Men wilt alles begrijpen

hier is plaats voor alle wereldreligies

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

16 sep 2013, 15:44

YYZ schreef:
talisman schreef:
YYZ schreef:Expert in alles, twee vragen, zevenduizend keer geen antwoord. Maar we moeten wel zwijgen als bevolking, zo werkt het systeem nu eenmaal, zeggen de experten.
Nog steeds geen antwoord op mijn vraag !
Wel, als ik zou kunnen zou ik overnacht alle schulden resetten aangezien dat slechts gaat over het monetaire beleid, een louter technische ingreep. Dit is een eerste stap, de volgende stappen ken je al. Waarom zou je je talenten niet ten goede inzetten?
Je bent een trol of een psychiatrisch patiënt. Wat zal het wezen ?

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

16 sep 2013, 15:51

talisman schreef:
YYZ schreef:
talisman schreef:
YYZ schreef:Expert in alles, twee vragen, zevenduizend keer geen antwoord. Maar we moeten wel zwijgen als bevolking, zo werkt het systeem nu eenmaal, zeggen de experten.
Nog steeds geen antwoord op mijn vraag !
Wel, als ik zou kunnen zou ik overnacht alle schulden resetten aangezien dat slechts gaat over het monetaire beleid, een louter technische ingreep. Dit is een eerste stap, de volgende stappen ken je al. Waarom zou je je talenten niet ten goede inzetten?
Je bent een trol of een psychiatrisch patiënt. Wat zal het wezen ?
Hoe bedoel je juist?

Het Chicago Plan dateert uit de jaren ’30 maar werd destijds genegeerd met bijzonder zware gevolgen (WOII), de crisis vandaag is vergelijkbaar waardoor het plan werd opgevist in de hoop dat beleidsmakers niet terug dezelfde fout maken. In volledige tegenstelling tot hedendaagse politieke berichtgeving volstaat het ons bewust te worden van volgende kernpunten:

(1) Het doorbreken van traditionele economische cycli
(2) Het technisch aflossen van staatsschulden
(3) Het technisch aflossen van private schulden
(4) De eliminatie van de vrees voor bankruns
(5) Geen verantwoording voor hyperinflatoire toestanden
(6) De installatie van een evenwichtig monetair beleid

Besluitvormingstheorie

1. de mens kan onmogelijk alle alternatieven voor een beslissing kennen;
2. de alternatieven die hij kent kan hij niet alle simultaan vergelijken;
3. als gevolg van de eerste twee axioma’s zal de mens niet het optimale alternatief kiezen;
4. de mens beschikt over een set routineacties;
5. deze routineacties bestaan alle los van elkaar;
6. elk probleem wordt simultaan met het bestaande doel beschouwd;
7. als gevolg van 4 en 5 zal 2 pas in werking treden als routineacties niet meer volstaan.

Wat zal wat wezen? Jij bent de expert

fotofant
Lid geworden op: 28 jul 2009, 20:00
Locatie: wenduine

16 sep 2013, 15:59

@ Talisman : héél erg bedankt om het zo voor mij op te nemen. dat doet deugd. Gelukkig sta ik nogal stevig in mijn schoenen zodat ik me niet direct uit de wijs laat brengen door het deprimerende geleuter van XYZ, maar ik kan me voorstellen dat iemand die in een (psychisch) minder goede periode is hierdoor volledig gedeprimeerd geraakt.

@ YYZ : "What the fuck" heb jij al concreet (iets anders dan woordenkramerij) gedaan om het door u inhet lang en het breed uitgesmeerde wereldprobleem op te lossen. Daden dus?
elk moment is belangrijk

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

16 sep 2013, 18:31

talisman schreef:En Janx, hoe lang is jouw lontje nog ?
..lang genoeg hoor . :wink:. maar buiten dat, ach weet je, ik ben met de jaren veel minder fel geworden. Door schande en schade wat wijzer geworden en begrepen dat elk leven een eigen bewustzijn heeft ontwikkeld die niet zomaar één twee drie een andere koers kan inslaan. Daar zijn jaren mee gemoeid. Toch kan ik zijn idee om alle schulden lasten te resetten best te begrijpen omdat geld op zich niets waard is. Het is enkel een ruilwaarde bon, notatie op de computer, die in hogere kringen momenteel enkel macht vertegenwoordigd.
Maare.... ik ben momenteel veel bezig met diverse werkjes en ben vrij veel van huis zoals morgen naar Keulen en volgende week naar Engeland. Dus ik kan soms niet direct antwoorden indien iemand iets aan mij vraagt.
Alles is Één en die Éne is Alles.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

16 sep 2013, 20:52

fotofant schreef:@ Talisman : héél erg bedankt om het zo voor mij op te nemen. dat doet deugd. Gelukkig sta ik nogal stevig in mijn schoenen zodat ik me niet direct uit de wijs laat brengen door het deprimerende geleuter van XYZ, maar ik kan me voorstellen dat iemand die in een (psychisch) minder goede periode is hierdoor volledig gedeprimeerd geraakt.

@ YYZ : "What the fuck" heb jij al concreet (iets anders dan woordenkramerij) gedaan om het door u inhet lang en het breed uitgesmeerde wereldprobleem op te lossen. Daden dus?
Pijnlijk alweer

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

16 sep 2013, 20:54

janx schreef:
talisman schreef:En Janx, hoe lang is jouw lontje nog ?
..lang genoeg hoor . :wink:. maar buiten dat, ach weet je, ik ben met de jaren veel minder fel geworden. Door schande en schade wat wijzer geworden en begrepen dat elk leven een eigen bewustzijn heeft ontwikkeld die niet zomaar één twee drie een andere koers kan inslaan. Daar zijn jaren mee gemoeid. Toch kan ik zijn idee om alle schulden lasten te resetten best te begrijpen omdat geld op zich niets waard is. Het is enkel een ruilwaarde bon, notatie op de computer, die in hogere kringen momenteel enkel macht vertegenwoordigd.
Maare.... ik ben momenteel veel bezig met diverse werkjes en ben vrij veel van huis zoals morgen naar Keulen en volgende week naar Engeland. Dus ik kan soms niet direct antwoorden indien iemand iets aan mij vraagt.
Toch iemand die ook inhoudelijk weet te reageren, een zeldzaamheid in deze wereld, dank.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

16 sep 2013, 21:13

YYZ schreef:
fotofant schreef:@ Talisman : héél erg bedankt om het zo voor mij op te nemen. dat doet deugd. Gelukkig sta ik nogal stevig in mijn schoenen zodat ik me niet direct uit de wijs laat brengen door het deprimerende geleuter van XYZ, maar ik kan me voorstellen dat iemand die in een (psychisch) minder goede periode is hierdoor volledig gedeprimeerd geraakt.

@ YYZ : "What the fuck" heb jij al concreet (iets anders dan woordenkramerij) gedaan om het door u inhet lang en het breed uitgesmeerde wereldprobleem op te lossen. Daden dus?
Pijnlijk alweer
Zeg dat wel, zeker als men naar jouw inbrengt vraagt. :lol:

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

17 sep 2013, 06:55

Zeg dat wel, zeker als men naar jouw inbrengt vraagt
De positieve vrucht van het monopolyspel dragen we hoog in het vaandel, het geeft ons legitimatie om verder te zetten en de schade te vergoelijken onder het mom van duurzame progressie, we zijn er immers mee bezig. De factor ‘monetaire winst’ die diende als versneller kondigt nu de destructie aan, een wereld in nood. Mensen met geld hebben duizend vaders en vinden dit alles super, de verliezers zijn wees en mislukkelingen. De tragische grap is dat het positieve resulteert in de opeenstapeling van tegenstrijdigheden die elk gezond verstand tarten, absurdisme daagt aan de horizon, kristalhelder voor wie het aandacht geeft. Democratie kent z’n grenzen, een meerderheid houdt vast aan het goede, het kwade vangen we op in sociale netten die hiervoor bedacht werden en noemen het preventie. Het sociale net creëert extra banen maar gaat voorbij aan de mallemolen waarin we verzand zijn geraakt, met man en macht trachten we iedereen in het arbeidscircuit te krijgen zonder enige aandacht voor evolutionaire groeiprocessen en/of duurzame menselijke vooruitgang. De mensheid moet beschermd worden tegen zichzelf maar komt niet verder dan stellingen zoals "Fuck het economische herstel, ik ga wandelen, doei!!!".

robbedoes1949
Lid geworden op: 13 mei 2013, 15:40

28 sep 2013, 21:57

Er is genoeg geld in de wereld om daadwerkelijke behoefte te bevredigen maar niet voor ieders hebzucht.
voor iedereen genoeg geld betekent dan: geen sociale woningen nodig, geen openbare biblioteken, geen ocmw, geen subsidies voor sport, cultuur enz.
Moet ik nog verder doorgaan? We zouden alleen geen financiele graaicultuur meer kennen maar nu begeef ik mij op glad ijs denk ik. :idea:
Iedereen welkom

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

29 sep 2013, 09:44

robbedoes1949 schreef:Er is genoeg geld in de wereld om daadwerkelijke behoefte te bevredigen maar niet voor ieders hebzucht.
voor iedereen genoeg geld betekent dan: geen sociale woningen nodig, geen openbare biblioteken, geen ocmw, geen subsidies voor sport, cultuur enz.
Moet ik nog verder doorgaan? We zouden alleen geen financiele graaicultuur meer kennen maar nu begeef ik mij op glad ijs denk ik. :idea:
Je kan het ook anders stellen, er zouden veel meer zgn economisch collectieve goederen zijn. Finaal zal dat hetzelfde blijken, waar het op neer komt is dat het redelijke evenwicht zal hersteld worden en we duurzame menselijke vooruitgang centraal kunnen stellen. In een co-creatieve maatschappij zullen we heel anders ageren dan de pathologische toestand waarin we nu verzand zijn geraakt. De functie van geld wordt hersteld waarvoor het bedoeld is, als meetinstrument om dat redelijke evenwicht te onderhouden, niet als hebbeding op zich, een wereld van verschil.

robbedoes1949
Lid geworden op: 13 mei 2013, 15:40

29 sep 2013, 18:38

YYZ, hou je dan geen rekening met de hebzucht en jawel het kwaad in de mens. Ik zie niet in hoe men dat kan uitroeien nog in geen 100.000 jaar.
Iedereen welkom

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

29 sep 2013, 18:59

robbedoes1949 schreef:YYZ, hou je dan geen rekening met de hebzucht en jawel het kwaad in de mens. Ik zie niet in hoe men dat kan uitroeien nog in geen 100.000 jaar.
Wie is er in de meerdeheid, de hebzuchtigen of de normalen? Denk je echt dat de bevolking dit alles nog veel langer gaat slikken?

robbedoes1949
Lid geworden op: 13 mei 2013, 15:40

29 sep 2013, 20:19

YYZ schreef:
robbedoes1949 schreef:YYZ, hou je dan geen rekening met de hebzucht en jawel het kwaad in de mens. Ik zie niet in hoe men dat kan uitroeien nog in geen 100.000 jaar.
Wie is er in de meerdeheid, de hebzuchtigen of de normalen? Denk je echt dat de bevolking dit alles nog veel langer gaat slikken?
Als de bevolking het niet meer zal slikken zal men de politie of zelfs het leger het vuile werk laten opknappen. Maar ik geef toe, ik heb vroeger ook gedacht zoals u, toen had ik nog hoop maar die is nu verdwenen, het zal alleen maar slechter gaan. Wanneer de steuntrekkers, gewone bedienden zijn uitgezogen dan begint men aan de betere verdieners en zo verder totdat de elite zichzelf zal moeten bestelen waar dat dan zal eindigen is de vraag, ik denk een nieuwe wereldoorlog. De kans dat ik mij vergis is ook mogelijk, ik ben nl. geen intellectueel.
Iedereen welkom

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

29 sep 2013, 20:41

robbedoes1949 schreef:Als de bevolking het niet meer zal slikken zal men de politie of zelfs het leger het vuile werk laten opknappen. Maar ik geef toe, ik heb vroeger ook gedacht zoals u, toen had ik nog hoop maar die is nu verdwenen, het zal alleen maar slechter gaan. Wanneer de steuntrekkers, gewone bedienden zijn uitgezogen dan begint men aan de betere verdieners en zo verder totdat de elite zichzelf zal moeten bestelen waar dat dan zal eindigen is de vraag, ik denk een nieuwe wereldoorlog. De kans dat ik mij vergis is ook mogelijk, ik ben nl. geen intellectueel.
Logisch boerenverstand volstaat om problemen op te lossen, enkel het creëren van economische crises vereist een diploma waardoor politiek zichzelf werkzekerheid verschaft en de bevolking kan blijven teisteren met berichten die ontdaan zijn van logisch boerenverstand. Het cliché dat hieruit volgt is ... we moeten de problemen aanpakken bij de bron, het logische boerenverstand is die bron.

Bij onstentenis zal je misschien wel gelijk krijgen, ik hoop van niet.

robbedoes1949
Lid geworden op: 13 mei 2013, 15:40

30 sep 2013, 19:45

@YYZ.

We schrijven alletwee verschillend maar finaal bedoelen we hetzelfde.
Groetjes.
Iedereen welkom