Wat God van mensen vindt

hier is plaats voor alle wereldreligies

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

30 jan 2020, 15:36

Wat God van mensen vindt?

Zouden we ons niet beter afvragen wat mensen van god vinden?

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

31 jan 2020, 06:33

Het klopt niet, dat die zogenaamde GOD de mens heeft gemaakt.
Wel is het "dé mens, die een GOD heeft gecreëerd".
En in alle vormen van religie, die ik - tijdens nogal wat wereldwijde reizen - heb leren kennen,
draaide het om "macht = invloed" verwerven én de kassa te laten rinkelen. :)

Voor de senioren, die naar gendergelijkheid streven nog dit...
In alle vormen van religie, wordt de vrouw naar het verdomhoekje verbannen :cry:

Momenteel zijn in heel wat landen kerken en/of tempels wel een pool van attractie voor het toerisme. 8)

Toch denk ik onvermijdelijk, - o.a. bij het aanschouwen van die groteske gebouwen in eigen land - dat men destijds beter al die stenen in behuizing van de veelal arme bevolking had kunnen steken.
Doch in heel wat van die pompeuze kerken liggen er grafstenen van de rijkere klasse. :idea:

Duidelijk is daarmee, welke kant de religie heeft verkozen.

hobo

Conscience
Lid geworden op: 09 mar 2020, 17:10

09 mar 2020, 17:46

Het blijft mij steeds verwonderen dat wij nog steeds God voorstellen als een "hij", een man dus, waarschijnlijk met baard....
De mensheid heeft het dus blijkbaar nodig een God te vermenselijken.... en terug te leiden naar 50% van de bevolking.... het is
immers een "man". Heel bizar.
Men kent "hem" bovendien menselijke eigenschappen toe... en bovendien kent men "hem" ook menselijke redeneringen toe....
Hij zorgt voor ons, hij vergeeft ons, hij luistert naar ons, hij troost ons, enz...
Ik vind het allemaal prima maar wij beseffen hopelijk toch dat wij ons oordelingsvermogen koppelen aan een fictieve figuur.. vermits
God geen echte persoon is.... laat staan dat hij, het, zij al bestaat.....

Om nu mee te gaan in de vraag....

Wat vind God van mensen ?????

Wél, ik denk dat hij zich een breuk lacht en zich blauw ergert tegelijkertijd...
De mens is gemakkelijk te misleiden, is een kuddedier, is agressief, egoïstisch en eigenwijs... en nog zo veel meer van dat fraais !
Lachen doet hij met onze onkunde onze eigen sterktes niet te willen of kunnen ontwikkelen, zodat wij zouden kunnen zien dat
wij nog steeds aan afgoderij doen.. alhoewel dit al heel wat verminderd is... wat een geluk !!!
Wij doen nog altijd aan "brood en spelen", maar nu gaan wij niet meer naar de arena zoals de Romeinen deden, maar wij kijken naar een
groot en een klein scherm en laten ons in slaap wiegen..
Wij praten nog nauwelijks met elkaar, bellen elkaar niet meer, gaan minder en minder op bezoek, komen minder en minder in de buitenlucht, eten geen echt voedsel meer, allemaal gemaakt in fabrieken.... pillen slikken... door iedereen, we zijn niet zo zeer ziek maar wij hebben allen kwaaltjes waarvoor wij medicatie moeten nemen.....enz...

Maw God denkt... het MENSDOM ...... en het dierenrijk.... het zou toch eens tijd moeten worden dat de mensheid het allemaal zal gaan snappen.....

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

10 mar 2020, 14:54

Conscience schreef:
09 mar 2020, 17:46




Maw God denkt... het MENSDOM ...... en het dierenrijk.... het zou toch eens tijd moeten worden dat de mensheid het allemaal zal gaan snappen.....
Dat zal pas enkele evoluties later gebeuren beste Conscience. :wink:

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

13 mar 2020, 23:40

Waarom sommigen nog steeds de mini habentes wensen als waarheid-goeroes te aanzien ontsnapt me volledig.
Karl Marx had een perfecte verklaring ... Opium voor het (domme) volk!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 mar 2020, 14:10

Paca schreef:
13 mar 2020, 23:40
Waarom sommigen nog steeds de mini habentes wensen als waarheid-goeroes te aanzien ontsnapt me volledig.
Karl Marx had een perfecte verklaring ... Opium voor het (domme) volk!
Paca, je toetert wel graag van de hoge toren. Je hebt het over mini habentes en je weet zelf niet eens hoe het citaat van Marx juist luidt. Dat duidt erop dat je weinig inzicht hebt.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

21 mar 2020, 14:43

Wil. schreef:
14 mar 2020, 14:10
Paca schreef:
13 mar 2020, 23:40
Waarom sommigen nog steeds de mini habentes wensen als waarheid-goeroes te aanzien ontsnapt me volledig.
Karl Marx had een perfecte verklaring ... Opium voor het (domme) volk!
Paca, je toetert wel graag van de hoge toren. Je hebt het over mini habentes en je weet zelf niet eens hoe het citaat van Marx juist luidt. Dat duidt erop dat je weinig inzicht hebt.
I ad Graecum pi! Als muggenzifterij belangrijker is als de essentie is er wat armoede in de geest.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 mar 2020, 16:17

Paca schreef:
21 mar 2020, 14:43
Wil. schreef:
14 mar 2020, 14:10
Paca schreef:
13 mar 2020, 23:40
Waarom sommigen nog steeds de mini habentes wensen als waarheid-goeroes te aanzien ontsnapt me volledig.
Karl Marx had een perfecte verklaring ... Opium voor het (domme) volk!
Paca, je toetert wel graag van de hoge toren. Je hebt het over mini habentes en je weet zelf niet eens hoe het citaat van Marx juist luidt. Dat duidt erop dat je weinig inzicht hebt.
I ad Graecum pi! Als muggenzifterij belangrijker is als de essentie is er wat armoede in de geest.
Mensen die verkeerd citeren en dan nog denken dat ze horen bij degenen die het domme volk kunnen kapittelen, staan voor de spiegel maar ze beseffen het niet.

Nog een kleine tip: zeg in het vervolg 'belangrijker dan ' i.p.v. belangrijker als.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

22 mar 2020, 00:45

Petits gens ... petits esprits.

twistenopdemaan
Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41

26 mar 2020, 10:23

De heer heeft mij tot zich geroepen ik ben in het hiernamaals

Afbeelding

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

26 mar 2020, 22:32

Stairway to heaven ... ? Welke groep was dat weer ? :wink:

werewoef
AMEN en AUM

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

27 mar 2020, 09:42

Led Zeppelin :wink:
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet