Gelovig dus...

hier is plaats voor alle wereldreligies

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

23 sep 2013, 14:28

Beste Mecky,

bots toevallig weer op deze topic van jou en mijn vraag van Januari is nog niet beantwoord :roll:
Had wél graag geweten wat jij onder GOD verstaat??

groetjes,
Klaartje
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

23 sep 2013, 16:56

eliana schreef:
Mecky schreef:Ik geloof, ben gelovig. Ja, ik geloof absoluut dat God bestaat en niemand kan me daar ooit vanaf brengen.. Die uitspraak kan voor opschudding zorgen. Men krijgt gelijk te horen dat de kerk, de bijbel, de.. noem maar op van alles is.
Waarom denkt men, indien iemand zegt dat hij gelovig is, gelijk aan christenen, katholieken, protestanten?
Moet men echt tot een geloofsgemeenschap/kerk behoren om gelovig te zijn?

Ik ben opgevoed met de Bijbel, christelijk dus, maar noem mezelf geen christen.
Ik heb een absoluut geloof in God, in de kracht van het geloof maar voel me helemaal niet verbonden met enig welke geloofsgemeenschap. Integendeel.

Dus... ben ik geen echte gelovige? Of geloof ik in de verkeerde dingen?
AMen Godszegen. :)
Daar zijn ze weer met de judas kussen :lol: :lol:
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."
Fazal

23 sep 2013, 20:31

Mecky schreef:Ik geloof, ben gelovig. Ja, ik geloof absoluut dat God bestaat en niemand kan me daar ooit vanaf brengen.. Die uitspraak kan voor opschudding zorgen.
Nee hoor, we zijn dat hier gewoon.
Forceer u zo niet! Wij geloven dat jij gelooft, en dat niemand u daar zal vanaf brengen!
Het loont zelfs de moeite niet om dat te proberen.
Zo goed? :roll:

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

23 sep 2013, 20:50

Fazal schreef:
Mecky schreef:Ik geloof, ben gelovig. Ja, ik geloof absoluut dat God bestaat en niemand kan me daar ooit vanaf brengen.. Die uitspraak kan voor opschudding zorgen.
Nee hoor, we zijn dat hier gewoon.
Forceer u zo niet! Wij geloven dat jij gelooft, en dat niemand u daar zal vanaf brengen!
Het loont zelfs de moeite niet om dat te proberen.
Zo goed? :roll:
:lol: :lol: :lol: