ALLES OVER AVG

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

kris.gua
Lid geworden op: 14 apr 2006, 10:43
Locatie: Brasschaat

29 jul 2015, 23:33

Ik had inderdaad al AVG virus free, waarschijnlijk inderdaad versie 2014, er op staan. Hoe de gebruikersinterface er uit zag, weet ik eerlijk gezegd niet meer. Ik had ingesteld op dagelijks scannen, en verder was het een tijd geleden dat ik er iets mee gedaan had.

Het voornaamste is voor mij dat het OK is. (Al ben ik ook wel benieuwd wat de verklaring is)

Canadees, héél hartelijk bedankt voor uw volgehouden hulp!

groetjes,

Kris
AspireE17-intelcore i3-6100U - Windows 10
HP Pavilion dm3 Notebook PC processor: AMD AThion ™ Neo W2 Dual Core Processor L335 1.60 GHz
Acer Aspire 7551 Processor: AMD Athlon™IIP320dual coreProcessor 2.10 GHzt
Windows 7Home

Canadees
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:13
Locatie: Limburg

30 jul 2015, 00:08

Ingesteld op "dagelijks" scannen?
Echt niet overdrijven hoor - wekelijks - is meer dan voldoende hoor!

Van scannen gesproken, ben je 100% zeker dat je "automatische scantaak" is ingeschakeld?
Ga eens controleren?
Heb je ook het vinkje bij "Meldingen van AVG Advies " verwijderd?
Controleren?
Hoe? >> Opties >> Geavanceerde instellingen >> tabblad (linkerkolom) "Weergave" >> dan rechts waar die vinkjes staan --> onderaan "Meldingen ...." >> vinkje verwijderen >> dan "Toepassen" (eventueel toestemming geven) >> en tenslotte "OK".

Dit geld ook voor je schema >> geplande scantaak >> je keuze maken >> Toepassen >> OK

JAGUAR
Lid geworden op: 27 mei 2005, 18:41
Locatie: Aan 't Zeetje

02 aug 2015, 10:28

Goede morgen,

Is denkelijk voor Cannadees,

Heb een probleem op m'n desktop met AVG.:
Mjn maandemljkse geplande scan was bezig toen opeens alles werd gesloten van avg. en toen ik avg terug wou openen om verder te scannen kwam er dit venstertje op :

Afbeelding

en kon ik niets anders meer doen en kon ook avg NIET meer openen.

Heb geklikt op Rapport niet verzenden.

Heb ook geprobeerd via Configuratiescherm>Software >AVG Wijzigen >Herstellen maar dan krijg ik dit venstertje :

Afbeelding

Wat moet ik hieraan doen aub, bedankt.

grt - jag.
:wink:
Laatst gewijzigd door JAGUAR op 02 aug 2015, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
LAPTOP:LENOVO IP.3/15,6"FHD/AMD Rijzen 7/Win.11/Ram16GB/SSD512GB
DESKTOP:HP Compaq 8100 Elite //Win.10Pro//4 GB DDR3 SDRAM/
IntelCore-Pent i5-650 Proc.3.2-GHz//160HDD, + 256SSD//DVD-ROM Drive.
TABLET :SamsungGalaxyTab.2//10.1"//Android4.2.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

02 aug 2015, 10:31

JAGUAR,

probeer al eens met de computer terug op te starten.

Sony

JAGUAR
Lid geworden op: 27 mei 2005, 18:41
Locatie: Aan 't Zeetje

02 aug 2015, 10:46

SONY,

Heb ik eerst al 2 x gedaan voor ik de vraag hier stelde .

AVG komt NIET meer voor in de systray en als ik er op klik in Alle programma's krijg ik steeds dat venstertje.

jag. :wink:
LAPTOP:LENOVO IP.3/15,6"FHD/AMD Rijzen 7/Win.11/Ram16GB/SSD512GB
DESKTOP:HP Compaq 8100 Elite //Win.10Pro//4 GB DDR3 SDRAM/
IntelCore-Pent i5-650 Proc.3.2-GHz//160HDD, + 256SSD//DVD-ROM Drive.
TABLET :SamsungGalaxyTab.2//10.1"//Android4.2.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

02 aug 2015, 10:54

JAGUAR,

wacht dan maar tot Canadees reageert.

Sony

Canadees
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:13
Locatie: Limburg

02 aug 2015, 12:14

@ JAGUAR,

Je tot nu toe correct gehandeld.
Dat zou ook mijn eerste raad geweest zijn om AVG via het configuratiescherm proberen te herstellen.
Dat gaat dus blijkbaar niet.

Ik raad je aan om een nieuwe frisse installatie uit te voeren.

Download eerst het nieuwe installatiebestandje , sla het op waar je het nog terugvind.
Ik geef je hier de automatische download-link van de "downloadmanager".
Die kijkt zelf welke versie (32-of 64-bits) hij moet installeren.
http://files-download.avg.com/inst/av/a ... st_175.exe

Verwijder nu AVG.
Dat ken via configuratiescherm, zoals je weet.
Maar ... doe het nu via hetzelfde scherm waar je getracht hebt AVG te herstellen.
Dus Rechtsklik op het icoontje van AVG >> Wijzigen >> kies nu echter voor "Verwijderen".
Laat het zijn werk doen.

Na verwijdering >> CCleaner laten opruimen.
Computer opnieuw opstarten.

Installeer nu AVG 2015 opnieuw.
Ga zéker eens controleren of de scantaak is ingesteld.
Bij een frisse installatie is die standaard niet aangevinkt!

Hoe: open AVG >> Opties >> Geavanceerde Instellingen >> tablad "Schema's" >> Geplande scan - kijk bovenaan of daar een vinkje staat, indien niet, zet er een.
Laat AVG wekelijks scannen en niet maandelijks!

Verwijder ook het vinkje bij "Meldingen van AVG Advies", dat vind je in het tabblad "Weergave", je bent nu toch in de "Geavanceerde instellingen"

Laat dan eens iets weten.

JAGUAR
Lid geworden op: 27 mei 2005, 18:41
Locatie: Aan 't Zeetje

02 aug 2015, 12:27

@ Canadees,


Had juist voor uw bericht een systeemherstel gedaan en nu heeft hij de update gedaan en is nu nog bezig met de van gisteren geplande scan uit te voeren(64%) misschien dat het zo in orde is moest het niet zijn dan zal ik de door u gezegde nieuwe installatie doen, laat u wel iets weten.

Verder laat ik u weten dat ik maandelijks m'n desktop maar scan met AVG daar ik die elke week maar eens opzet om AVG UpToDate te houden en alzo dus ook die maandelijkse scan, die desktop wordt normaal niet gebruikt maar ik doe wel de nodige updates en scans voor moest mijn laptob het laten afweten.

Heb wel dat V. weg gedaan bij "Meldingen van AVG Advies" dat stond nog aangevinkt.


Alvast bedankt voor uw snelle réply.

groetjes - jag. :wink:
LAPTOP:LENOVO IP.3/15,6"FHD/AMD Rijzen 7/Win.11/Ram16GB/SSD512GB
DESKTOP:HP Compaq 8100 Elite //Win.10Pro//4 GB DDR3 SDRAM/
IntelCore-Pent i5-650 Proc.3.2-GHz//160HDD, + 256SSD//DVD-ROM Drive.
TABLET :SamsungGalaxyTab.2//10.1"//Android4.2.

JAGUAR
Lid geworden op: 27 mei 2005, 18:41
Locatie: Aan 't Zeetje

02 aug 2015, 21:04

Canadees,

AVG heeft die geplande scan volledig afgewerkt maar bij 't opnieuw opstarten deed hij Bijwerken en op zo'n 75% stopte hij en verdween , heb dan via 't Configuratiescherm >Wijzigen geklikt en toen werkte de installer en dan kon ik wel klikken op meerdere opties waaronder Herstellen, heb hem dat laten doen en moest toen terug opstarten en toen deed hij terug dat Bijwerken en dat verliep nu normaal zoals voordien.
Hopelijk is het nu terug in orde , moest het zijn van niet dan ga ik hem opnieuw installeren.
Nog een fijne avond,groetjes jag. :wink:
LAPTOP:LENOVO IP.3/15,6"FHD/AMD Rijzen 7/Win.11/Ram16GB/SSD512GB
DESKTOP:HP Compaq 8100 Elite //Win.10Pro//4 GB DDR3 SDRAM/
IntelCore-Pent i5-650 Proc.3.2-GHz//160HDD, + 256SSD//DVD-ROM Drive.
TABLET :SamsungGalaxyTab.2//10.1"//Android4.2.

Canadees
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:13
Locatie: Limburg

02 aug 2015, 22:17

Prima zo!
Bedankt om het te melden.

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

03 aug 2015, 18:17

.
Afbeelding
.
Nieuwe versie?
Mag deze bijgewerkt worden.
Zijn er dingen, waar ik dan moet op letten?

Alvast bedankt,
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

Canadees
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:13
Locatie: Limburg

03 aug 2015, 20:23

Waarom krijg jij altijd van die rare schermpjes???? :)

Is totaal nieuw voor mij, nog nooit gezien!
Eerlijk gezegd, heb ik hier geen duidelijke uitleg voor.

Ik alleszins zou op "bijwerken" klikken en zien wat er gebeurt.

Maar in jouw geval zou ik het wegklikken bovenaan rechts op dat kruisje!
Wacht verder even af of het nog eens tevoorschijn komt.

Hopelijk ben je nog steeds beveiligd.

Hopelijk krijg ik het ook eens te zien, dan kan ik het testen en weet ik er meer over te vertellen.
Sorry.

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

03 aug 2015, 21:29

.
Canadees,

Kreeg het ook al op mijn "klein ding".
Heb dus momenteel niet bijgewerkt.
Eens een kijkje gaan nemen en.................



Afbeelding
Afbeelding

Volgende keer "bijwerken" ?

Mooie avond verder.
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

Canadees
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:13
Locatie: Limburg

03 aug 2015, 22:13

OK!
De computer met AVG Free 2015 is momenteel uitgeleend aan iemand!

Op twee anderen staat respectievelijk een AVG Pro en een AVG Internet Security.
Het zijn verlengde trials voor 1 jaar.
Op deze computers, zo géén scherm te zien gekregen.
Komt misschien nog????

Zal morgen eens eentje "downgraden" naar de free versie.
Zien of ik dat scherm ook voorgeschoteld krijg.
Kan ik het eens testen - als ik op "bijwerken klik.

Zo blijf ik bezig!!! :)

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

03 aug 2015, 22:17

Is ok Canadees.
Tot later. :wink:
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet