Wat is hier gaande?

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

22 jul 2023, 16:40

Hello iedereen, sinds enkele tijd heb ik te maken met iets eigenaardigs (ik weet ook niet of dit hier thuis hoort). Ik ben een regelmatig gebruiker van Microsoft Solitaire Collection, dit start ik ook via een short cut op mijn taakbalk.

In het verleden kon ik steeds dat kaartenspel stoppen, niet enkel op het einde van een spelletje, maar gelijk wanneer, door op dat icoontje te klikken, en het ook opnieuw starten of verder spelen door opnieuw op dat icoontje te klikken.

Als ik nu die werkwijze wil toepassen, dan kom ik in dat Microsoft kaartenspel wel terecht na het starten van mijn computer, maar gebruik ik dat icoontje om bijvoorbeeld iets anders te doen, en wil ik later toch nog eens dat kaartenspel gebruiken (verder spelen), dan kom ik wel in dat kaartspel terecht, maar is alles "bevrozen", geen enkel respons op een muisklik, ook niet, de mogelijkheid boven rechts om het programma te stoppen, ik kan enkel nog de noodrem gebruiken, zijnde Ctrl-Alt-Del (een volledige herstart).

Het gaat op mijn desktop (dit schrijf ik met mijn laptop) van kwaad naar erger, nu krijg ik ook een "bevrozen" startscherm als ik Facebook wil bekijken, ook Malwarebytes geeft een probleem en kan/wil niet doorstarten

Afbeelding

Weet er soms iemand raad?

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

22 jul 2023, 22:16

Google eens met 0xc000012d als ge dat nog kunt doen.

Ik stel voor dat je eens in "Safe mode" heropstart en dan een scandisk of checkdisk doet met surface scan :

Open een Command window als adminstrator en enter het commando :
chkdsk.exe C:\ /F /R
Heb geduld , die check kan lang duren , en meestal ga je de PC moeten heropstarten vooraleer die check kan plaatsvinden.

Die foutmelding en vooral de freezes komen er als windows bepaalde programma onderdelen niet van de harde schijf kan laden omdat één of meerdere sectoren niet gelezen kunnen worden. Ik vrees dat uw harde schijf het aan het begeven is.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

23 jul 2023, 07:51

Sommige gebruikers geven hun PC om te laten opkuisen jaarlijks binnen bij de verkoper.
Software & hardware :!: :idea:

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

23 jul 2023, 11:22

Hello iedereen, moet je nu iets weten?

Ik had dus problemen met "frozen" beelden tijdens het gebruik van verschillende programma's.

Ik gebruik een all-in-one van Medion die uitgerust is met een draadloos klavier en muis, wel dat klavier die een laadbeurt verwacht zo om het jaar, kwam daar blijkbaar niet mee toe, althans moet ik dit als conclusie trekken, ik heb dat klavier waarvan men de batterijen niet kan bereiken (zie Medion HW193) dus op een USB poort aangesloten en nu werk ik opnieuw vrolijk met dat toestel zonder enig probleem, ook is er Malwarebytes zonder probleem uitgevoerd.

Waarschijnlijk is er een slechte "verbinding" en maakt de ontvangst dongle valse signalen waarop de pc dan reageert, of geeft het klavier die valse signalen.

Wat het ook is, ik moet niet weten wie hier "vals speelt", nu werkt het.

Bedankt aan iedereen en groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

23 jul 2023, 11:35

Goed om weten Danny dank voor ´t melden.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

23 jul 2023, 15:16

E.T. schreef:
23 jul 2023, 11:35
Goed om weten Danny dank voor ´t melden.
Graag gedaan, men denkt soms te snel en verkeerdelijk dat er iets misgaat met de hardware.

Maar nogmaals, ik weet niet wie de stoorzender" was, of wat er eigenlijk de werking van mijn computer zo in de war bracht zodat geen enkel actie nog mogelijk was buiten die noodrem (Ctrl-Alt-Del), was het de dongle die iets verkeerd deed met de ontvangen informatie, was het het klavier die verkeerde zaken uit aan het zenden was?

Ok weet het niet, maar het opladen van het "klavier" was de oplossing.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

24 jul 2023, 20:19

Danny. schreef:
23 jul 2023, 11:22
....
Waarschijnlijk is er een slechte "verbinding" en maakt de ontvangst dongle valse signalen waarop de pc dan reageert, of geeft het klavier die valse signalen.
....
Het is het stukje "apparaten software" ( device driver ) op de PC dat verantwoordelijk was voor de freezes. Dat stond waarschijnlijk in de hoogste prioriteit ( ring0 in het jargon ) eindeloos te wachten op de rest van een signaal van het keyboard. Het bewijst dat het "slechte" software is , normaal moet het bij slechte ontvangst niet staan wachten en mag dus ook geen freeze veroorzaken.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

24 jul 2023, 20:36

Hobo schreef:
23 jul 2023, 07:51
Sommige gebruikers geven hun PC om te laten opkuisen jaarlijks binnen bij de verkoper.
Software & hardware :!: :idea:
Met de stofzuiger en met dat CCleaner ongeluk ? :lol: