Kiezen van religie of geloven in

hier is plaats voor alle wereldreligies
Fazal

25 jun 2013, 20:14

Voilà, zo zie ik het ook.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

25 jun 2013, 20:20

Reini schreef: Moesten de eerste kervaders hem niet als het perfecte slachtoffer hebben opgevoerd om hun nieuwe religie te starten, was er van die man nooit meer iets gehoord.


Tuttut Reini, niet te zekers zijn.... zijn moema "verschijnt" blijkbaar nogal eens een paar keren per jaar in Europa... :roll: :roll:

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

25 jun 2013, 21:39

Zelfs als totaal ongelovige of moet ik beter zeggen ongodsdienstige denk ik toch ook dat die man wel zou kunnen bestaan hebben en wel degelijk verbetering predikte en daarom door de Romeinen wreed terechtgesteld is. Maar inderdaad dat was dagelijkse kost en niet alleen bij de Romeinen toen. In de naam van gelijk welke God dan ook zijn er nog wel véél méér onschuldigen wreed gefolterd en vermoord. Dus waarom zou die Jesus dan zo uitzonderlijk zijn.

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

26 jun 2013, 00:42

Het is misschien raar! Maar die moema van de Paul, dat heb ik altijd een toffe madam gevonden. Mocht ik in die tijd geleefd hebben.........ze ging niet uit mijn handen. En dat die zoon geleefd heeft, geloof ik ook. En kitten, je hebt méér dan gelijk. Die romeinen waren een raar volk. Langs onze kanten hadden wij ook al van die raar mannen die, in naam van hun geloof, duizenden brave mensen hebben gefolterd en vermoord. Het is heden ten dage,spijtig genoeg, nog altijd hetzelfde, en dat in vele landen.

Op welke manier uwe goede naam kan misbruikt worden, ge hebt er geen gedacht van! De bijbel zal dan wel een mooi verhaal zijn, maar vekracht door de mensen zelf.

Dat hemel en hel bestaan, zal ook wel ergens zo zijn. Maar, die maken wij hier zelf op dat onnozel bolletje, de aarde. Dat stofje in het oneindig heelhal. Wie echter omhoog kijkt naar het licht van reeds uitgestorven sterren, begint te twijfelen. Niet over een Godheid. Wel, wie onze verre buren zijn. Dat ze bestaan, het kan niet anders. Wie weet, zijn wij maar een nanoseconde in de tijd.

Voor diegenen die willen geloven in een Godheid, heb ik respect. Ik zal altijd "proberen" om er niet mee te lachen. Zelf geloof ik, net zoals iedereen in zijn binnenste, in "iets". Misschien in de vriendschap? Wie weet? Liefde en verliefdheid is, naar m'n gedacht, dan weer niks anders dan een toevallige chemische reactie. Maar dat is stof voor een andere topic. En toch. Er zijn mensen die verliefd zijn op een God.Zelfs al zien ze zelf wel in, dat de bijbelse God, of hoe hij ook mag heten, iemand is, die onlogisch veel kan verdragen en die, in zijn naam, vele mensen veel langer doet afzien dan zijn zoon heeft moeten ondergaan en dit, tijdens zijn genagelde drie uurtjes aan dat Romeins kruis.

Als Jesus op die manier de mensheid heeft willen redden, dan is hij daar serieus in mislukt. Dagelijks zijn er duizenden die het hem willen nadoen. Niet met nagels en houten kruisen, maar dikwijls met al of niet zelfgemaakte bommen of botte messen. En daar hebben veel van zijn zogeheten geschapenen het moeilijk mee. Kiezen of geloven in een religie? Het zal wel altijd een open vraag blijven,zeker?

Geloven in een Godheid? Moeilijke zaak. Maar voor alle zekerheid: Ik ga hier niet teveel op die gast zijn tenen trappen. Want, je weet nooit, dat hij in een of andere gedaante op het internet zit! :wink:

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

26 jun 2013, 08:36

ED. schreef: De bijbel zal dan wel een mooi verhaal zijn....

8O 8O

Het boek der slachters nog niet gelezen dus???

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

26 jun 2013, 13:30

Juist daarom, dat ik het een "verhaal" noem. Goed geschreven en herschreven. Het best verkopende boek ooit bestaan. :wink:

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

26 jun 2013, 15:32

janx schreef:
Ebenhaezer schreef:[..... ], gered van wat ? Van de eeuwige dood natuurlijk ! Geen gevolg zonder oorzaak , weet je nog ?
Gered Ebenhaezer? Ze hebben die bijzondere mens gewoon vermoord dat is de harde waarheid. En wat betreft het eeuwige leven, elk leven is eeuwig niets gaat verloren en wat de mens zelf betreft er is geen dood, in de zin dat je niet ophoud te bestaan, wel het lichamelijk en helaas denken velen dat dat dan het definitieve einde is.

En inderdaad Fazal , het leed van alle mensen verzakt hier in het niets !
Al eens over nagedacht hoe dat moet voelen , als ONSCHULDIGE , al de schuld van alle mensen op zich te nemen en uit te boeten , vrijwillig en uit liefde voor hen ?
Een totaal verkeerd idee die de bijbelse leer jouw wil doen geloven. Een volkomen onzin dat die Jezus een schuld zou hebben moeten vereffenen. De verantwoordelijken die hem gekruisigd hebben die zijn, hebben, en zullen de gevolgen moeten dragen. (oorzaak en gevolg)
Dat dit vreselijke pijn kost , is goed voorstelbaar , maar is nog niets vergeleken bij de immense pijn die Hij leed door de SCHEIDING van zijn Godheid , omdat de Vader zich die laatste 3 duistere uren moest terug trekken . Want zoals water en vuur niet kunnen samen gaan , kon ook een heilig God niet in de Zoon blijven , die drie uur lang de zonde van alle mensen op zich genomen had , en er voor betaalde met zijn eigen vlees en bloed .
Weer zo'n rare dogma van de kerk. Hij is net zoveel zoon (leven) van god als alle andere levens, dus ook jij, ook al ben je nu een vrouw(leven) op aarde, evenals alle andere mensen (levens). Alleen hij had meer kennis van het leven dan de toenmalige mens kon bevatten en dat is zijn dood geworden omdat de gevestigde orde geen tegengeluid wilde horen hoe het anders moet en kon zijn en vreesde dat hun gezag teniet werd gedaan. Zijn kennis was zo groot dat hij wist dat god niet te scheiden was van welk leven dan ook, dus ook niet van hem, zou dat wel het geval zijn geweest, dan was alles opgelost naar dat wat het was voor de 'schepping'. Niets kan bestaan zonder het Geheel Omvattende Drijfkracht( GOD) wat alles heeft doen ontstaan, instandhoud en doet voortgaan. De huidige kerken en religies zijn nog zeer blind en onwetend aangaande god en wat het leven is, denk ik zelf. Ja ..., ik kan mij wel indenken wat men hierop zal zeggen, zeker niet hiermee gaan instemming.
Maar Ebenhaezer, blijf gerust geloven in god, de mensen en liefde, ook al is deze niet zo als jij je het zich voorstelt ik wil het je niet afnemen maar geef enkel mijn visie hierop en je kan er mee doen wat je maar wilt, dit geldt voor iedereen natuurlijk.

Nee JANX , de harde waarheid is , dat Christus VRIJWILLIG kwam om te sterven , Hij gaf pas de geest , nadat Hij gezegd had : HET IS VOLBRACHT ! Dàt was zijn doel en leven hier op aarde , 2013 jaar geleden . En Hij zei weldegelijk : Mijn God , waarom heb je Mij verlaten .
Vanaf dat moment was Hij een mens zoals u en ik , en droeg de volle last .

Wat eeuwig leven betreft , de dag dat ik iemand ontmoet die al eens eerder geleefd heeft , zal ik dat kunnen geloven , oké ?
Er wordt de mensen al zoveel wijs gemaakt ! Wat dat betreft , toch ' eerst zien en dan geloven ' !

Je hoeft de Bijbel niet te geloven , dat is jouw keuze , maar wat mij betreft , ik geloof dat Gods Woord waarheid is . Daar heb ik voor gekozen , daarom sta ik aan de kant van de Schepper : voor mij de OORZAAK van mijn geloof , en het GEVOLG is er nu en komt nog na dit leven .

Ben blij dat je mijn geloofskeuze respecteert , en dat doe ik ook met jouw visie . Het mooie en voornaamste is , dat we ons daarbij gelukkig voelen en een zekerheid hebben in het leven . We hoeven daarbij niet te kijken , wat andere kerken of visie 's doen en zeggen , geloof of geen geloof , het is en blijft een persoonlijke aangelegenheid ! Bedankt Janx .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

26 jun 2013, 15:45

Fazal schreef:
ebenhaezer schreef:
FAZAL , gered van wat ? Van de eeuwige dood natuurlijk !
Ben jij dan ook zo bang van die 'eeuwige' dood ebenhaezer? Ik niet!
ebenhaezer schreef:En inderdaad Fazal , het leed van alle (andere) mensen verzakt hier(bij) in het niets !
Goeien appel, gaat daar maar eens mee naar den oorlog zeg!? :twisted:

Nee hoor FAZAL , ik ben absoluut niet bang om te sterven , de eeuwige dood is er voor mij niet meer , omdat ik weet dat de Heer Jezus ook mij verlost heeft , en mijn tehuis , straks bij Hem zal zijn voor eeuwig ! " Wie in MIJ gelooft , heeft eeuwig Leven " . Dat is de blijde boodschap voor iedereen !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

26 jun 2013, 16:14

kitten schreef:Zelfs als totaal ongelovige of moet ik beter zeggen ongodsdienstige denk ik toch ook dat die man wel zou kunnen bestaan hebben en wel degelijk verbetering predikte en daarom door de Romeinen wreed terechtgesteld is. Maar inderdaad dat was dagelijkse kost en niet alleen bij de Romeinen toen. In de naam van gelijk welke God dan ook zijn er nog wel véél méér onschuldigen wreed gefolterd en vermoord. Dus waarom zou die Jesus dan zo uitzonderlijk zijn.

Hallo KITTEN , ben blij dat jij toch een beter inzicht hebt in die dingen , en de mogelijkheid laat bestaan .
Het is waar dat zulke gebeurtenissen dagelijkse kost waren , toen en nu , maar waarom deze Jezus zo uitzonderlijk was ?
Ten eersten , was Hij geen mens zoals alle andere mensen , Hij predikte niet alleen het goede , maar genas ook zieken , wierp demonen uit , bracht ook doden tot leven , noemde zichzelf de Zoon van God , de verwachtte Messias . Iedereen toen , wist van de komende Messias , en juist dat wilde men verhinderen !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

26 jun 2013, 16:23

Ach mens, gaat toch naar een klooster. Misschien kan je nog trouwen met hem. :idea:

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

26 jun 2013, 16:49

ED. schreef:Het is misschien raar! Maar die moema van de Paul, dat heb ik altijd een toffe madam gevonden. Mocht ik in die tijd geleefd hebben.........ze ging niet uit mijn handen. En dat die zoon geleefd heeft, geloof ik ook. En kitten, je hebt méér dan gelijk. Die romeinen waren een raar volk. Langs onze kanten hadden wij ook al van die raar mannen die, in naam van hun geloof, duizenden brave mensen hebben gefolterd en vermoord. Het is heden ten dage,spijtig genoeg, nog altijd hetzelfde, en dat in vele landen.

Op welke manier uwe goede naam kan misbruikt worden, ge hebt er geen gedacht van! De bijbel zal dan wel een mooi verhaal zijn, maar vekracht door de mensen zelf.

Dat hemel en hel bestaan, zal ook wel ergens zo zijn. Maar, die maken wij hier zelf op dat onnozel bolletje, de aarde. Dat stofje in het oneindig heelhal. Wie echter omhoog kijkt naar het licht van reeds uitgestorven sterren, begint te twijfelen. Niet over een Godheid. Wel, wie onze verre buren zijn. Dat ze bestaan, het kan niet anders. Wie weet, zijn wij maar een nanoseconde in de tijd.

Voor diegenen die willen geloven in een Godheid, heb ik respect. Ik zal altijd "proberen" om er niet mee te lachen. Zelf geloof ik, net zoals iedereen in zijn binnenste, in "iets". Misschien in de vriendschap? Wie weet? Liefde en verliefdheid is, naar m'n gedacht, dan weer niks anders dan een toevallige chemische reactie. Maar dat is stof voor een andere topic. En toch. Er zijn mensen die verliefd zijn op een God.Zelfs al zien ze zelf wel in, dat de bijbelse God, of hoe hij ook mag heten, iemand is, die onlogisch veel kan verdragen en die, in zijn naam, vele mensen veel langer doet afzien dan zijn zoon heeft moeten ondergaan en dit, tijdens zijn genagelde drie uurtjes aan dat Romeins kruis.

Als Jesus op die manier de mensheid heeft willen redden, dan is hij daar serieus in mislukt. Dagelijks zijn er duizenden die het hem willen nadoen. Niet met nagels en houten kruisen, maar dikwijls met al of niet zelfgemaakte bommen of botte messen. En daar hebben veel van zijn zogeheten geschapenen het moeilijk mee. Kiezen of geloven in een religie? Het zal wel altijd een open vraag blijven,zeker?

Geloven in een Godheid? Moeilijke zaak. Maar voor alle zekerheid: Ik ga hier niet teveel op die gast zijn tenen trappen. Want, je weet nooit, dat hij in een of andere gedaante op het internet zit! :wink:

ED. , mooi dat ook jij respect toont voor anderens' keuzes .
Maar ik heb wel een paar vragen , hoe weet jij dat Jezus in zijn reddingswerk , daar zo serieus in mislukt is ? Dan zijn die millioenen gelovigen over de hele wereld , daar toch niet zomaar gekomen ?

Ja , die duizenden die Hem willen nadoen , deden dat niet uit liefde voor de mens , maar om heel andere redenen .

Dat er zoveel leed op aarde is , dat heeft de mensheid zelf veroorzaakt , door onverdraagzaamheid , liefdeloosheid , jaloesie , machtswellust en nog veel meer .
Ik denk dat religie ten slotte toch de enige oplossing zal zijn om vrede op aarde te bereiken , dus toch kiezen van religie en geloven .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

26 jun 2013, 19:04

God zou ooit zijn zoon hebben opgeofferd, en volgens sommigen heeft een ander mens nooit zoveel geleden als hij!? Van een dochter echter, is nooit sprake geweest.
Ha nee, want god had de vrouw niet naar zijn's gelijke geschapen.
Maar wat doe je dan met Jeanne d'Arc bvb!? Ik noem zomaar iemand, er zijn zeker nog anderen. Want ook zij, had een heel leger (volgelingen) achter haar verzameld.
En, de toenmalige (zgn) Christelijke(sic!) heersers hadden ook schrik van haar gekregen, want zij hoorde (alweer 'zgn') stemmen, die haar tot strijd aanmaanden!?
Wat denken al die verblinde gelovigen hierover? Niets ...?
Heeft zij niet zoveel geleden als 'zijn' (zgn) zoon?
En dan spreek ik nog niet over al die andere martelaren van eender welk (zgn) geloof!
Neenee, ook zij (allemaal) zijn er niet in geslaagd om de wereld te redden!
Stomme vraag misschien, maar wie spreekt er nu nog over Jeanne d'Arc?
Ach 't was toch maar een vrouw nietwaar!??? Verbranden dan maar, die heks!? :cry:
Laatst gewijzigd door Fazal op 26 jun 2013, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Fazal

26 jun 2013, 19:43

Fazal schreef:
ebenhaezer schreef:
FAZAL , gered van wat ? Van de eeuwige dood natuurlijk !
Ben jij dan ook zo bang van die 'eeuwige' dood ebenhaezer? Ik niet!
ebenhaezer schreef:En inderdaad Fazal , het leed van alle (andere) mensen verzakt hier(bij) in het niets !
Nee hoor FAZAL , ik ben absoluut niet bang om te sterven , de eeuwige dood is er voor mij niet meer , omdat ik weet dat de Heer Jezus ook mij verlost heeft , en mijn tehuis , straks bij Hem zal zijn voor eeuwig ! " Wie in MIJ gelooft , heeft eeuwig Leven " . Dat is de blijde boodschap voor iedereen !
Jij moet het hier toch eigenlijk wel kotsbeu zijn op deze wereld.
Waar blijft uw dankbaarheid voor uw lichamelijk bestaan, dat god u zgn heeft geschonken???
Volgens mij, ben jij niet meer dan een hopeloze hardleerse kwezel ebenhaezer.
En dat bewijs jij zelf, keer op keer!

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

27 jun 2013, 14:12

Ho, ho Ebenhaezer, ik laat de mogelijkheid dat er een Jesus heeft bestaan in die tijd open, dat is wat ik bedoel. Al dat andere gepreek over hoe speciaal hij wel was dat laat ik aan jou over. Ik kan absoluut niet geloven in gelijk welke God dan ook die een wereldje schiep zoals het onze. En de Bijbel is voor mij alleen het meest gepromote en meest verkochte boek van de wereld.
Maar, zoals wel meer voorkomt bij ongelovigen heb ik respect voor wat een ander denkt of wil denken. Iets wat je minder aantreft omgekeerd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 jun 2013, 14:46

ebenhaezer schreef: Ik ben absoluut niet bang om te sterven , de eeuwige dood is er voor mij niet meer , omdat ik weet dat de Heer Jezus ook mij verlost heeft , en mijn tehuis , straks bij Hem zal zijn voor eeuwig ! " Wie in MIJ gelooft , heeft eeuwig Leven " . Dat is de blijde boodschap voor iedereen !
Weet je wel zeker dat God die belofte zal nakomen? Wat als dat niet gebeurt?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.