handleiding T link gezocht

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.
inina

13 mar 2015, 11:22

Ik kan niet meer op interenet geraken. Zou mijn installatie TLink ongedaan willen maken en opnieuw installeren.

Ik hoop dat daardoor mijn probleem interenet opgelost zou kunnen worden , maar ik vind enkel een Engelse versie van mijn TL WR 1042ND
kan iemand op dit forum mij met dit probleem verder helpen,
Dank bij voorbaat

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

13 mar 2015, 11:53

U hoeft niet perse uw installatie opnieuw te doen.

Zeg eens wat meer over uw systeem.
Bent u verbonden met. Kabel of draadloos?
Krijgt u een foutmelding?

Kent u de codenummer van de TLink?

Zoals ik las is dit een vrijnieuw toestel, daar zit toch een cd bij?
nl.tp-link.com daar zou u een handleiding vinden.
inina

13 mar 2015, 13:35

Ik antwoord u nu vanuit de bibliotheek (want kan niet meer op internet) ik kan dus niet alle gevraagde gegevens bezorgen omdat ik ze hier niet bij mij heb.
Maar ik probeer zoveel mogelijk te antwoorden op uw vragen en gegevens waarvan ik kennis heb hier nu mee door te sturen.
1. Ik heb een zwart kastje van Telenet, en daaraan bevestigd zit de TP link type WR 1042ND
2. De cd zal er wel bij zijn geweest meer ik vind hem niet meer, of hij is per ongeluk mogelijk ook mee bijgevoegd met oudere cd’s welke ik onlangs heb weggedaan. Ik weet dan niet altijd of ik die moet blijven bewaren.
3. Ik heb voor hulp gebeld met de klantendienst van Telenet, maar die wilden of volgens hun zeggen konden niet helpen, omdat het toestel niet van hen is.
4. Dit toestel werkt blijkbaar draadloos want is niet met een kabel verbonden met het internet.
5. Ik weet ook niet meer hoe welke instellingen er gedaan werden tijdens de eerste installatie .
6. Vandaar dat ik dacht dat alles opnieuw moest worden geïnstalleerd.
7. Mijn systeem werkt op windows 7 - 64 bits
Meer info kan ik dus op dit moment niet geven.
Ik blijf nog wel even in de bibliotheek maar weet niet of ik hier kan geholpen worden.
Ik ben een leek op gebied van instellingen en werking van een computer.
Dank bij voorbaat en vriendelijke groeten
Inina

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

13 mar 2015, 13:54

Dat is een bijkomende moeilijkheid natuurlijk.
De link die ik gaf , daar staat een Nederlandse handleiding.
Anders tikt u in Google de naam van het toestel.

Persoonlijk denk ik dat het maar een kleine fout is,maar ik kan het afstand niet beoordelen. Normaal krijgt u een foutmelding en daarmee zou iemand van de helpers alweer veel verder staan.
Wat er wel eens gedaan word is de modem van Telenet en dan ook uw TL router even zonder stroom zetten en hopen dat de gegevens zich herstellen.

Is er ook niemand in uw buurt die eens even kan komen kijken?

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

13 mar 2015, 14:09

Wat ik nog vind in de handleiding
Er staat achteraan een kleine resetknopje. Als je dat indrukt ga je terug naar fabrieksinstellingen. Maar u moet dan opnieuw configureren. Gaat dat lukken?

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

13 mar 2015, 14:18

Sorry Inina, ik dacht eerst dat het een vrij nieuw model router was.
Dat blijkt niet zo
Ik denk dat u dan ook geen nieuw model modem met ingebouwde router heeft?
Wat voor PC heeft u dan staan?
inina

13 mar 2015, 14:41

Ik heb een desktop medion computer , van 2012 of 2013 (weet de juiste datum niet meer) waarop windows 7 reeds was geinstalleerd.

Door de naam van het toestel in te tikken vond ik inderdaad een Nederlandse website
http://nl.tp-link.com/products/details/ ... L-WR1042ND waar uitleg wordt gegeven over het toestel dat vermoedelijk in mijn bezit is.

Maar er wordt daar geen handleiding gegeven over hoe de configuratie moet gebeuren om van de router via de computer naar het internet te gaan .
Ik zou heel graag te weten willen komen hoe dat moet, omdat ik dan kan zien of daar iets aan de instellingen schort?
Ik zou u dankbaar zijn als u mij stap voor stap zou kunnen uitleggen hoe het configureren van de router via de computer moet gebeuren. Of bestaat er ergens een link voor op het web??? Opgepast ik ben slechts een leek op dat gebied!!!

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

13 mar 2015, 14:54

Als u naar de link gaat die u zelf opgeeft, daar vindt u een tabblad " downloads"
Klik dan op Quick Installation.
Het is inderdaad Engels, en daar ben ik ook niet zo handig in.
inina

13 mar 2015, 15:10

oke maar hoe moet ik die downloads op mijn computer krijgen ik zit nu in de bibliotheek,

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

13 mar 2015, 15:28

Ik weet niet of het daar mogelijk is
Opslaan op een stick
Of afdrukken


Als u klikt op Quick install of handleiding, komt dat direct op scherm.
U kan dan in de taakbalk bovenaan
Document opslaan of uitprinten