Religieuze leiders, hier en elders

hier is plaats voor alle wereldreligies

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

05 sep 2021, 10:53

Hobo schreef:
05 sep 2021, 06:21
RELIGIE = een ziekte die wereldwijd al veel bloed liet vloeien.
Door de eeuwen heen en helaas nog altijd....
Is moeilijk in een notendopje samen te vatten.
Het uiteindelijk doel is gewin opbrengen voor de verspreiders
van hun fanatische fantasie. :twisted:

H.
Mensjes zijn en blijven nu eenmaal mensjes.
Als ze niet meer voor religie kunnen moorden, dan zullen ze er wel iets anders op vinden.
Moorden zal altijd blijven bestaan, zolang er mensjes bestaan.
In ieder van ons schuilt een beest (met zgn verstand).
En juist dàt laatste, maakt van de mens een beest.
Dat is al zo sinds de homo 'sapiens' voor het eerst op deze aardkloot is verschenen.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

05 sep 2021, 22:05

Eigenlijk zitten er in de mensch twee biesten, die elkaar bevechten en dienne die ge het meeste haat-voer geeft, den dienne gaat winnen . Ook maar van horen zeggen, hé ...

werewoef
AMEN en AUM

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

06 sep 2021, 19:23

In Libanon is een geestelijke van de islamitische obediëntie voor 20 jaar achter de tralies gezet en hij mag niet zomaar rusten; dwangarbeid zal zijn deel zijn. Wat had die voorman van de religie van de vrede dan op zijn kerfstok, vraag je je misschien af? Hij had moordcommando's voorzien van de nodige wapens. Twee Libanese soldaten werden daarmee vermoord.

Een sociaal geëngageerde jongen, neem ik aan? Toch heel wat anders dan die boeddhistische monniken die op hun eentje wat zitten te mediteren.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 sep 2021, 12:29

De imam van de grote moskee van Toulouse is vrijgesproken door de rechter.

De geestelijke leider had in zijn preek de woorden van de profeet aangehaald. Die riep op om de joden te bevechten en te doden.
De rechtbank acht hem niet schuldig. Hij had drugs genomen en dus was die uitspraak niet gemeend.

8O 8O
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

19 sep 2021, 22:11

Drugs genomen of alcohol gezopen ...

Allemaal eender ! Zat gezeid is nuchter gepeins . Zoo simpel is het . :evil:

werewoef
AMEN en AUM

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 okt 2021, 18:55

Dat er in islamitische gebieden andere costumen heersen, weten we al wel maar we kijken er toch geregeld van op wanneer imams bv. met z'n vieren een geknield meisje eens een fiks pak slaag geven.
Het dient wel gezegd dat de geestelijke leidsmannen dit deden in opdracht van de vader: hij had de leermeesters uitdrukkelijk gevraagd om zijn dochter eens doortastend te tuchtigen want ze had alcohol genuttigd. Beter nu een pak ransel dan voor eeuwig te moeten branden in de hel, toch?


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

12 okt 2021, 19:20

Tja, fanatieke godsdienst maakt volgelingen nu eenmaal achterlijk.
Alsmede het plezier om iemand te kastijden is des mensen. :evil:

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

12 okt 2021, 20:20

door Wil. » Vandaag, 18:55

Dat er in islamitische gebieden andere costumen heersen, weten we al wel maar we kijken er toch geregeld van op wanneer imams bv. met z'n vieren een geknield meisje eens een fiks pak slaag geven.
Het dient wel gezegd dat de geestelijke leidsmannen dit deden in opdracht van de vader: hij had de leermeesters uitdrukkelijk gevraagd om zijn dochter eens doortastend te tuchtigen want ze had alcohol genuttigd. Beter nu een pak ransel dan voor eeuwig te moeten branden in de hel, toch?
Die vader is vooruitziend. Weet je eigenlijk wel wat een ontwenningskuur in een instelling kost? :wink:

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

14 okt 2021, 11:24

Alweer een trieste melding i.v.m. fanatische religie

Quote
Man die in Noorwegen 5 mensen doodschoot met pijl en boog had zich bekeerd tot de islam...
Einde CITAAT

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/10/14 ... en-update/

H.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 okt 2021, 20:11

Hobo schreef:
14 okt 2021, 11:24
Alweer een trieste melding i.v.m. fanatische religie

Quote
Man die in Noorwegen 5 mensen doodschoot met pijl en boog had zich bekeerd tot de islam...
Einde CITAAT

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/10/14 ... en-update/

H.
Mijn antwoord staat hier want het gaat niet over een religieuze leider.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

22 okt 2021, 18:21

Religieuze leiders uiten zich meestal alleen maar verbaal, en zetten hun volgelingen (lees: de armen van geest) aan tot haat en bloedvergieten. Maar verder houden ze zich op de vlakte en laten de armen van geest het vuile werk uitvoeren. Naar verluidt, zou o.m. en bvb, Osama Bin laden enkel een keertje een geweer hebben vastgehouden, maar hij heeft er zelf nooit op een mens mee geschoten.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 okt 2021, 19:08

't Zijn toch niet allemaal dezelfden, Fazal.

De voormalige topman en leider van IS, Abu Bakr al Baghdadi, heeft vlak voor het gevat zou worden door de Amerikanen, zijn eigen kinderen en zichzelf vermoord en dit door een bommengordel te doen ontploffen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

28 okt 2021, 20:19

Wil. schreef:
27 okt 2021, 19:08
't Zijn toch niet allemaal dezelfden, Fazal.
Helaas niet nee. De ene is nòg véél erger dan de andere. :twisted:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 nov 2021, 20:40

Een clericus in Bangladesh heeft een videootje gemaakt waarin hij stelt dat het vernielen van afgodenbeelden (= elke heiligenbeeld van om het even welke godsdienst) bij hen vanaf de geboorte ingebakken zit. Moslims zijn geboren om die beelden te vernielen, beweert hij.

De man heeft hogere studies gedaan in de islamideologie.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

02 nov 2021, 11:27

Haja, in de geradicaliseerde kleuterklas dus. 8O
Ik denk dat ik niet de enige ben die goesting heeft om zo'n opgestoken vingerke af te bijten.
Gelukkig voor hen, kan ik er niet aan. :evil: