INTERNETBANKIEREN....

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

31 mei 2015, 10:59

Hallo allemaal,

weet niet of dit hier op zijn plaats staat, maar wilde eens polsen wat jullie zoal vinden van het "internetbankieren".

Voor wat mezelf betreft vind ik dit nogal frustrerend en wordt ik daar super zenuwachtig van, temeer dat de site van de bank om de haverklap verandert, alsook de werkwijze !

Graag jullie mening hierover.
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

speels
Lid geworden op: 24 sep 2006, 14:40
Locatie: Schoten

31 mei 2015, 11:11

Goede morgen


Welke bank ? .Doe zelf al enkele jaren internetbankieren en tot op heden nog geen enkel probleem met KBC banking.

speels
Win7 SP1/64bit/RAM 4 GB/IE11//MBAM/Ccleaner/Firewal ingesch.
Norton internet security...HP Pavilion.WLM
--------------------------------------------------------
Asus-X54C-Win7-64bit-4GB-MSE-Ccleaner-IE11-g
MBAM.WLM

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

31 mei 2015, 11:17

speels schreef:Goede morgen


Welke bank ? .Doe zelf al enkele jaren internetbankieren en tot op heden nog geen enkel probleem met KBC banking.

speels
Bank idem..... maar het ligt me gewoon niet, mijn probleem zeker :)
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

31 mei 2015, 12:35

Klaartje schreef:
speels schreef:Goede morgen


Welke bank ? .Doe zelf al enkele jaren internetbankieren en tot op heden nog geen enkel probleem met KBC banking.

speels
Bank idem..... maar het ligt me gewoon niet, mijn probleem zeker :)
Bij KBC heb je twee verschillende mogelijkheden. Je kan nog altijd kiezen: de oude manier van werken of de on line touch. De laatste is dus de nieuwe, de andere is al jaren niet meer veranderd. Dus ik snap niet dat je zegt dat het om de haverklap verandert. Ik bankier al van het prille begin on line en zou het zeker niet meer kunnen missen. Nog nooit problemen gehad.

sanne
Lid geworden op: 19 jan 2005, 23:04
Locatie: vlaanderen

31 mei 2015, 13:48

Klaartje
Ik begrijp maar al te goed wat u wil zeggen. Ik ben bij de BNP Paribas, bankier ook al jaren zelf hé hé, , maar soms moet ik mij volledig terug aanmelden, dan is weer de beginpagina van self banking volledig veranderd. Het brengt een mens is verwarring, vooral omdat men met geld bezig is. Dit is niet zo maar wat surfen op het internet.

Ik zeg altijd, nogal wel dat wij kunnen bankieren, want blijkbaar kennen ze dat op de banken niet meer :lol: Daar moeten ze zich bezig houden met investeren en mensen aandelen en leningen verkopen.

Ik moet wel zeggen, als ze daar dan toch nog moeten een overschrijving invoeren, gaat dat met de snelheid van het licht. Die weten alle cijfers, alle letters staan, zonder te kijken. 8)

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

31 mei 2015, 17:10

Net weer aan het trainen geweest, om gek van te worden, ik moet alléén geduld leren oefenen, pffffffffff :)
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
Gast

31 mei 2015, 20:34

Dag Klaartje,

Zo moeilijk kan het niet zijn bij KBC banking,zelfs IK doe het al jaren zonder probleem!
Als het te moeilijk is , ga dan eens naar de bank en laat alles eens duidelijk uitleggen, succes ermee.

davang
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:55
Locatie: 8300 knokke-heist

31 mei 2015, 22:05

KLaartje,

Werk ook met dezelfde bank, onlangs kregen we een nieuwe manier van werken, KBC-Touch genoemd, echt een plezier om al je verrichtingen online te doen, denk dat dit ook bij andere banken zo is..??
Wat niet al lachend kan gezegd.....

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

31 mei 2015, 22:38

davang schreef:KLaartje,

Werk ook met dezelfde bank, onlangs kregen we een nieuwe manier van werken, KBC-Touch genoemd, echt een plezier om al je verrichtingen online te doen, denk dat dit ook bij andere banken zo is..??
Ik wenste dat dit voor mij ook een plezier zou zijn, maar het maakt me supernerveus helaas; het gaat voor mij niet snel genoeg en is toch een héél gedoe hé :(
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

KaDee00
Lid geworden op: 25 sep 2007, 09:58
Locatie: Antwerpen

31 mei 2015, 23:50

Er zijn inderdaad nogal wat systemen om met internet te bankieren. Onlangs stond er in "Clics" nog een vergelijkend artikel hierover, met de graad van beveiliging.
Nu zijn de meeste banken hun systeem (dat zowat een eenheidsworst was) aan het bijwerken.
Ik werk met Argenta (die nog het oude systeem hebben) maar een zeer eenvoudige werking hebben.
Mijn tweede bank is Belfius. Alhoewel ik deze meer uit noodzaak heb is het gebruik hiervan (het inloggen) heel eenvoudig geworden: langs USB, je bankkaart en je pincode.
Ik vind dit de meest nuttige toepassing van de pc, ik zou het niet graag missen.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

01 jun 2015, 08:36

davang schreef:KLaartje,

Werk ook met dezelfde bank, onlangs kregen we een nieuwe manier van werken, KBC-Touch genoemd, echt een plezier om al je verrichtingen online te doen, denk dat dit ook bij andere banken zo is..??
Wel ik werk er nu ook al maanden mee maar ik vind hun oude systeem nog altijd beter. Dat zit strakker in het pak vind ik. Al goed dat je dus de twee manieren nog kan gebruiken + bij 'Touch' kan je ook twee manieren gebruiken (manueel of scanning).

davang
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:55
Locatie: 8300 knokke-heist

01 jun 2015, 22:11

Prima Vera schreef:
davang schreef:KLaartje,

Werk ook met dezelfde bank, onlangs kregen we een nieuwe manier van werken, KBC-Touch genoemd, echt een plezier om al je verrichtingen online te doen, denk dat dit ook bij andere banken zo is..??
Wel ik werk er nu ook al maanden mee maar ik vind hun oude systeem nog altijd beter. Dat zit strakker in het pak vind ik. Al goed dat je dus de twee manieren nog kan gebruiken + bij 'Touch' kan je ook twee manieren gebruiken (manueel of scanning).
't Is niet de bedoeling reclame te maken maar met "scanning" voel ik me een heel stuk 'veiliger', al heb ik me nog niet echt bedreigt gevoeld.
Wel is Klaartje daar niets mee gebaat, het "supernerveus" zijn moet ze gewoon zelf overwinnen... :)
Wat niet al lachend kan gezegd.....

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

02 jun 2015, 08:55

't Is niet de bedoeling reclame te maken maar met "scanning" voel ik me een heel stuk 'veiliger', al heb ik me nog niet echt bedreigt gevoeld.
Wel is Klaartje daar niets mee gebaat, het "supernerveus" zijn moet ze gewoon zelf overwinnen... Smile
Idd als het enkel over zo iets gaat dan gaat niemand dan zij zelf daarbij kunnen helpen.
Ik heb ook geen 'onveilig' gevoel hoor bij die scanning. Maar ik vind gewoonweg de layout niet fijn.
Juist omdat ik véél liever het strakke van de oude on line heb. Maar zo zal het altijd wel iets zijn. Ik heb het gevoel dat door die speelse layout van de nieuwe tool, ik geregeld verloren loop. Hoe stom dat mss ook klinkt.

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

02 jun 2015, 09:12

Iederéén bedankt voor alle fijne reacties.
Ik moet geduld hebben, maar was er al een tijdje mee weg en wat meer aan gewoon door oefenen en "dan" veranderde het weer plots en is het weer aanpassen. Zoiets vind ik moeilijk als men ouder wordt en het over het algemeen al wat trager gaat; maar ik moet er wel mee verder :idea: :)
Laatst gewijzigd door Klaartje op 02 jun 2015, 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

02 jun 2015, 09:12

Prima Vera,

[quote]Bij KBC heb je twee verschillende mogelijkheden. Je kan nog altijd kiezen: de oude manier van werken of de on line touch. De laatste is dus de nieuwe, de andere is al jaren niet meer veranderd.[/quote]

Ik was bezig met "Touch", en er was iets dat niet deed wat ik verwacht had.

* * * * *

Dan ben ik naar KBC in het dorp geweest (ben wel bij de KBC ergens anders). En ik vroeg hoe men de uittreksels kon bekijken met Touch.

Antwoord: "Dat staat op het scherm, ik doe dikwijls, en als je het niet kunt, bel dan naar de 016 43 25 07 in Leuven, die helpen u wel".

* * * * *

Ik telefoneer:
En vraag: "Waarom kan men met Touch geen enkel rekeninguittreksel bekijken uit het verleden en wel de rekeninguittreksels van 2016 (want dat staat op het scherm".
Antwoord: Die software bestaat nog niet, ze zijn die aan maken, en zolang als dat niet af is kan men het oude systeem gebruiken en een deel van het nieuwe systeem.

* * * * *
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.