Het karakter van Schepper God .

hier is plaats voor alle wereldreligies

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

17 jan 2013, 21:12

janx schreef:[…]
Ja hoor, het zijn die andere goden, geloven en gelovigen die het verkeerd hebben. Dat hebben we al meer gehoord.
Durf dan toch eindelijk te zeggen dat het niet alleen die anderen zijn maar alle goden, geloven en gelovigen. Jezelf inbegrepen.
Ni Dieu, Ni Maître

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

17 jan 2013, 22:21

Zondervrees schreef:Ja hoor, het zijn die andere goden, geloven en gelovigen die het verkeerd hebben. Dat hebben we al meer gehoord.
ja zeker, je zegt niets anders dan dat. Dat is mij zeker bekent Zondervrees. Maar weest gerust ik heb geen geloof ik weet het zeker dat er leven is, zelfs dat het zich ontwikkeld, zich kan corrigeren en/of kan herstellen van welke onevenwichtigheid dan ook.
Je kunt mij enkel verwijten dat ik het de naam 'god' geeft. Maar wat ik daaraan verbind daar maakt jij ook een onlosmakelijk deel van uit of denk je dat jij de enigste uitzondering bent? Een soort 'stand alone' godheidje?
Alles is Één en die Éne is Alles.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

18 jan 2013, 09:40

janx schreef:
Zondervrees schreef:Ja hoor, het zijn die andere goden, geloven en gelovigen die het verkeerd hebben. Dat hebben we al meer gehoord.
ja zeker, je zegt niets anders dan dat.
Ik zeg dat nooit, hoogstens in jouw verbeelding.
janx schreef:[…] Maar weest gerust ik heb geen geloof ik weet het zeker dat er leven is, zelfs dat het zich ontwikkeld, zich kan corrigeren en/of kan herstellen van welke onevenwichtigheid dan ook.
Jij hebt geen geloof? Natuurlijk niet. Jij weet immers dat jouw wanen werkelijkheid zijn.
janx schreef:Je kunt mij enkel verwijten dat ik het de naam 'god' geeft. Maar wat ik daaraan verbind daar maakt jij ook een onlosmakelijk deel van uit of denk je dat jij de enigste uitzondering bent? Een soort 'stand alone' godheidje?
Nee hoor, ik geloof immers niet in goden. Jij wel.
Ni Dieu, Ni Maître

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

18 jan 2013, 14:24

Zondervrees schreef:
janx schreef:[…] Maar weest gerust ik heb geen geloof ik weet het zeker dat er leven is, zelfs dat het zich ontwikkeld, zich kan corrigeren en/of kan herstellen van welke onevenwichtigheid dan ook.
Jij hebt geen geloof? Natuurlijk niet. Jij weet immers dat jouw wanen werkelijkheid zijn.
Ah .... ja natuurlijk, die zekerheid heb je nog niet dat je leeft en dat jij je ontwikkeld hebt. Toch knap hoor dat die verzameling levenloze materie atomen, die je dan wel moet zijn, zo kundig kan schrijven. Maar ook tevens zichtbaar maken dat het nog niet echt leven bezit. :wink:
Alles is Één en die Éne is Alles.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

18 jan 2013, 14:32

janx schreef:Is het niet eenvoudiger om gewoon aan te nemen dat het karakter van God al het leven zelf is? Je bent daar o.a. zelf een bewijs van. Of heb ik het nu weer verkeert? :wink:

JANX , ja daar zit wel iets in ! Dat je dus in het leven zelf en in ons persoonlijk leven , Gods karakter kunt zien , dat is wel zo ! ( toch zijn we daarom God zelf nog niet ) Maar dan toch alleen in de positieve dingen en de goede mensen !
Ik zou niet durven zeggen dat in de ellendige dingen die gebeuren en in slechte mensen , ik het karakter van God zie , of dat dit dan het karakter van God is , of God zelf is ; wel de boosaardigheid van de boze macht , satan , zoals dat bij Job gebeurde .
Het karakter van iemand kan zich gemakkelijk projecteren op anderen , zoals we zien bij kinderen , die de eigenschappen van hun ouders opnemen . Deze wereld en wijzelf werden geschapen door God , die Zijn liefde er in legde ; de vraag is alleen wat wij ermee doen !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

19 jan 2013, 00:09

Stomme idioot, genie van de Karpaten
Mottige malloot, rattekop vol gaten
Kikvors, potentaat, hansworst, cervelaat
Lulverhalenrecensenter, liberale potloodventer

Héhé, wat een feest
Lang genoeg beleefd geweest

Thermische zak, koekejoe, boletenvreter
Kermisklabak, ratjetoe, beterweter
Borgworm, Aartselaar, projektontwikkelaar
Dilettante vlooientemmer, degoutante V.T.-emmer

Héhé, dat lucht op
Ram het in hun domme kop

Slappe stalagtiet, suffe klussenklooier
Stijve zwarte piet, hobbelpaard van Troje
Boskoe, aasgarnaal, emoe, bergkwabaal
Spruitjesluchtverspreider, bokkenrijder

Héhé, zie je wel
Die daar springt al uit z'n vel

Driewielertoerist, omnivoor, achterpoter
Verlepte bloemist, komfoor, kroonontbloter
Wisigoot, reptiel, afstoot, hydrofiel
Variététroubadour, chansonnier, liedjesboer
Over 't paard getilde Jan De Wilde

Héhé, wat een lol
Ik viel even uit m'n rol

fotofant
Lid geworden op: 28 jul 2009, 20:00
Locatie: wenduine

26 jan 2013, 20:33

Hallo iedereen,
Ik kom pas kijken op dit forum en vind het onvoorstelbaar wat je hier allemaal leest. :!:
Een paar bemerkingen :
-Wat geopenbaarde godsdiensten ons vertellen over god komt hen ter hore hetzij via mededelingen aan een profeet of via predikingen van personen. Deze woorden worden eerst gewoon verder verteld en jaren later opgeschreven door mensen.
-Hierbij vraag ik me af hoe het komt dat ik (nu bijna 65j) me onmogelijk de exacte woorden van bv. mijn vader kan herinneren, maar ik heb wel de essentie van zijn boodschap onthouden.
-Zij beweren allemaal dat er maar een God is, en dat dat hun god is. Hopelijk hebben ze gelijk want anders hebben we hierboven oorlogen tussen de goden om uit te maken wie nu die Ene is.
-Als we discussies houden over het karakter van God, dan bevestigt dat mijn idee dat de mens God geschapen heeft naar zijn beeld en gelijkenis en niet andersom. Wij hebben hem ver-beeld!
-Discussies over God vind ik moeilijk omdat voor mij God tot de emotionaliteit van de mens behoort, niet tot de rationaliteit, en ik zie er al een paar steigeren bij het woord "emotionaliteit", maar het is een van de drie pijlers van de mens : natuurlijkheid, rationaliteit en emotionaliteit. alle die even noodzakelijk en evenwaardig, zij maken van ons een mens in deze wereld.
-Mag God een mysterie blijven? De God waarover men spreekt is niet de eeuwige ware God. Ik ervaar graag dat Mysterie.
En om af te sluiten : Laat ons ons bezinnen over de essentie, over de fundamentele boodschap die elke religie ons probeert mee te delen.

Nog een fijne avond voor iedereen en laat er vrede zijn in uw hart.
Fotofant
elk moment is belangrijk

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

28 jan 2013, 16:43

Hallo FOTOFANT , aangenaam je erbij te hebben !
Het karakter van God , waarover ik deze topic opende , is de God die alles geschapen heeft , en over wie de inhoud van de Bijbel gaat .
Ja , dat het onvoorstelbaar is wat je hier allemaal leest , is wel normaal , want er zijn nu eenmaal meer vijanden van die God , dan gelovigen .
Het idee om deze topic te openen kwam , omdat ik graag wilde , dat men God de Schepper beter zou leren kennen , vandaar ... .
De essentie over de fundamentele boodschap van elke religie , zou misschien wel nuttig zijn , dat zou wel iets zijn voor onze wijze Talisman , die weet daar meer van !
Heel bedankt voor je bijdrage hoor ! Ook een prettige avond nog en lieve groetjes , EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

29 jan 2013, 15:06

Fazal schreef:
EB schreef:dat het onvoorstelbaar is wat je hier allemaal leest , is wel normaal , want er zijn nu eenmaal meer vijanden van die God , dan gelovigen .
Men kan zich moeilijk als een vijand van god beschouwen, als men er niet in gelooft!? :roll:

Waarom dan al die vijandelijkheden als men toch niet in Hem gelooft ??? Ik geloof niet in de Paus bijv. , en toch verwijt ik hem niets , waarom zou ik ook ? , hij doet mij geen kwaad . Doet mijn God jou soms kwaad ? En als je dat denkt , kun je dat dan bewijzen ? Zie je niet hoe dwaas jullie houding is tegenover een God die jullie niet geloven , of liever tegenover de gelovigen die wel in Hem geloven !!! En deze God zegt : HEBT ELKANDER HARTELIJK LIEF , want dat is Zijn karakter !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

29 jan 2013, 15:59

Over ' dienen ' gesproken , welk een zogenaamde god DIENT de mens ? Meestal willen ze GEDIEND worden ! Maar Schepper God zegt in Matt. 20 : 28 , " ... gelijk de Zoon des mensen niet gekomen is om Zich te laten dienen , maar om te dienen en Zijn leven te geven als losprijs voor velen . " En dat deed Hij ongev. 2000 j. geleden ! Straks vieren we Pasen om dat te gedenken . Zo'n karakter bewijst alleen maar Zijn grootheid en liefde voor Zijn schepping .
Hoe ik ook rondkijk in de religieuze wereld , zo'n God zie ik nergens , niemand durft het Hem na te doen , want dat kost je alles ! Maar onze Schepper God DEED het ! Bewonderenswaardig vind ik dat ! Daarom dat gelovigen Hem liefhebben en vertrouwen .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

29 jan 2013, 16:15

ebenhaezer schreef:Over ' dienen ' gesproken , welk een zogenaamde god DIENT de mens ? Meestal willen ze GEDIEND worden ! Maar Schepper God zegt in Matt. 20 : 28 , " ... gelijk de Zoon des mensen niet gekomen is om Zich te laten dienen , maar om te dienen en Zijn leven te geven als losprijs voor velen . " En dat deed Hij ongev. 2000 j. geleden ! Straks vieren we Pasen om dat te gedenken . Zo'n karakter bewijst alleen maar Zijn grootheid en liefde voor Zijn schepping .
Hoe ik ook rondkijk in de religieuze wereld , zo'n God zie ik nergens , niemand durft het Hem na te doen , want dat kost je alles ! Maar onze Schepper God DEED het ! Bewonderenswaardig vind ik dat ! Daarom dat gelovigen Hem liefhebben en vertrouwen .
EB wil je me eens uitleggen wat dit heeft veranderd door de tijden héén.... er gebeuren nog steeds moorden en moorden.... de zonde is nog lang niet uit de wereld en zal altijd zo zijn; sorry hoor maar ik begrijp het helemaal niet 8O :roll: :roll:
Laatst gewijzigd door Klaartje op 29 jan 2013, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

29 jan 2013, 16:29

Klaartje schreef:
ebenhaezer schreef:Over ' dienen ' gesproken , welk een zogenaamde god DIENT de mens ? Meestal willen ze GEDIEND worden ! Maar Schepper God zegt in Matt. 20 : 28 , " ... gelijk de Zoon des mensen niet gekomen is om Zich te laten dienen , maar om te dienen en Zijn leven te geven als losprijs voor velen . " En dat deed Hij ongev. 2000 j. geleden ! Straks vieren we Pasen om dat te gedenken . Zo'n karakter bewijst alleen maar Zijn grootheid en liefde voor Zijn schepping .
Hoe ik ook rondkijk in de religieuze wereld , zo'n God zie ik nergens , niemand durft het Hem na te doen , want dat kost je alles ! Maar onze Schepper God DEED het ! Bewonderenswaardig vind ik dat ! Daarom dat gelovigen Hem liefhebben en vertrouwen .
EB wil je me eens uitleggen wat dit heeft veranderd door de tijden héén.... er gebeuren nog steeds moorden en moorden.... de zonde is nog lang niet uit de werled en zal altijd zo zijn; sorry hoor maar ik begrijp het helemaal niet 8O :roll: :roll:
En ik begrijp het ook niet, maar ik weet zeker dat die gasten hun sekte blijven verdedigen tot in de kist. Want ze mogen niet verbrand worden, anders kan hun ziel niet terug komen :roll:
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."
Fazal

29 jan 2013, 17:13

Fazal schreef:
EB schreef:dat het onvoorstelbaar is wat je hier allemaal leest , is wel normaal , want er zijn nu eenmaal meer vijanden van die God , dan gelovigen .
Men kan zich moeilijk als een vijand van god beschouwen, als men er niet in gelooft!? :roll:
ebenhaezer schreef:Waarom dan al die vijandelijkheden als men toch niet in Hem gelooft ???
Gelieve mijn antwoord hierop hierboven nog maar eens goed te lezen!
ebenhaezer schreef: Doet mijn God jou soms kwaad ?
Als ik er niet in geloof, nog maar eens een keertje, hoe zou hij mij dan kwaad kunnen doen???
ebenhaezer schreef:En deze God zegt : HEBT ELKANDER HARTELIJK LIEF , want dat is Zijn karakter !
Dat zeg ik ook, en heel waarschijnlijk velen met mij. Dat ligt dan ook in 'mijn'(ons) karakter.
Laatst gewijzigd door Fazal op 29 jan 2013, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Fazal

29 jan 2013, 17:24

ebenhaezer schreef:Over ' dienen ' gesproken , welk een zogenaamde god DIENT de mens ? Meestal willen ze GEDIEND worden ! Maar Schepper God zegt in Matt. 20 : 28 , " ... gelijk de Zoon des mensen niet gekomen is om Zich te laten dienen , maar om te dienen en Zijn leven te geven als losprijs voor velen . " En dat deed Hij ongev. 2000 j. geleden ! Straks vieren we Pasen om dat te gedenken . Zo'n karakter bewijst alleen maar Zijn grootheid en liefde voor Zijn schepping .
Hoe ik ook rondkijk in de religieuze wereld , zo'n God zie ik nergens , niemand durft het Hem na te doen , want dat kost je alles ! Maar onze Schepper God DEED het ! Bewonderenswaardig vind ik dat ! Daarom dat gelovigen Hem liefhebben en vertrouwen .
Als ik iedereen moest liefhebben die zelf in zijn/haar ongeluk loopt, zgz om de mensheid te redden, dan was er voor een god al zeker geen plaats meer over. En trouwens, was dat wel 'god' die zijn leven heeft gegeven? Awel, dan is hij nu al 2000 jaar dood! Niettemin, ik dacht dat dat een zekere Jezus was, de zoon van een vader die nooit heeft bestaan. 't Zal dan toch die Romeinse soldaat zijn geweest, die minstens één keertje met een zekere Maria heeft gespeeld. Maar die hield het helaas voor bekeken, toen hij hoorde dat zij het al eens met een soort geest had gedaan. :roll:
Fazal

29 jan 2013, 17:46

En eigenlijk he, zie ik ook iedereen graag.
Zelfs mijn vijanden heb ik lief, maar gelukkig ..., weten zij dat niet. :wink:
En verder, ga ik mij niet opofferen voor de (zondige) mensheid, want zij zijn het niet waard en het heeft dus geen enkel nut. Maar in die tijd, wist men dat nog niet. Ook Jezus wist dat niet.
En sommigen, weten dat zelfs nu, nog altijd niet.