Verlossing

hier is plaats voor alle wereldreligies

eliana
Lid geworden op: 21 dec 2008, 19:13
Locatie: Noord-Holland

27 aug 2013, 14:17

Een soldaat in het Britse leger werd in 1940 teruggedreven naar de zee. Toen hij oog in oog met de dood stond, realiseerde hij dat hij er nog niet op voorbereid was. God liet hem zien dat er een dag zou komen dat hij Hem als Rechter zou ontmoeten. Bent u misschien niet in groot gevaar; hoe zit het met uw ziel? Bent u reeds gered voor de eeuwigheid? :wink:
Een zuiver hart doet goed aan eigen en andermans leven, maar haat en nijd bederven alles. (Spreuken 14:30)

zotspook
Lid geworden op: 25 aug 2005, 15:14
Locatie: limburg

27 aug 2013, 16:01

En wat wil je hiermee zeggen? Is dit bewezen? En door wie is het ontstaan? Enig antwoord erop? En wat is je doel om dit hierop te zetten? En wie zegt dat dit juist klopt?
Ook ik wil is graag komen kennis maken met het seniorennet ik ben al zelf over de vijftig tja een oud spook he ! of wat dacht je en ik werk ook bij senioren en heb altijd veel interesse ervoor gehad

eliana
Lid geworden op: 21 dec 2008, 19:13
Locatie: Noord-Holland

27 aug 2013, 16:06

zotspook schreef:En wat wil je hiermee zeggen? Is dit bewezen? En door wie is het ontstaan? Enig antwoord erop? En wat is je doel om dit hierop te zetten? En wie zegt dat dit juist klopt?
Ik denk dat je het goed hebt gelezen Zotspook. Geniet van Zijn mooi weer.
Een zuiver hart doet goed aan eigen en andermans leven, maar haat en nijd bederven alles. (Spreuken 14:30)

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

27 aug 2013, 16:38

Pffff Eliana..... wat zware kost en serieuse doordenkers!!
Wie is er nu voorbereid op de eeuwigheid - is het niet beter en gezonder in "het heden" te leven :idea: :roll: :wink:
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

27 aug 2013, 18:13

Eliana schreef: Geniet van Zijn mooi weer.

Blijft gij maar rustig binnen met dit weer ..... Uw onzin lezende moet ge een zware zonneslag hebben opgelopen!

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

27 aug 2013, 19:55

eliana schreef:Een soldaat in het Britse leger werd in 1940 teruggedreven naar de zee. Toen hij oog in oog met de dood stond, realiseerde hij dat hij er nog niet op voorbereid was. God liet hem zien dat er een dag zou komen dat hij Hem als Rechter zou ontmoeten. Bent u misschien niet in groot gevaar; hoe zit het met uw ziel? Bent u reeds gered voor de eeuwigheid? :wink:

Mooi onderwerp ELIANA !
Het is altijd jammer , dat er eerst iets ergs moet gebeuren , vooraleer men aan die naaste toekomst denkt ! En dat , terwijl men een heel leven lang de tijd heeft om zich idd. voor te bereiden voor de eeuwigheid .
Zelfs als men niet in God gelooft , blijft toch het RISICO om eens voor de Schepper God te staan .
Eeuwigheid is voor ALTIJD , kan niet teruggedraaid worden , dus zeker de moeite waard te weten of alles in orde is , want het HEDEN blijft niet duren !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

27 aug 2013, 20:20

EB schreef:Zelfs als men niet in God gelooft , blijft toch het RISICO om eens voor de Schepper God te staan
.
En zelfs als men wel in god gelooft, blijft het RISICO dat er helemaal geen eeuwig leven is!
Dus geniet van het leven, terwijl je nog kan!

Evengoed mogelijk dat je daarna zo dood bent als een pier. En dit tot in der eeuwigheid.

Dus, sta op, dans, of ga in uwe zetel zitten, ge spaart er tenminste uw knieën mee. :wink:

Amen!

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

27 aug 2013, 21:03

eliana schreef:Een soldaat in het Britse leger werd in 1940 teruggedreven naar de zee. Toen hij oog in oog met de dood stond, realiseerde hij dat hij er nog niet op voorbereid was. God liet hem zien dat er een dag zou komen dat hij Hem als Rechter zou ontmoeten. Bent u misschien niet in groot gevaar; hoe zit het met uw ziel? Bent u reeds gered voor de eeuwigheid? :wink:
Ik durf te wedden, dat hij daar niet alleen was. Spijtig, dat die godheid en de dood zo inhalig waren tegenover die andere sukkelaars. Maar getroost. Ze waren langs beide kanten de strijd ingeworpen, mét dezelfde zegen, doorgegeven door zijn volgelingen. Het moet daar die dagen druk zijn geweest.In dat aards paradijs!

En eliane: Wat zou die godheid nu heden ten dage zeggen tegen al die onschuldige stakkers, die nu nog geslachtofferd worden in zijn naam, of in die van zijn kozijn, den Allah? Misschien, "steek het niet in je hoofd man. Straks heb je er geen last meer van"?

Met al mijn respect voor de volhouders onder U. Maar voor mijn part, zijn de Koran, de bijbel en al de zelf uitgevonden godheden, niets meer of minder dan wreedachtige door de mens uitgevonden verhalen of wezens. Wanneer de mensen zouden moeten geloven, omdat ze bang moeten zijn voor een geloof, dan scheelt er iets.

Tracht jij me,- in jouw eigen niet voorgekauwde woorden-, eens te overhalen, en bewijzen, dat ik het mis voorheb. Dat ik ga branden in de hel, en dat ik kan fluiten naar mijn eeuwig voortbestaan ! Erger nog, dat ik niet met hele dagen zal mogen zingen van "Ozanna in den hoge"!

eliana
Lid geworden op: 21 dec 2008, 19:13
Locatie: Noord-Holland

28 aug 2013, 14:13

ebenhaezer schreef:
eliana schreef:Een soldaat in het Britse leger werd in 1940 teruggedreven naar de zee. Toen hij oog in oog met de dood stond, realiseerde hij dat hij er nog niet op voorbereid was. God liet hem zien dat er een dag zou komen dat hij Hem als Rechter zou ontmoeten. Bent u misschien niet in groot gevaar; hoe zit het met uw ziel? Bent u reeds gered voor de eeuwigheid? :wink:

Mooi onderwerp ELIANA !
Het is altijd jammer , dat er eerst iets ergs moet gebeuren , vooraleer men aan die naaste toekomst denkt ! En dat , terwijl men een heel leven lang de tijd heeft om zich idd. voor te bereiden voor de eeuwigheid .
Zelfs als men niet in God gelooft , blijft toch het RISICO om eens voor de Schepper God te staan .
Eeuwigheid is voor ALTIJD , kan niet teruggedraaid worden , dus zeker de moeite waard te weten of alles in orde is , want het HEDEN blijft niet duren !
Hartelijk dank voor je reactie. Vele mensen weten niet dat het een zeer ernstige zaak is. Ze gaan met God te maken krijgen, wat ze met hun leven hebben gedaan in deze wereld. Ook degenen die vele malen hun rug hebben toe gekeerd en geen acht hebben geslagen op het Evangelie. Godszegen. :)
Een zuiver hart doet goed aan eigen en andermans leven, maar haat en nijd bederven alles. (Spreuken 14:30)

fotofant
Lid geworden op: 28 jul 2009, 20:00
Locatie: wenduine

28 aug 2013, 16:44

eliana schreef:Een soldaat in het Britse leger werd in 1940 teruggedreven naar de zee. Toen hij oog in oog met de dood stond, realiseerde hij dat hij er nog niet op voorbereid was. God liet hem zien dat er een dag zou komen dat hij Hem als Rechter zou ontmoeten. Bent u misschien niet in groot gevaar; hoe zit het met uw ziel? Bent u reeds gered voor de eeuwigheid? :wink:
Als antwoord aan u en ook aan Klaartje : voorbereid op de dood ben je als je in het heden leeft, als je hier en nu vrede hebt met jezelf en in vrede (probeert) leeft met je onmiddellijke omgeving. Ieder van onze generatie kent het beroemde gedicht van Alice Nahon : "'t is goed in 't eigen hart te kijken, 's avonds voor het slapen gaan", wel dat is de weg naar eeuwigheid, hier en nu en vandaag.
Vergeet niet dat we "god" geschapen hebben naar eigen beeld en gelijkenis, want als er "een" god zou bestaan, en als die al zo rechtvaardig, goed ed. zou zijn, dan zou hij alle mensen gelijk bedelen en even lief hebben (dus geen uitverkoren volk).

Maar den zitten we dicht bij de idealen van de verlichting

Hier ter overdenking nog een tekstje geplukt op een site van de KUL :

Vrijheid, Gelijkheid en Broederschap
Er waren eens drie broers die samen door de wereld trokken.
Zij heetten Vrijheid, Gelijkheid en Broederschap.
Vrijheid was het rijkst en op een dag merkte Gelijkheid dit op.
Hij zei: 'Omdat jij rijk bent, en ik niet, zijn wij niet meer gelijk.'
Vrijheid vond dat Gelijkheid zich maar aan hem moest aanpassen, maar Gelijkheid zei:
'Ik wil niet zijn zoals jij'.
De broers kregen grote ruzie en besloten om uit elkaar te gaan.
Vrijheid trok naar het westen en werd de wereldmacht.
Gelijkheid koos voor het oosten en heeft het ook ver gebracht.
Maar wie heeft er nog iets gehoord van Broederschap?
elk moment is belangrijk

zotspook
Lid geworden op: 25 aug 2005, 15:14
Locatie: limburg

28 aug 2013, 16:50

Geen antwoord op m'n vragen jammer :? :( :o 8O :cry:
Ook ik wil is graag komen kennis maken met het seniorennet ik ben al zelf over de vijftig tja een oud spook he ! of wat dacht je en ik werk ook bij senioren en heb altijd veel interesse ervoor gehad

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

29 aug 2013, 15:05

Fazal schreef:
EB schreef:Zelfs als men niet in God gelooft , blijft toch het RISICO om eens voor de Schepper God te staan
.
En zelfs als men wel in god gelooft, blijft het RISICO dat er helemaal geen eeuwig leven is!
Dus geniet van het leven, terwijl je nog kan!

Evengoed mogelijk dat je daarna zo dood bent als een pier. En dit tot in der eeuwigheid.

Dus, sta op, dans, of ga in uwe zetel zitten, ge spaart er tenminste uw knieën mee. :wink:

Amen!

FAZAL , wat dat risico betreft , zal dat in jouw geval wel zo zijn , maar voor mij in elk geval niet , omdat mijn geloof de ZEKERHEID biedt van de levende God die waarachtig is , daarom geniet ik ook van het leven , ik hoef nergens bang voor te zijn !
De Heer Jezus is mijn LEVENSVERZEKERING , daar Hij voor mijn leven betaald heeft met Zijn bloed , en nu een plaats bereidt in zijn Vaderhuis .
Daarom kan ik vrolijk dansen en blij zijn , ja zelfs mijn knieën hebben daar deugd van , echt waar hoor ! Daarom : Prijs de Heer .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

29 aug 2013, 16:42

Zonde dat de Heer Jezus zijn leven voor niets heeft gegeven in de geschiedenissen die zich voortdurend herhalen, zie maar wat zich nu in Egypte laat staan in Syria afspeelt 8O :roll: :roll:
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
Fazal

29 aug 2013, 18:55

ebenhaezer schreef:
FAZAL , wat dat risico betreft , zal dat in jouw geval wel zo zijn , maar voor mij in elk geval niet , omdat mijn geloof de ZEKERHEID biedt van de levende God die waarachtig is , daarom geniet ik ook van het leven , ik hoef nergens bang voor te zijn !
Mijn 'geloof' biedt mij de ZEKERHEID dat god wààrachtig NIET bestaat!
Dus vraag ik mij af voor wie of wat, ik dan bang zou moeten zijn!
En geloof mij maar, ik geniet ook van het leven, want ... het duurt maar even. :idea:
Maar jij ..., jij bent waarachtig nog erger dan een rasechte Moslima.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

29 aug 2013, 19:21

want het HEDEN blijft niet duren !
Hm ... wordt jij dan wel eens wakker in het verleden? of morgen? het is altijd heden en nooit iets anders. Je kunt enkel een keer niet je dag bewustzijn beleven, bijvoorbeeld als je slaapt. Er is enkel een contineue verandering en het moment is nooit gelijk aan het vorige, ook al denk je soms dat wel zo is.
Alles is Één en die Éne is Alles.