Men wilt alles begrijpen

hier is plaats voor alle wereldreligies

fotofant
Lid geworden op: 28 jul 2009, 20:00
Locatie: wenduine

15 sep 2013, 12:36

talisman schreef:
YYZ schreef:
talisman schreef:
Fazal schreef: Eliana wil- en kan dus ook niet alles begrijpen, zij neemt alleen maar aan. :idea:
Dat is dus niet moeilijk, dat is gemakkelijk. En ... je hoeft er geen enkele moeite voor te doen.
Zal ze ook niet doen. Typisch voor personen die de werkelijkheid ontvluchten. Een denkbeeldig vriendje helpt hen de dag door te komen.
Gezien de omstandigheden wil ik die werkelijkheid ook wel ontvluchten, weet alleen niet waar naartoe.
Naar jezelf.
of een fikse wandeling gaan doen, een babbel al is het met een wildvreemde, of iets creatief doen, al is het een simpele tekening of .... dan vergeet je even de tijd, de mogelijke miserie en je doet nieuwe krachten op om verder te gaan
lieve groetjes
elk moment is belangrijk

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

15 sep 2013, 12:48

fotofant schreef: of een fikse wandeling gaan doen, een babbel al is het met een wildvreemde, of iets creatief doen, al is het een simpele tekening of .... dan vergeet je even de tijd, de mogelijke miserie en je doet nieuwe krachten op om verder te gaan
lieve groetjes
Wandelen is een goed idee. Je aansluiten bij een wandelclub zoals ik. Deze namiddag ga ik stappen rond Burcht met de club van het leger. Vree wijs. Je inschrijven bij een kunstacademie. Keuze zat en je hoeft zelfs niet te kunnen tekenen voor sommige richtingen. Beiden geven veel menselijk contact en kom je weinig kniesoren tegen. Fuck het economisch herstel. Zal me worst wezen en we kunnen hierover enkel wat klieren aan de zijlijnen. :lol:

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

15 sep 2013, 12:54

talisman schreef:
YYZ schreef:
talisman schreef:
Fazal schreef: Eliana wil- en kan dus ook niet alles begrijpen, zij neemt alleen maar aan. :idea:
Dat is dus niet moeilijk, dat is gemakkelijk. En ... je hoeft er geen enkele moeite voor te doen.
Zal ze ook niet doen. Typisch voor personen die de werkelijkheid ontvluchten. Een denkbeeldig vriendje helpt hen de dag door te komen.
Gezien de omstandigheden wil ik die werkelijkheid ook wel ontvluchten, weet alleen niet waar naartoe.
Naar jezelf.
Hebben we al eens gedaan, het wordt dan nog erger om naar deze werkelijkheid te kijken.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

15 sep 2013, 12:56

fotofant schreef:of een fikse wandeling gaan doen, een babbel al is het met een wildvreemde, of iets creatief doen, al is het een simpele tekening of .... dan vergeet je even de tijd, de mogelijke miserie en je doet nieuwe krachten op om verder te gaan
lieve groetjes
Ik geloof daar allemaal niet in, eventjes krachten opdoen om vervolgens als slaven behandeld te worden? Euthanasie is een betere oplossing maar dat kost dan weer geld.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

15 sep 2013, 12:59

talisman schreef:Wandelen is een goed idee. Je aansluiten bij een wandelclub zoals ik. Deze namiddag ga ik stappen rond Burcht met de club van het leger. Vree wijs. Je inschrijven bij een kunstacademie. Keuze zat en je hoeft zelfs niet te kunnen tekenen voor sommige richtingen. Beiden geven veel menselijk contact en kom je weinig kniesoren tegen. Fuck het economisch herstel. Zal me worst wezen en we kunnen hierover enkel wat klieren aan de zijlijnen. :lol:
Ja, kennen we, fuck het economisch herstel en wie er slachtoffer van wordt heeft pech. Laat ons wat gaan wandelen, dan hoeven we dat niet te zien, leuk.

fotofant
Lid geworden op: 28 jul 2009, 20:00
Locatie: wenduine

15 sep 2013, 13:44

YYZ schreef:
fotofant schreef:of een fikse wandeling gaan doen, een babbel al is het met een wildvreemde, of iets creatief doen, al is het een simpele tekening of .... dan vergeet je even de tijd, de mogelijke miserie en je doet nieuwe krachten op om verder te gaan
lieve groetjes
Ik geloof daar allemaal niet in, eventjes krachten opdoen om vervolgens als slaven behandeld te worden? Euthanasie is een betere oplossing maar dat kost dan weer geld.
Dit is helemaal geen kwestie van geloven, het is een kwestie van "gewoon doen" en ervaren (voelen) wat het met je doet. Misschien krijg je zelfs voldoende assertiviteit om je niet als slaaf te laten behandelen! En ik ga nu een fikse wandeling doen, er staat een heerlijke bries, zonneke schijnt nog, maar mijn wandeling van gisteren in de gietende regen heeft me ook opgepept en daarna thuis dubbel genoten van een lekker kop koffie
elk moment is belangrijk

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

15 sep 2013, 13:59

YYZ schreef:
talisman schreef:Wandelen is een goed idee. Je aansluiten bij een wandelclub zoals ik. Deze namiddag ga ik stappen rond Burcht met de club van het leger. Vree wijs. Je inschrijven bij een kunstacademie. Keuze zat en je hoeft zelfs niet te kunnen tekenen voor sommige richtingen. Beiden geven veel menselijk contact en kom je weinig kniesoren tegen. Fuck het economisch herstel. Zal me worst wezen en we kunnen hierover enkel wat klieren aan de zijlijnen. :lol:
Ja, kennen we, fuck het economisch herstel en wie er slachtoffer van wordt heeft pech. Laat ons wat gaan wandelen, dan hoeven we dat niet te zien, leuk.
Kunnen we niks aan verhelpen en zeuren help zeker niet. Ik ben wandelen in de natuur. Doeii.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

15 sep 2013, 18:19

talisman schreef:
YYZ schreef:
talisman schreef:Wandelen is een goed idee. Je aansluiten bij een wandelclub zoals ik. Deze namiddag ga ik stappen rond Burcht met de club van het leger. Vree wijs. Je inschrijven bij een kunstacademie. Keuze zat en je hoeft zelfs niet te kunnen tekenen voor sommige richtingen. Beiden geven veel menselijk contact en kom je weinig kniesoren tegen. Fuck het economisch herstel. Zal me worst wezen en we kunnen hierover enkel wat klieren aan de zijlijnen. :lol:
Ja, kennen we, fuck het economisch herstel en wie er slachtoffer van wordt heeft pech. Laat ons wat gaan wandelen, dan hoeven we dat niet te zien, leuk.
De euforie vertaalt zich vrij snel naar diepe droefheid wanneer we geconfronteerd worden met reacties die niet laten vermoeden dat het algemeen welzijn nog van enig belang is, een ware domper op de feestvreugde. Al het positieve wordt ondermijnd door ons te verschuilen achter een soort van tijdloos excuus dat we ‘de macht’ noemen, het geeft legitimatie om aan elke verantwoordelijkheid te verzaken en/of een weg te bewandelen die de bron van het probleem ongemoeid laat. Dit gegeven uit zich in een aantal stereotiepe reacties die wellicht herkenning geven, afgeleiden zijn mogelijk maar onderstaande reeks mag voldoende zijn als vingerwijzing:

• huidige machthebbers zullen dit nooit toelaten
• politiek is enkel bezig met ego- en partijspelletjes, niet met ons welzijn
• dit vereist internationale samenwerking en is onmogelijk
• bankiers manipuleren de markt en zijn enkel uit op geld
• zo werkt het niet
• we moeten ons nu eenmaal aanpassen aan de realiteit
• wij hebben niets te zeggen
• kunnen we niks aan verhelpen en zeuren help zeker niet. Ik ben wandelen in de natuur. Doeii …

Voor sommigen lijkt dit misschien banaal maar in werkelijkheid is het zeer zwaarwichtig hoe deze reacties onze toekomst bepalen, ze vormen een blokkade voor het geambieerde en hoopvolle doorbraaktraject. De vraag stelt zich of we ons echt bewust zijn van wat dit betekent, een monetaire reset biedt ongekende mogelijkheden maar toch weten we dit met slechts enkele woorden van ons weg te duwen. Ethisch gezien en als gewetenskwestie kan dit tellen, het is zeggen dat het lijden van de armen er helemaal niet toe doet maar toch beschouwen we democratie als een menswaardig systeem. Het stemt ernstig tot nadenken waar dan die blokkade ergens zit, is het werkelijk bij ‘de macht’ dat het probleem te vinden is of bepalen we dit gewoon zelf door het als excuus in te roepen?

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

15 sep 2013, 18:35

fotofant schreef:
YYZ schreef:
fotofant schreef:of een fikse wandeling gaan doen, een babbel al is het met een wildvreemde, of iets creatief doen, al is het een simpele tekening of .... dan vergeet je even de tijd, de mogelijke miserie en je doet nieuwe krachten op om verder te gaan
lieve groetjes
Ik geloof daar allemaal niet in, eventjes krachten opdoen om vervolgens als slaven behandeld te worden? Euthanasie is een betere oplossing maar dat kost dan weer geld.
Dit is helemaal geen kwestie van geloven, het is een kwestie van "gewoon doen" en ervaren (voelen) wat het met je doet. Misschien krijg je zelfs voldoende assertiviteit om je niet als slaaf te laten behandelen! En ik ga nu een fikse wandeling doen, er staat een heerlijke bries, zonneke schijnt nog, maar mijn wandeling van gisteren in de gietende regen heeft me ook opgepept en daarna thuis dubbel genoten van een lekker kop koffie
Geloof je nu echt wat je allemaal zegt, ik ken nog mensen die elke dag wandelen maar dat gaat om water te vinden om te overleven. Als ze niet snel genoeg zijn dan zijn hun kinderen dood, weet niet hoe je dat als oppeppend kan zien. Ik ga er vanuit dat je daar ook een excuus voor hebt?

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

15 sep 2013, 19:02

YYZ schreef: De euforie vertaalt zich vrij snel naar diepe droefheid wanneer we geconfronteerd worden met reacties die niet laten vermoeden dat het algemeen welzijn nog van enig belang is, een ware domper op de feestvreugde. Al het positieve wordt ondermijnd door ons te verschuilen achter een soort van tijdloos excuus dat we ‘de macht’ noemen, het geeft legitimatie om aan elke verantwoordelijkheid te verzaken en/of een weg te bewandelen die de bron van het probleem ongemoeid laat. Dit gegeven uit zich in een aantal stereotiepe reacties die wellicht herkenning geven, afgeleiden zijn mogelijk maar onderstaande reeks mag voldoende zijn als vingerwijzing:

• huidige machthebbers zullen dit nooit toelaten
• politiek is enkel bezig met ego- en partijspelletjes, niet met ons welzijn
• dit vereist internationale samenwerking en is onmogelijk
• bankiers manipuleren de markt en zijn enkel uit op geld
• zo werkt het niet
• we moeten ons nu eenmaal aanpassen aan de realiteit
• wij hebben niets te zeggen
• kunnen we niks aan verhelpen en zeuren help zeker niet. Ik ben wandelen in de natuur. Doeii …

Voor sommigen lijkt dit misschien banaal maar in werkelijkheid is het zeer zwaarwichtig hoe deze reacties onze toekomst bepalen, ze vormen een blokkade voor het geambieerde en hoopvolle doorbraaktraject. De vraag stelt zich of we ons echt bewust zijn van wat dit betekent, een monetaire reset biedt ongekende mogelijkheden maar toch weten we dit met slechts enkele woorden van ons weg te duwen. Ethisch gezien en als gewetenskwestie kan dit tellen, het is zeggen dat het lijden van de armen er helemaal niet toe doet maar toch beschouwen we democratie als een menswaardig systeem. Het stemt ernstig tot nadenken waar dan die blokkade ergens zit, is het werkelijk bij ‘de macht’ dat het probleem te vinden is of bepalen we dit gewoon zelf door het als excuus in te roepen?
Jou posts hoort thuis onder het forum POLITIEK. Misschien ga je daar eerder gehoor vinden.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

15 sep 2013, 19:06

YYZ schreef:Geloof je nu echt wat je allemaal zegt, ik ken nog mensen die elke dag wandelen maar dat gaat om water te vinden om te overleven. Als ze niet snel genoeg zijn dan zijn hun kinderen dood, weet niet hoe je dat als oppeppend kan zien. Ik ga er vanuit dat je daar ook een excuus voor hebt?
Tjonge, wat een zielepoot ben jij zeg !!! Zal ik je de hulplijn ' zelfdoding ' even opzoeken ?

fotofant
Lid geworden op: 28 jul 2009, 20:00
Locatie: wenduine

15 sep 2013, 19:52

Beste YYZ,
ik volg Talisman helemaal, alé toch in zijn antwoord aan u.
Zielig, en héél erg voor u om zo door het leven te gaan.
Hoe denk jij iets te kunnen veranderen !!! Utopia bestaat niet !
Ik ben iemand die heel pragmatisch is ingesteld, word voldoende met miserie in mijn omgeving geconfronteerd, ik hoef het dus niet te gaan zoeken in een "ver van mijn bed" show.
Persoonlijk denk ik dat ik mijn steentje bijdraag tot het "welzijn" van mensen dichtbij, maar toch verder dan mijn eigen familie. Zoals zovele anderen in onze mooie gemeente doe ik vrijwilligerswerk, waardoor we echt het verschil maken voor sommige mensen. Als iedereen een beetje wil werken (binnen zijn mogelijkheden) aan het welzijn in zijn omgeving, dan dekken we de ganse wereld of zoals een chinees spreekwoord zegt, de moeilijkste of de langste weg begint bij de eerste stap (en die moet je zetten vóór je het einde kunt bereiken.
Ik voel me dus helemaal niet schuldig omdat ik genoten heb van mijn fikse wandeling, langs het water, waarbij het bonken van de zee mij rust in mijn hoofd geeft, en daarna heb ik nog meer genoten van een gratis concert (taptoe) gegeven door vrijwilligers gratis en voor niks op onze makrt. Door jezelf depressief te maken help je niemand.
En verder hoort dit niet thuis op dit topic maar bij politiek en/of economie
Groetjes
elk moment is belangrijk

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

15 sep 2013, 20:09

@ XYZ, ik heb deze namiddag in een paar uurtjes een flinke wandeling gemaakt in een mooi stukje natuur en kan er weer tegen. En, heb jij ondertussen nog een wereldprobleem kunnen oplossen of iets in die stijl ?

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

15 sep 2013, 20:34

talisman schreef:
YYZ schreef:Geloof je nu echt wat je allemaal zegt, ik ken nog mensen die elke dag wandelen maar dat gaat om water te vinden om te overleven. Als ze niet snel genoeg zijn dan zijn hun kinderen dood, weet niet hoe je dat als oppeppend kan zien. Ik ga er vanuit dat je daar ook een excuus voor hebt?
Tjonge, wat een zielepoot ben jij zeg !!! Zal ik je de hulplijn ' zelfdoding ' even opzoeken ?
Ben ik wel van plan inderdaad, het is werkelijk een zielige wereld.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

15 sep 2013, 20:35

talisman schreef:@ XYZ, ik heb deze namiddag in een paar uurtjes een flinke wandeling gemaakt in een mooi stukje natuur en kan er weer tegen. En, heb jij ondertussen nog een wereldprobleem kunnen oplossen of iets in die stijl ?
Zeveraar, je ontkent alles