dit leven niet zozeer om van alles te veranderen, maar eerder in het aanvaarden van alles in alles en iedereen, ook alles in jezelf.
(ishvara pranidhana, het leven nemen zoals het zich aan je voordoet).
De geest van de mens oordeelt, niet God (bezieling, ziel)

vriendelijke groet
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

pravda
Lid geworden op: 26 mei 2008, 16:10

30 aug 2012, 11:14

@ Janx

Hoe het leven precies in elkaar zit weet ik niet. Echt niet. Of alles onderdeel is van de Kosmos, of er reïncarnatie is, of andere vormen, geen idee.
Ik ga er enkel van uit dat - als - er een Laatste Oordeel - zou - zijn, dit in de seconde na het overlijden zal plaatsvinden.
De stelling staat of valt als men kan bewijzen dat er geen L.O is of dat er na de dood iets anders zal zijn, of niets zal zijn.
Helaas is nog niemand ( tenzij die Jezus volgens velen ) uit de Dood teruggekeerd.
Vriendelijke groet
Pravda
De vrijheid kan slechts bekomen worden door dienstbaarheid.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

30 aug 2012, 15:26

Helaas is nog niemand ( tenzij die Jezus volgens velen ) uit de Dood teruggekeerd.
Sorry Pravda maar iedereen is al uit de dood weder gekeerd (ook gij) daarvoor dient nl de reïncarnatie, de eerste christenen en de gnostici wisten dit zeer goed. Maar dit paste niet in het kraam van de kerk.. de gevolgen kennen wij.. Het boek "Zij die terugkeerden uit de dood" zal u meer verklaren...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

30 aug 2012, 16:08

wayti schreef: de eerste christenen en de gnostici wisten dit zeer goed. Maar dit paste niet in het kraam van de kerk.. de gevolgen kennen wij.. Het boek "Zij die terugkeerden uit de dood" zal u meer verklaren...
De eerste christenen wisten ook dat de zon rond de aarde draaide.

Maar boeken verkopen leert hij niet af, hé. :lol:

angelica
Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Locatie: Oostmalle

30 aug 2012, 18:04

Hij verkoopt geen boekjes, Cappa, hij komt uit waar hij voor staat. Ik bewonder dat in een mens. Het getuigt van moed om ondanks alle tegenwind te blijven uitkomen voor dat waarin je gelooft, voor je waarden en je normen. Trouwens, een groot deel van de boekjes kun je ook online lezen, helemaal gratis, dus om winstbejag zal het dan wel niet gaan.

:)
vriendelijke groet
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

30 aug 2012, 18:12

Trouwens, een groot deel van de boekjes kun je ook online lezen, helemaal gratis, dus om winstbejag zal het dan wel niet gaan.
Inderdaad Angelica maar dat past niet in hun kraam hé...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

30 aug 2012, 18:21

angelica schreef:Trouwens, een groot deel van de boekjes kun je ook online lezen, helemaal gratis, dus om winstbejag zal het dan wel niet gaan.
Fanatisme dan. :twisted: