Windows Mediaplayer en Cyberlink media Suite 10

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

02 dec 2018, 18:40

Ik plaatste onlangs een nieuwe speler/brander cd/dvd LG in een desktop met OS Windows 10 Home.
Dat gebeurde nagenoeg zonder problemen.
Bij het pakket was er een schijfje bijgevoegd met installatie instructies en het programma Cyberlink Media Suite 10 (versie 10 enigszins al verouderd).

Ik installeerde dat programma er bij aangezien ik dit redelijk interessant vond en ik toch op zoek was naar een degelijk virus-en-ander-brol-vrij-cd-rip programma. Dat laatste is nauwelijks te vinden overigens.  :roll:

Tot ik onlangs het gemak van de Windows Media Player ripper ontdekte en deze dan ook gebruikte.

Maar telkens ik een cd inbreng, heeft dat programma Cyberlink de onhebbelijke gewoonte om eerst te willen opstarten. Ik weet dat dat ergens kan uitgeschakeld worden met een optie, maar vind die niet terug.
Het programma verwijderen wens ik nog niet te doen.
Kan er iemand helpen aub ?
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

02 dec 2018, 20:49

al eens naar de opstart van de computer gezien ?
als je daar die cyber...... in uitschakeld zet , zou het normaal moeten goedkomen
anders
kunt dat proberen windows mediaplayer als standaardprogramma te zetten voor die cd/dvd

of typ eens in het zoekvenster (naast start) ne klik geven en dan daar intypen
standaard
dan ga je een heleboel keuzes krijgen