Updates windows 10 lukken niet

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

sunlover
Lid geworden op: 23 okt 2005, 08:40

27 dec 2018, 11:03

Ik probeerde al enkele malen updates van Windows10 uit te voeren maar dat ukte niet meer
Mijn computer dateert van april 2014
Ik heb een abonnement op Vandenborre Security maar die slagen er ook niet in zelfs door tweemaal terug te gaan naar de fabrieksinstellingen
De volgende kwaliteitsupdates kunnen niet worden uitgevoerd
Windows10 : KB4023057, KB4100347, KB4483234 en 0x80240034 alle van 2018
Verder van AdobeFlash Player : KB4471331 en KB4462930 
omdat er gegevens ontbraken
Deze problemen doen zich slechts voor vanaf dit jaar.  Wat kan de oorzaak zijn en hoe is het op te lossen?
Ik wil geen nieuwe computer kopen daar ik 78 jaar ben
Kan ik dit oplossen door een nieuwe Windows 10 te kopen bvb bij CoolBlue .  Wordt de oude dan verwijderd ?
Blijven al mijn gegevens en bestanden bewaard ?
Beste dank voor een antwoordje

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

27 dec 2018, 11:46

sunlover schreef: Kan ik dit oplossen door een nieuwe Windows 10 te kopen bvb bij CoolBlue .  Wordt de oude dan verwijderd ?
Blijven al mijn gegevens en bestanden bewaard ?
Dit gaat niet lukken, probeer het volgende.
Ga naar deze site: https://www.microsoft.com/nl-nl/softwar ... /windows10
Klik daar op Afbeelding
En volg de stappen, voor je dit doet sluit alles af en voer alleen de update uit.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

27 dec 2018, 12:46

sunlover schreef: Kan ik dit oplossen door een nieuwe Windows 10 te kopen bvb bij CoolBlue .  Wordt de oude dan verwijderd ?
Blijven al mijn gegevens en bestanden bewaard ?
Als Win10 er op staat, dan is een nieuwe kopen weggesmeten geld.
Je actuele win10 staat bij MS geregistreerd als "geactiveerd".

Volg de hierboven aanrading van abbs, er wordt de laatste versie van win10 bovenop de actuele versie geinstalleerd en al je gegevens worden behouden.
Bij het eerste contact met internet wordt je nieuwe versie van win10 terug automatisch geactiveerd.
Als er een 3rd party virusscanner is geinstalleerd, dan verwijder je deze best vooraleer aan de upgrade te beginnen.
Daarna kan je deze er terug op zetten.

Wel goed opletten dat je voor hetzelfde type kiest als dat er nu op staat: "Home of Pro" en "32 of 64-bit".
Bi het installeren van een ander type zal je nieuwe win10 versie niet meer automatisch worden geactiveerd en is er een andere sleutel nodig.


Even een rechtzetting:


Bij een rechtstreekse upgrade van de bestaande versie hoef je niets te kiezen.

Bij het maken van installatiemedia (stick of dvd) moet je echter wel weten wat je installeert (home/pro/32/64) voor een automatische reactivatie.
Meestal doe ik een volledige nieuwe installatie....vandaar.
Dit geeft het voordeel dat er niets van vuiligheid meer op staat, maar dan ook het nadeel dat alles volledig moet geherconfigureerd worden. Hierbij moet je wel rekening houden met je persoonlijke gegevens.

sunlover
Lid geworden op: 23 okt 2005, 08:40

27 dec 2018, 18:24

Hartelijk dank voor je uitleg.  Probleem heb ik hiermee kunnen oplossen.  Dat is een mooi nieuwjaarsgeschenk Groeten