office 2007 installeren op windows 10

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

budegra
Lid geworden op: 06 dec 2007, 18:29
Locatie: Brecht

09 feb 2018, 16:20

Graag zou ik de office 2007 (officiële CD"s in bezit) willen plaatsen op mijn nieuwe computer daar ik echt niet tevreden ben met de office 365 nu in gebruik in proefversie van 30 dagen.
Hoe doe je dat zonder in conflict te komen met W10?
Dank bij voorbaat voor de hulp
budegra :?: :(

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

09 feb 2018, 16:58

gewoon instaleren
dat geeft géén conflikten
die draait daar al op (office 2007)sinds ik windows 10 hier op staan heb

budegra
Lid geworden op: 06 dec 2007, 18:29
Locatie: Brecht

10 feb 2018, 16:31

Dank je wel voor de info.
Dus CD erin  plaatsen en de computer doet de rest.
Wordt dan de office 365 automatisch gewist? en kan ik weer genieten van mijn office 2007
budegra

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

10 feb 2018, 17:31

Hallo,

Vanaf 10 oktober 2017 word Office 2007 niet meer ondersteunt:
ron: https://support.office.com/nl-nl/articl ... d97d36fbb9


Er zijn genoeg alternatieven voor en betaalbare Office.
Office 2016 <== klik hierop.

Waarom deze betaalbaar zijn komt omdat het OEM versie zijn.
Je krijgt gewoon een licentie dus geen abonnement (dus eenmalige aanschaf) maar het is bestemt voor één computer en blijft voor altijd bij de computer waar hij op is geïnstalleerd.
Je krijgt via je Microsoft account de installatie exe die je dan kan installeren en via n mail je licentie code.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

budegra
Lid geworden op: 06 dec 2007, 18:29
Locatie: Brecht

10 feb 2018, 17:45

Beste abbs
Ja dat weet ik maar ik wil af van die nieuwe versie office 365 = zelfde als office 2016
Juist weer alles kwijtgespeeld op mijn Excel wat ik geplaatst heb omdat de office blokkeerde  (wit scherm met allemaal vraagtekens verwijzend naar de formule die verschillend zijn) alleen dat ik een paar rijen wilde bijvoegen. Gewacht meer dan 15 minuten en dan teug gestart.  Is nu reeds 3 maal gebeurd. Heb ik nooit gehad met office 2007!!!
De Nieuwe versie is brol en niet zo geschikt. Is ook soms onlogisch en om de shortcuts te bedienen is meer vlieg en kunstwerk nodig.  
Wat betreft de ondersteuning van Windows: het kan me gestolen worden.
Ik heb vroeger ook betaald voor de office 2007 dus waarom nog eens betalen voor deze slechte versie!!!
Anywhy bedankt voor de info.
budegra

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

10 feb 2018, 18:39

budegra schreef: Ja dat weet ik maar ik wil af van die nieuwe versie office 365 = zelfde als office 2016
Klopt dat die het zelfde is alleen deze Office 2016 hoef je maar één maal te kopen en office 365 elk jaar het abonnement verlengen.
Vernieuwde versies is altijd wennen, dat is ook met Windows 10.
We zitten nu aan Windows 10 die velen niet wilden gaan gebruiken maar je zou wel "moeten" als je Windows zou willen blijven gebruiken. Neem Windows 10 die niemand eerst wilden gebruiken maar toch zou moeten omdat de vorige Windows straks niet meer worden ondersteunt waardoor je straks niet meer beveiligd bent.

Wat betreft de ondersteuning van Windows: het kan me gestolen worden.
Ik heb vroeger ook betaald voor de office 2007 dus waarom nog eens betalen voor deze slechte versie!!!
Dit een keus die ik zeker begrijpen kan, maar de veiligheid updates die zijn zeker belangrijk.
Ook Office-compatibiliteitspakket wordt in april 2018 buiten gebruik gesteld en kan dan niet meer worden gedownload wat heel belangrijk is.
Waar kijk je dan niet eens naar bv.een gratis oplossing zoals LibreOffice, deze werkt ook zeer goed
en je hoeft nooit meer een nieuwe versie van Windows Office te kopen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

budegra
Lid geworden op: 06 dec 2007, 18:29
Locatie: Brecht

10 feb 2018, 19:02

 Abbs Je schreef
"Dit een keus die ik zeker begrijpen kan, maar de veiligheid updates die zijn zeker belangrijk.
Ook Office-compatibiliteitspakket wordt in april 2018 buiten gebruik gesteld en kan dan niet meer worden gedownload wat heel belangrijk is. "

de computer is beveiligd dus hier is er geen probleem
Office-compatibiliteitspakket  is niet zo belangrijk voor mij
Libre office ken ik niet maar zal het eens bekijken als office 2007 niet werkt. Is dit ook van Windows?
Heeft dit dezelfde indeling bv in Excel?
Intussen weer 2 maal blokkering van Excel reden onbekend. Maakt me zot.

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

10 feb 2018, 19:12

budegra schreef:
Libre office ken ik niet maar zal het eens bekijken als office 2007 niet werkt. Is dit ook van Windows?
Heeft dit dezelfde indeling bv in Excel?
Intussen weer 2 maal blokkering van Excel reden onbekend. Maakt me zot.
Nee het is niet van Microsoft (anders had die er geld voor willen hebben :wink: )
Het heeft dezelfde soort programma's aan board alleen een andere naam:
Excel heet daar Calc, neem onderstaande linken eens door:
https://help.libreoffice.org/Calc/Instr ... ng_Calc/nl

https://www.youtube.com/watch?v=BFLftQz7p_A

https://nl.libreoffice.org/ontdek/calc/
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

10 feb 2018, 21:40

PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

franç
Lid geworden op: 10 jul 2003, 12:34

11 feb 2018, 11:02

budegra,
als ik jou was zou ik MS Office 2007 installeren.
Dat die versie door Microsoft niet meer wordt ondersteund, daar zou ik niet zo zwaar aan tillen. De updates daarvoor zijn bijna altijd beveiligingsupdates. Niet dat die niet belangrijk zijn, maar de kans dat je problemen krijgt als je die niet installeert, is niet zo groot.
Zorg er wel voor dat je Windows in orde is. Het feit dat je met Office 365 problemen had, zou (ik zeg ZOU) er op kunnen wijzen dat er met je computer iets niet in orde is.

Libre Office is een goed pakket, maar de programma's swriter (vergelijkbaar met Word) en scalc (vergelijkbaar met Excel) komen niet helemaal overeen met Word en Excel van Microsoft. Het uitvoeren van macro's, gemaakt in Word en Excel, kunnen bv. niet zonder meer in Writer en Calc worden uitgevoerd (als je geen macro's gebruikt, dan heb je daar uiteraard geen hinder van).

budegra
Lid geworden op: 06 dec 2007, 18:29
Locatie: Brecht

11 feb 2018, 11:30

Dank u wel voor alle info
Franç
De Windows moet in orde zijn daar het een splinternieuwe computer is. (12 dagen )
De problemen zijn niet in Windows ( niet naar mijn mening ) maar met office 365 ( proefperiode van 30 dagen)
Hoe kan het dat als ik een bestand met afbeeldingen en vele formules, tracht een paar rijen (of ettelijke rijen) wil wegdoen,  alles jam is ( Excel reageert niet meer). Het resultaat is een wit scherm erop met meerdere foutmeldingen (gele vierkanten met uitroepteken = foutvermelding ongeldige celverwijzing...) 
Wachten op een resultaat loont niet. Eén keer na 15 minuten en nog niets en dan alles gesloten met als gevolg alles verloren wat ik had gemaakt.
Zo ben ik gisteren tot 3 maal moeten herbeginnen!
Enkele vraagjes:
1) a propos waar staat ergens in Windows een automatische opslag, in te stellen bv op alle 10 minuten met een waarschuwingsbord om het al niet of wel uit te voeren? Zoals in het verleden.
Of bestaat dit niet meer?
2) In geval het installeren van Office 2007: gewoon CD erin en dan de instructies volgen?
Ook als Office 365 nog steeds in functie is?
3) Bestaat er in Windows een stopwatch zoals op? 
https://www.online-stopwatch.com/large- ... arm-clock/ 

dank bij voorbaat

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

11 feb 2018, 11:39

franç schreef:budegra,
als ik jou was zou ik MS Office 2007 installeren.
Dat die versie door Microsoft niet meer wordt ondersteund, daar zou ik niet zo zwaar aan tillen. De updates daarvoor zijn bijna altijd beveiligingsupdates. Niet dat die niet belangrijk zijn, maar de kans dat je problemen krijgt als je die niet installeert, is niet zo groot.
Zorg er wel voor dat je Windows in orde is.
Was het maar zo makkelijk, je kan het vergelijken met XP die niet meer ondersteunt word dat is toch ook niet veilig. Wat denk je als er weer een ransomewareaanval zoals WannaCry uitbreekt dan ben je daar niet tegen beveiligd en zo kunnen al je belangrijke bestanden versleuteld rakken.
Dus ik zou zeker zorgen voor een goede back-up.
Ook als je bank zaken zou gaan doen met verouderde software op je pc val je buiten regels van de banken dat als er via jou pc geld word afgeschreven je voor een vergoeding in aanmerking komt.
Dit zijn nog maar een aantal punten (en zeker niet onbelangrijk)
Libre Office is een goed pakket, maar de programma's swriter (vergelijkbaar met Word) en scalc (vergelijkbaar met Excel) komen niet helemaal overeen met Word en Excel van Microsoft. Het uitvoeren van macro's, gemaakt in Word en Excel, kunnen bv. niet zonder meer in Writer en Calc worden uitgevoerd (als je geen macro's gebruikt, dan heb je daar uiteraard geen hinder van).
Dit klopt zeker dat zijn de nadelen van de gratis office pakketten  :(
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

11 feb 2018, 11:46

2) In geval het installeren van Office 2007: gewoon CD erin en dan de instructies volgen
zo simpel is dat

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

11 feb 2018, 11:54

ik heb eens gaan kijken bij de mijne waar dat staat
tijdsinstelling automatische opslag
ik heb word geopend , dan de grote office knop linksbovenhoek
dan helemaal vanonder : opties voor word (naast word afsluiten)
bij opslaan

Afbeelding

en dat zal met de andere onderdelen hetzelfde zijn denk ik (bv. exel, enz)

franç
Lid geworden op: 10 jul 2003, 12:34

11 feb 2018, 13:13

@abbs,
Wat je opmerking i.v.m. veiligheid betreft heb je zonder meer gelijk, al zou ik meer bevreesd zijn met een verouderde Windows- dan met een verouderde MS-Office-versie. Los daarvan: hoeveel computerproblemen ontstaan niet door het klikken in e-mails op een link die vertrouwd lijkt, maar het niet is. Om helemaal veilig te zijn, zou je niet meer online moeten gaan. 

@budegra,
Uitroeptekens in Excel bij het gebruik van formules duiden er op dat formules in bepaalde cellen niet overeenkomen met wat Excel in die cellen als formule verwacht. Die komen dan niet overeen met de formules in omliggende cellen. Dat KAN op een fout in de formule duiden, maar dat hoeft niet; je kunt immers ook met opzet een andere formule plaatsen in bepaalde cellen. Dat uw computer daarop vast zou lopen, dat denk ik niet meteen.

Een analoge klok constant op het bureaublad van je computer:
Op deze website: Klik vind je er een (ClocX - version 1.6.0 , 32- of 64-bit). Als je die kiest let er dan op dat je geen ongewenste dingen mee installeert. Je kunt ook kijken in de Windows-store, daar vind je er wel een aantal, als je tenminste niet alleen in het Nederlands zoekt.