Shockwave Flash ?

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

syrietje
Lid geworden op: 04 okt 2007, 21:08

08 jan 2015, 17:33

De laatste tijd krijg ik heel dikwijls, wanneer ik mijn e-mail en facebook wil openen, het volgende bericht : "Een plug-in (shockwave Flash) reageert niet. Plug-in stoppen." E-mail en facebook gaan wel "open" maar ik kan er niets openen. Als ik klik op "Plug-in stoppen", verdwijnt even het bericht maar er verandert niets aan de situatie en heel vlug staat dat bericht er opnieuw. Soms helpt het met de computer opnieuw op te starten, soms ook niet en heb ik onmiddellijk hetzelfde probleem.
ASUS K75VM-T2118V-BE, laptop, Intel Core i7 - 36100M, 2.3GHz, Memory 8GB, HDD 750GB, IE11 WIN7 Premium

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

08 jan 2015, 18:42

syrietje,

Flashplayer downloaden:
http://get.adobe.com/nl/flashplayer/otherversions/
links eerst Windows versie en daaronder aanduiden For Internet explorer.
Midden --> vinkje wegdoen bij McAfee
Rechts onder "Nu Downloaden" Opslaan op uw computer.
IE --> Extra --> Invoegtoepassingen beheren --> Werkbalken en uitbreiding --> Shockwave flash selecteren --> van onder rechts "Uitschakelen"
IE sluiten
Start --> Configuratie scherm --> Programma's "Een programma verwijderen" --> Adobe Flashplayer --> verwijderen
Computer starten
Opgeslagen Flashplayer installeren.
IE starten --> Extra --> Invoegtoepassingen beheren --> Werkbalken en uitbreiding --> indien nodig Shockwave flash inschakelen.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

08 jan 2015, 18:43

met welke browser ?

syrietje
Lid geworden op: 04 okt 2007, 21:08

08 jan 2015, 20:03

Ik heb alles gedaan : IE --> Extra --> Invoegtoepassingen beheren --> Werkbalken en uitbreiding maat --> Shockwave flash selecteren --> van onder rechts "Uitschakelen" heb ik dus nergens gevonden !
Ik weet niet of het iets te maken heeft met dat ik niet IE gebruik maar Google Chrome als mijn zoekmachine.
Ik heb wel dus al de flashplayer gedownload, maar dus nog niet Adobe flashplayer verwijderd en dus ook nog de nieuwe niet geïnstalleerd.
ASUS K75VM-T2118V-BE, laptop, Intel Core i7 - 36100M, 2.3GHz, Memory 8GB, HDD 750GB, IE11 WIN7 Premium

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

08 jan 2015, 20:49

der worden blijkbaar een paar dingen door elkaar geslagen
Google Chrome als mijn zoekmachine.
dat is iets dat niet bestaat en dus ook niet kan

google is een zoekrobot
google crome is een browser
hetgeen wél zou kunnen ; is google crome als browser met daarop google als zoekrobot

in elke browser kan Shockwave flash geinstaleerd staan en werken
die hoeft dus niet uitgeschakeld te worden


wat betreft crome , is een browser die van mij iedereen mag gebruiken
maar ik gebruik hem nooit , en kan der dus ook niet echt tot in detail alles van kennen of weten
daarom ben ik eens gaan kijken bij google crome ondersteuning

meestal is dergelijks het fenomeen van 2 flashpayers op de comp

éne op de comp en ene in de browser
en die browser heeft dus beide vermeldingen , en daardoor crascht die omdat het waarschijnlijk de verkeerde pakt om te ....;


ga eens naar deze pagina
https://www.google.com/chrome/srt/
en download het en start het

hopenlijk helpt het

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

09 jan 2015, 09:45

syrietje,
ASUS K75VM-T2118V-BE, laptop, Intel Core i7 - 36100M, 2.3GHz, Memory 8GB, HDD 750GB, IE11 WIN7 Premium
Als u een andere browser gebruikt dan aangegeven in het onderschrift is het handig dat u dit vermeld om misverstanden te vermijden.

Als u in IE11 bij invoegtoepassingen Adobe Flashplayer geselecteerd hebt kunt u rechts onder op uitschakelen klikken:
Afbeelding
Die moet uitgeschakeld worden om daarna bij programma's te verwijderen.

De link die ik in vorige posting geplaatst heb is de juiste:
http://get.adobe.com/nl/flashplayer/otherversions/
Afbeelding
Zoals u kunt zien is dit voor de plug-in en niet voor de computer player.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

syrietje
Lid geworden op: 04 okt 2007, 21:08

09 jan 2015, 10:04

Ik ben zo even naar mijn "programma's" gaan kijken (configuratiescherm) en ik heb zo mijn vraagtekens of het onderstaande allemaal wel okay is (ik bedoel of er niet te veel dubbel op staat)
Als antivirus heb ik : Avast Free Antivirus
dan staat er ook nog :
McAfee security scan Plus
McAfee siteAdvisor 3.5.0.229
McAfee siteAdvisor 3.7.154
Google Chrome
Google Earth plug-in
Google Toolbar for internet Explorer
Adobe Flash Player 16 ActiveX
Adobe Flash Player 16 NPAPI
Adobe Reader XI (11.0.10)
NVIDIA grafisch stuurprogramma (maar dat stond er origineel op bij aankoop) + nog 2 zaken van NVIDIA

Is er iets bij dan ik moet verwijderen voor een betere werking ?
ASUS K75VM-T2118V-BE, laptop, Intel Core i7 - 36100M, 2.3GHz, Memory 8GB, HDD 750GB, IE11 WIN7 Premium

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

09 jan 2015, 11:00

dit mag je uninstallen
en als je op de site dat ding laten scannen hebt,dan zal der normaal nog maar éne flash op de comp staan (en niet meer 2 in uwe lijst )

McAfee security scan Plus
McAfee siteAdvisor 3.5.0.229
McAfee siteAdvisor 3.7.154
Adobe Flash Player 16 NPAPI

dat staat der tevéél op

laat dus eerst dat ding op de site eens scannen !

syrietje
Lid geworden op: 04 okt 2007, 21:08

09 jan 2015, 13:41

Awel ik dacht dat nu alles in orde was (Adobe flashplayer staat er nu maar 1x in), maar als ik mijn outlook open, krijg ik steevast het volgende bericht : "Er is iets fout gegaan. Vernieuw je browser of sluit de browser en meld je opnieuw aan." Als ik "sluiten" aanklik krijg ik het volgende bericht : "Outlook.com kan dit verzoek niet uitvoeren. Microsoft kan contact opnemen over gerapporteerde problemen." Klik ik op "vernieuwen" dan gebeurt er precies niets, tot ik volgende keer terug mijn e-mail start, dan krijg ik terug dat bericht "Er is iets fout ...". Maar ondanks dat bericht, kan ik wel mijn e-mails lezen/schrijven.
ASUS K75VM-T2118V-BE, laptop, Intel Core i7 - 36100M, 2.3GHz, Memory 8GB, HDD 750GB, IE11 WIN7 Premium

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

09 jan 2015, 14:00

stel dan nu even uw browser opnieuw in




ik geef hier even navenant welke browser je wil gebruiken

internet explorer
http://helpdesk.ugent.be/security/browserreset.php

google crome
https://support.google.com/chrome/answer/3296214?hl=nl

en dan moet je die browser ook even als standaard maken
start>standaarprogrammas >..

en doe dit ook even voor je mailprogramma (standaard instellen)

syrietje
Lid geworden op: 04 okt 2007, 21:08

09 jan 2015, 16:34

Bedankt voor uw hulp. Dus ik heb gekozen voor Google Chrome. Heb dit bij instellingen zowel bij Google als bij mijn mail als standaardprogramma aangeduid. Geen probleem. Maar "herstellen" vind ik nergens onder die "geavanceerde instellingen", alleen "opnieuw instellen", maar dat riskeer ik niet direct omdat ik dan het volgende bericht krijg : "Je instellingen worden teruggezet naar de oorspronkelijke standaardwaarden. Als je dit doet, worden je startpagina, pagina 'Nieuw tabblad' en zoekmachine opnieuw ingesteld, worden je extensies uitgeschakeld en worden alle tabbladen losgemaakt. Ook worden alle andere tijdelijke en gecachte gegevens, zoals cookies, inhoud en sitegegevens, gewist."
ASUS K75VM-T2118V-BE, laptop, Intel Core i7 - 36100M, 2.3GHz, Memory 8GB, HDD 750GB, IE11 WIN7 Premium

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

09 jan 2015, 17:15

toch moet je dat doen hoor
je startpagina kan je gemakkelijk terug instellen hé
en wachtwoorden om ergens in te loggen zoals sennet enz. zal je wél opgeschreven hebben denk ik
je kunt bij crome trouwens al de wachtwoorden toenen zodat je ze kunt .....

Klik op het Chrome-menu Chrome menu in de browserwerkbalk.
Selecteer Instellingen.
Klik op Geavanceerde instellingen weergeven.
Klik op Opgeslagen wachtwoorden beheren in het gedeelte 'Wachtwoorden en formulieren' om een lijst te bekijken met alle gebruikersnamen en wachtwoorden die zijn opgeslagen.




je moet "opnieuw instellen " doen
anders krijg je nooit de fouten uit de browser

syrietje
Lid geworden op: 04 okt 2007, 21:08

09 jan 2015, 18:40

Ik heb dus alles gedaan zoals voorgeschreven (bedankt voor de tip voor de wachtwoorden), maar de foutmelding blijft. Gelukkig kan ik mailen, dat is het voornaamste natuurlijk. En ja die foutmelding zal misschien wel eens verdwijnen zeker ? :) Bedankt voor alle hulp hier.
ASUS K75VM-T2118V-BE, laptop, Intel Core i7 - 36100M, 2.3GHz, Memory 8GB, HDD 750GB, IE11 WIN7 Premium

Saradee
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:24
Locatie: provincie Antwerpen

08 jun 2015, 17:29

Plotseling krijg ik vandaag dezelfde melding in Google Chrome "Een plugin (shockwave flash) reageert niet". Heb dan in de adresbalk ingetikt plugins en krijg dan een lijstje:
"
Widevine Content Decryption Module - Versie: 1.4.8.823
Enables Widevine licenses for playback of HTML audio/video content. (version: 1.4.8.823)

Chrome PDF Viewer (2 files)
Naam:
Adobe Flash Player - Versie: 17.0.0.188
Shockwave Flash 17.0 r0

Chrome Remote Desktop Viewer
This plugin allows you to securely access other computers that have been shared with you. To use this plugin you must first install the Chrome Remote Desktop webapp.
"
Heb dat lijstje van internet gekopieert in een document en dan komt er meer info, o.a. ook de locatie.
Blijkbaar Flash Player slechts éénmaal, maar Chrome PDF Viewer 2 files, met volgend info:

Locatie:
chrome-extension://mhjfbmdgcfjbbpaeojofohoefgiehjai/
Type:
BROWSERPLUG-IN

Maar die locatie is toch niet mijn pc, want bij "chrome-extension" komt er geen resultaat.

Via Google kom ik op Adobe site, http://www.adobe.com/software/flash/about/
en daar staat:
Windows Internet Explorer - ActiveX 17.0.0.188
Internet Explorer (Windows 8.x) - ActiveX 17.0.0.188
Firefox, Mozilla - NPAPI 17.0.0.188
Chrome (embedded), Opera, Chromium-based browsers - PPAPI 17.0.0.188

Iemand advies aub en alvast bedankt.
Zal ondertussen nog wat googlen ook.
Sara
Laptop HP Pavilion dv7, Windows 7 Home Premium, Service Pack 1, 64 bits, Intel(R) Core(TM) i7-2370QM

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

08 jun 2015, 22:50

@sara

Adobe Flash is ingebouwd in Chrome.
Typ in de adresbalk : about:plugins
Afbeelding

ADOBE Flash Player kan je hier testen. Adobe controleert dan, hoe de situatie exact is, op dit ogenblik, in jouw pc in de browser Chrome.
http://helpx.adobe.com/nl/flash-player.html
Klik op Nu controleren en overloop ook de 4 andere stappen.
Bij punt 5 moeten de wolkjes bewegen.
Resultaat ?
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/