powerpoint

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

filius
Lid geworden op: 20 mar 2009, 17:13

15 jul 2010, 13:28

Ik wil een powerpoint voorstelling in mijn website bouwen.Ik heb de code ingevoerd zoals een eerder onderwerp enkele dagen geleden gesteld."powerpoint & embedden"."<a href="rozenreis 2008.pps">Bekijk Powerpoint presentatie</a>


Ik heb de presentatie opgeslagen als "powerpoint voorstelling". Alles lukt tot ik op de link klik in de browser "gemaakt in DW cs3" en dan opent de pagina met een melding powerpoint openen, maar dan komt een presentatie die ik moet starten.Ik dacht dat deze dan automatisch zou starten wat wel het geval is bij een powerpoint voorstelling.Wat moet ik doen om dit te verkrijgen.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

15 jul 2010, 15:22

Beste filius,

Door het plaatsen van een hyperlink voor een powerpoint presentatie met code

Code: Selecteer alles

<a href="rozenreis_2008.pps">Bekijk Powerpoint presentatie</a>
zal de bezoeker steeds het schermpje "openen - bewaren - afbreken" krijgen en dit is nog steeds de beste manier.

Alternatief:
1- Je kan de aangemaakte powerpoint presentatie in PowerPoint zelf laten "bewaren als webpagina" (zie in het menu van PP >> optie onder bestand)
Nadeel : niet alles wordt meegenomen na bewaring (bv, overgangen, muziek, etc...).

2- Je kan met een speciaal programma je powerpoint presentatie omzetten/converteren naar een flash filmpje en dit verkregen bestand dan embedden op je webpagina.

Lees ook eens 5 Ways to Put PowerPoint Presentation on Web (Engels)

mvg,
Coderunner
Laatst gewijzigd door coderunner op 15 jul 2010, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

filius
Lid geworden op: 20 mar 2009, 17:13

15 jul 2010, 15:29

Beste coderunner,
Kent u een programma om deze presentatie te converteren naar een flash filmpje.
Bij voorbaat dank

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

15 jul 2010, 17:00

Beste filius,

Ik heb dit zelf nog nooit gedaan dus een programma aanraden kan ik niet.
Op het internet vind je wel enkele "gratis" en "betalende" programma's hiervoor bv Wondershare PPT2Flash (=betalend), enz ...

Of je kan je vraag stellen op het forum in het onderwerp "PPS, slideshows, foto, PSP en cd branden". Daar zitten de PowerPoint kenners en kunnen je misschien wel verder helpen met een converteer programma.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

15 jul 2010, 21:03

Beste filius,

Kijk eens op onderstaande website hoe men dat daar gedaan heeft.
Website : http://www.powerpoint-effecten.be/
Voorbeeld : http://www.powerpoint-effecten.be/prese ... index.html

Dit werd gedaan met iSpring Free
Website: download programma >> iSpring Free <<

Nogmaals even vermelden dat ik dit persoonlijk nog nooit gedaan heb!

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

febe
Lid geworden op: 28 mar 2005, 13:59

18 jul 2010, 00:54

Hallo

Met het programma Ispring heb ik al heel veel powerpoints omgezet naar flash movie.
Je kunt er mooie webpagina's mee maken.
Voorbeelden hiervan kan je zien, vanaf hier:
http://www.sunbeams.be/flash/tulpen.html
Telkens je op het pijltje "volgende" klikt, verschijnt een nieuwe webpagina met flash movie
Hou er wel rekening mee, dat op de website van Ispring vermeld staat, dat Flash movies gemaakt met het free programma enkel voor persoonlijk gebruik mogen dienen en het niet toegelaten is deze te publiceren
Op Flash movies gemaakt met Ipring Free, wordt tevens de naam "Ispring free" vermeldt, wat niet is bij een betalende versie

Maar een powerpoint kan je ook automatisch laten openen op een webpagina, wanneer op de link geklikt wordt.
Hiervoor dien je het powerpointbestand eerst in te pakken in een zipbestand en dit zipbestand te uploaden naar uw webruimte
Wanneer dan op de link geklikt wordt, opent de powerpoint automatisch in de powerpoint viewer

Groeten
febe
---
Men moet nergens voorzichtiger mee zijn dan met de keus van zijn vooroordelen
---
Waar geen afgunst is, heerst eendracht in verscheidenheid (Aur. Aug.)

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

19 jul 2010, 00:15

febe schreef:Maar een powerpoint kan je ook automatisch laten openen op een webpagina, wanneer op de link geklikt wordt.
Hiervoor dien je het powerpointbestand eerst in te pakken in een zipbestand en dit zipbestand te uploaden naar uw webruimte
Wanneer dan op de link geklikt wordt, opent de powerpoint automatisch in de powerpoint viewer
Beste febe,

Dat moet je me dan wel eens uitleggen hoe je zonder het zip bestand te downloaden én uit te pakken je het ingepakte pps bestand automatisch kan openen vanuit een hyperlink op een webpagina.

Normaal plaats je het pps bestand in een hyperlink (zie code in vroegere post) en neem je, na deze link aangeklikt te hebben, in het popup venstertje "OPENEN".
Een zip bestand dat online staat, moet je eerst downloaden én dan uitpakken om zo het pps te openen.

Dus graag jouw werkwijze ... of een online werkend voorbeeld hiervan!

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

febe
Lid geworden op: 28 mar 2005, 13:59

25 jul 2010, 18:02

Hallo coderunner
Plaats op een webpagina maar eens een aanklikbaar plaatje of een aanklikbare tekst met verwijzing naar een zipbestand dat een powerpoint bevat .
Van zodra je er online op klikt, krijg je een venstertje waarin je op "Openen" kan klikken. Vervolgens dubbelklik je op de bestandsnaam en in het volgende venstertje op "Openen".
Even wachten en de powerpoint start automatisch in de ppviewer.
Ik kan je zo verschillende voorbeelden tonen, zowel op mijn blogs als op mijn website te vinden
Groetjes
febe
---
Men moet nergens voorzichtiger mee zijn dan met de keus van zijn vooroordelen
---
Waar geen afgunst is, heerst eendracht in verscheidenheid (Aur. Aug.)

ultddave
Lid geworden op: 11 mei 2009, 13:59
Locatie: Limburg > Genk

25 jul 2010, 19:55

zonder het zip bestand te downloaden én uit te pakken
=>
Vervolgens dubbelklik je op de bestandsnaam en in het volgende venstertje op "Openen".
Febe, je beseft toch dat je coderunner daarmee gelijk geeft. Op het moment dat je dubbelklikt op de bestandsnaam in het zip archief, is het al gedownload naar je tijdelijke internet bestanden. ;)

En door dat dubbel klikken, gaat de PC automatisch het archief uitpakken om die powerpoint te kunnen tonen.

Die methode valt dus niet echt onder "zonder downloaden en zonder uitpakken". ;)

*********

Waarom gebruik je trouwens een zip file, ipv naar de powerpoint file zelf te linken. Dat bespaart je zelfs het werk van het uitpakken... ;).

(Ik denk dat coderunner dat vooral wilde weten, waarom uw methode beter zou zijn, dan het rechtstreeks linken naar de .pps file zelf.)

Zoals hier (coderunner zijn code):
<a href="rozenreis_2008.pps">Bekijk Powerpoint presentatie</a>
Daarmee link je naar de .pps file. Anders - volgens uw methode - moet je naar een zip file linken, en dan die nog openen en (indirect) uitpakken voor de pps te openen. ;)

Mvg,
Dave
.NET en Java Programmeur

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

25 jul 2010, 21:45

Beste febe,

Dat is werken via een onnodige tussenstap (zie ook uitleg Dave, waarvoor mijn dank).
febe schreef:Plaats op een webpagina maar eens een aanklikbaar plaatje of een aanklikbare tekst met verwijzing naar een zipbestand dat een powerpoint bevat .
Waarom naar een zip-bestand en niet rechtstreeks naar het pps-bestand?
febe schreef:Van zodra je er online op klikt, krijg je een venstertje waarin je op "Openen" kan klikken. Vervolgens dubbelklik je op de bestandsnaam en in het volgende venstertje op "Openen".
Dat is dus net wat ik zeg >> hyperlink aanklikken >> Openen zip-bestand >> Openen pps uit zip-bestand.
Kan dus vlugger >> hyperlink aanklikken >> Openen pps bestand
febe schreef:Even wachten en de powerpoint start automatisch in de ppviewer.
Ik kan je zo verschillende voorbeelden tonen, zowel op mijn blogs als op mijn website te vinden
Dat gebeurt ook met een pps bestand in de hyperlink (slechts 1 handeling) en vlugger dan met een zip-bestand (2 handelingen).


Besluit:
Hoe plaats ik een powerpoint voorstelling online?
- óf bewaar het pps bestand in powerpoint programma als webpagina MAAR sommige zaken gaan verloren (dus niet aan te raden)
dus beter:
- óf via een hyperlink naar het pps bestand zelf (zie html code hoger)
- óf via het omzetten van het pps bestand naar een flash of videobestand met een converteerprogramma.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

febe
Lid geworden op: 28 mar 2005, 13:59

26 jul 2010, 02:28

Hallo Ultddave

Ik citeer hier even het probleem van Filius:
Ik heb de presentatie opgeslagen als "powerpoint voorstelling". Alles lukt tot ik op de link klik in de browser "gemaakt in DW cs3" en dan opent de pagina met een melding powerpoint openen, maar dan komt een presentatie die ik moet starten.Ik dacht dat deze dan automatisch zou starten wat wel het geval is bij een powerpoint voorstelling.Wat moet ik doen om dit te verkrijgen.
Uit zijn schrijven maak ik op, dat Filius een pps(x) bestand geüpload heeft naar zijn webuimte en de pps(x) in de browser opent zoals een ppt(x) in het programma Microsoft Office Powerpoint 2007, wat normaal is bij uploaden naar eigen webruimte

Hierop heb ik gereageerd naar Coderunner toe dat dit probleem kon opgeslost worden door het powerpoint bestand in te pakken in een zipbestand en als dusdanig naar zijn webruimte te uploaden, waarop deze schreef, ik citeer:
Een zip bestand dat online staat, moet je eerst downloaden én dan uitpakken om zo het pps te openen.

Bij mijn weten heeft Coderunner het niet gehad over automatisch downloaden naar de tijdelijke bestandenmap, dus veronderstelde ik dat hij het had over een zipbestand opslaan, uitpakken, om daarna het powerpointbestand aan te klikken

Gezien de vraag van Coderunner heb ik de info gegeven hoe het bij mij gebeurde.
Indien coderunner hetzelfde bedoelde, mij goed, maar daarvoor dien je zo'n hoge toon niet aan te slaan, alsof ik niet weet dat het zipbestand gedownload wordt naar de tijdelijke bestandenmap. Met die toon ben ik helemaal niet gediend

Van mij, mag je gerust een pps(x) bestand naar uw webruimte uploaden, indien je dit beter vindt, maar ik verkies dan wel eerder te klikken op een zipbestand dan mijn programma powerpoint 2007 te zien openen

----------------------------------------------
Hallo Coderunner

Waarom een zipbestand vraag je!
Wel om de eenvoudige reden:

Bij een pps(x) bestand opent bij een klik op de link in de browser een powerpoint net zoals een ppt(x) in het programma powerpoint 2007, indien dit programma op de pc geinstalleerd staat en dien je dus zelf de powerpoint te starten, ondanks de extensie pps(x) op uw pc gekoppeld is aan de powerpoint viewer 2007

Bij een gezipte powerpoint, opent de powerpoint automatisch in de powerpoint viewer, na de handelingen te hebben uitgevoerd zoals ik eerder beschreef

Ik laat je eens het verschil zien, klik maar eens op deze links:
ppsx_zomaar_zdgeluid.ppsx
ppsx_zomaar_zdgeluid.zip

Leuk is dit in ieder geval niet, wanneer je een link aanklikt en uiteindelijk het programma powerpoint 2007 gaat openen, in plaats dat de powerpoint automatisch gaat openen in de pp viewer, dus is de keuze vlug gemaakt.

Ik citeer even uw besluit:
Hoe plaats ik een powerpoint voorstelling online?
- óf bewaar het pps bestand in powerpoint programma als webpagina MAAR sommige zaken gaan verloren (dus niet aan te raden)
dus beter:
- óf via een hyperlink naar het pps bestand zelf (zie html code hoger)
- óf via het omzetten van het pps bestand naar een flash of videobestand met een converteerprogramma.
Mijn inziens:
- zeker niet als webpagina opgeslaan
- je kan een plaatje of tekst met verwijzing naar een powerpointbestand op uw site plaatsen, maar dan verkies ik persoonlijk wel eerder een verwijzing naar een ingepakt powerpointbestand (zip)
- je kan er ook voor kiezen uw powerpointbestand te uploaden naar een free file hosting provider en via een aanklikbaar plaatje of tekst met verwijzing naar de URL ervan, de powerpoint laten openen via de site van deze provider, in dit geval vind ik uploaden naar sites.google de gebruiksvriendelijkste en de snelste.
Wens je daar enkele voorbeelden van te bekijken en te vergelijken, dan wil ik je wel via pb de link sturen
- zoals ik reeds eerder schreef kan je een powerpoint bestand converteren naar een flash movie, bij voorbeeld met het programma Ispring free of een betalende versie ervan en vervolgens rechtstreeks laten afspelen als een flash movie , maar Ispring staat niet toe flash movies gemaakt met het free programma te publiceren

Groetjes
febe
---
Men moet nergens voorzichtiger mee zijn dan met de keus van zijn vooroordelen
---
Waar geen afgunst is, heerst eendracht in verscheidenheid (Aur. Aug.)

ultddave
Lid geworden op: 11 mei 2009, 13:59
Locatie: Limburg > Genk

26 jul 2010, 13:03

alsof ik niet weet dat het zipbestand gedownload wordt naar de tijdelijke bestandenmap.
Dat deduceerde ik uit het feit dat u enkel HTML, XHTML en CSS kan gebruiken. Blijkbaar was dat verkeerd gededuceerd. Mijn excuses. :)
Leuk is dit in ieder geval niet, wanneer je een link aanklikt en uiteindelijk het programma powerpoint 2007 gaat openen, in plaats dat de powerpoint automatisch gaat openen in de pp viewer, dus is de keuze vlug gemaakt.
Bij mij opent die in pp viewer in:
Safari, FireFox, Opera en Google Chrome. (Laatste versies)

Enkel in internet explorer gaat hij die in MS Powerpoint openen. Ipv in de viewer. ;) En rekening houden met Internet Explorer gebruikers en niet met de rest is momenteel een slechte zet, gezien IE al lang niet meer de meest gebruikte browser is. ;)
(U mag dat van mij blijven doen, indien gewenst - dat is uw eigen keuze. Het is alleen maar raad aan de vraagsteller.)

(Vreemd genoeg is het aantal IE6 gebruikers in juni 2010 gestegen met 0.1% ipv dat het altijd daalde :D)

Mvg,
Dave
.NET en Java Programmeur

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

26 jul 2010, 16:56

Beste febe,

Alvast bedankt voor je uitleg van jouw werkwijze en de voorbeelden.

Ik ben dit dan ook gaan uitzoeken en begrijpe wie begrijpe kan, is het enkel Microsoft Internet Explorer zelf die hiermee "problemen" heeft. Andere meest gebruikte browsers openen gewoon het gelinkte pps bestand zonder problemen in de PowerPoint Viewer en niet in PowerPoint zelf.
Maar ja we weten al van vroeger dat de produkten van Microsoft niet steeds op elkaar zijn afgesteld en ook dat Internet Explorer zich niet houdt aan de algemene normen.

Even dit terzijde:
Anderen zal je dan weer horen zeggen dat voor je eigen veiligheid (ik bedoel hier natuurlijk de veiligheid van je pc/laptop) het beter is steeds op "Opslaan" te klikken i.p.v. op "Openen" en steeds alle bestanden die je van het internet haalt, dus ook pps bestanden, eerst te scannen met je virusscanner alvorens deze te openen.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

febe
Lid geworden op: 28 mar 2005, 13:59

26 jul 2010, 18:12

Hallo Coderunner,

Ik weet, dat zich dat enkel in Internet Explorer 8 en ik geloof ook in IE 7 voordoet. Met firefox zijn hieromtrent geen problemen.
De andere meest gekende browsers heb ik nog niet uitgetest.

Maar ja, IE 8 wordt gebruikt dus dient daar ook rekening mee gehouden
Trouwens ik werk nog steeds liever in IE8, dan in Mozilla Firefox

In ieder geval zorg ik er voor dat in IE 8 mijn geüploadde pps(x) bestanden automatisch openen in de pp viewer door ze vooraf te zippen vooraleer te uploaden naar mijn eigen webruimte.

En dan weet je waarschijnlijk nog dit niet:
Wanneer een ppsx bestand geüpload wordt naar de servers van seniorennet, bij voorbeeld in een mailgroep of blog, dan opent bij een klik op de link in Internet Explorer 8 een zipbestand, waarin alle files waaruit de ppsx is opgebouwd te grabbelen zijn.
Alle files zijn dus zo maar te downloaden: plaatjes, muziek, alles :roll:

Klik maar eens in Internet Explorer 8 op deze link:
ppsx_zomaar_zdgeluid.ppsx

Bijgevolg is het ook in deze situatie, beter eerst het ppsx bestand vooraf in te pakken in een zipbestand, alvorens te uploaden naar seniorennet, zodat de ppsx opent op de manier zoals ik reeds schreef in mijn vorige antwoorden

Groetjes
Laatst gewijzigd door febe op 26 jul 2010, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
febe
---
Men moet nergens voorzichtiger mee zijn dan met de keus van zijn vooroordelen
---
Waar geen afgunst is, heerst eendracht in verscheidenheid (Aur. Aug.)

astra
Lid geworden op: 05 okt 2003, 14:49
Locatie: Vlaams Brabant

26 jul 2010, 18:12

Hoikes :)

Ik zit (terug) met een vraagje ivm mijn website en lees hier dus bij toeval het probleem met pps(x).

Persoonlijk gebruik ik iSpring Free wat volgens mij het beste programma is. Ik heb vele programma's die pps(x) naar Flash converteren uitgetest, van de gratis versies tot de duurste (Camtasia). Velen (waaronder Camtasia) gaven de effecten die ik gebruik niet goed weer, soms een echte ramp! "Gewone" ppsjes daarentegen worden wel goed geconverteerd. iSpring Free geeft het beste resultaat. Pas op, er zijn effecten die ook met dit programma de mist ingaan, maar allée, 'k ben er toch content van :)

Maar de PowerPoint Viewer 2007 laat ook wel steken vallen hoor!
Hiermee worden bepaalde effecten ook niet goed weergegeven en als ik ergens schaduw gebruik gebeurt het wel dat die niet getoond wordt zoals ik heb ingesteld.

Nu heb ik eens de nieuwe PP Viewer 2010 gedownload. Een ppsx met een tekst met speciaal effect die niet goed werkte in PPV 2007 werd hierin perfect weergegeven! Deze viewer werkt wel wat anders dan de 2007. Toen ik het bestandstype (pps en ppsx) wou koppelen aan deze viewer ging dit niet.

Dit ter info.

En nu mijn vraagje stellen in ander onderwerp natuurlijk.

Groetjes,
Astra