Dreamweaver

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

mireilleVP
Lid geworden op: 07 jul 2008, 16:27

26 okt 2010, 20:15

Hallo,

Twee jaar geleden maakte ik een website in Dreamweaver.
Vorige week heb ik een nieuwe computer gekocht. Het programma Dreamweaver heb ik van mijn oude computer weggehaald en geïnstalleerd op de nieuwe. Nu blijkt mijn zijkant-paneel weg te zijn, dus de "kolom" waar al mijn bestanden en paginas in staan. Het pijlte om op te klikken is er ook niet meer. Op een bepaald moment kreeg ik het in een apart venster.
Ik heb al vanalles uitgeprobeerd en krijg het niet terug!!
Kan iemand mij helpen ??
Dank bij voorbaat

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

26 okt 2010, 20:57

Beste Mireille,

Dit is niet echt een website probleem maar een software probleem.

Heb je hier al eens gekeken voor een mogelijke oplossing "Het bestandenpaneel gebruiken"?
Kijk ook in het linker menu onder "Bestanden en mappen weergeven".

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

mireilleVP
Lid geworden op: 07 jul 2008, 16:27

26 okt 2010, 21:39

Beste coderunner,

Ik heb alles nog eens nagezien, maar zelfs het icoontje voor openen/samenvouwen is er niet meer bij "bestanden", en ook het pijltje rechts van de pagina waarmee ik vroeger kon sluiten en openvouwen is verdwenen ; nochthans was alles in orde toen ik het programma geïnstalleerd heb vorige week
- waarschijnlijk heb ik het ergens laten verdwijnen - ik heb nochthans alle instelllingen nagezien, en vind niets abnormaals.

groetjes

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

26 okt 2010, 22:16

Beste Mireille,

Ik heb Dreamweaver hier niet geïnstalleerd en kan het dus ook niet nakijken. Heb je misschien per ongeluk een "werkbalk" verwijderd vermits je zei dat na de installatie die werkbalk er wel was. Kijk eens na in de settings of alle werkbalken aangevinkt staan.

Wacht nog even af of iemand anders Dreamweaver wel geïnstalleerd heeft en een oplossing weet voor je probleem ... als er niemand op je vraag zou reageren en je zelf er niet meer uitgeraakt, dan kan je misschien eens overwegen de meest drastische manier toe te passen ... een herinstallatie ...

Misschien belangrijk voor andere helpers ... welke versie van Dreamweaver heb je geïnstalleerd ?

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

mireilleVP
Lid geworden op: 07 jul 2008, 16:27

27 okt 2010, 10:00

Beste coderunner,

Eerst ga ik nog wat nazien en uitproberen, en als het niet lukt ga ik vanavond inderdaad desinstalleren en opnieuw installeren. Er is waarschijnlijk iets misgegaan met het toevoegen van werkbalken.

Ik heb versie CS3. (studentenversie aangekocht tijdens cursus bij seniorenacademie Gent.)

Alvast bedankt voor de moeite

groetjes Mireille

audry
Lid geworden op: 29 aug 2007, 22:33

27 okt 2010, 11:51

Beste

Ik werk ook met dw4 , bij venster kan je toch gewoon alles aanvinken wat je wil zien in je werkomgeving, of begrijp ik het verkeerd.
het zijn toch je vensters rechts waar je websites in komen en alles van je hs.

mvg

A.

mireilleVP
Lid geworden op: 07 jul 2008, 16:27

27 okt 2010, 14:04

beste Audry,

Bij "weergave" heb ik aangevinkt :
ontwerp
no script inhoud
exerne bestanden weergeven
werkbalken : invoegen, document, standaard

bij "venster" heb ik aangevinkt :
invoegen
eigenschappen

Een rechterpaneel heb ik momenteel niet, en er is ook geen pijltje om op te klikken. Onderaan mijn pagina wél.

groetjes Mireille

audry
Lid geworden op: 29 aug 2007, 22:33

27 okt 2010, 15:55

Beste

Bovenaan rechts moet er CLASSIC staan , bekijk dit eens .Als er iets anders staat kan je daarop klikken en veranderen.

mvg

A.

audry
Lid geworden op: 29 aug 2007, 22:33

27 okt 2010, 16:01

Beste

Bij venster - moet je ook CSS stijlen-Databases-Bestanden - aanvinken dit was ik vergeten te melden.

mvg

A.

audry
Lid geworden op: 29 aug 2007, 22:33

27 okt 2010, 16:04

Beste

Bij mij in weergave staat - externe bestanden en kleurpictogrammen aangevinkt.

mvg

A.

mireilleVP
Lid geworden op: 07 jul 2008, 16:27

27 okt 2010, 16:45

Hallo Audry

Ik denk dat het hopeloos is.

Classic vind ik niet terug - waar moet dat rechtsboven staan ?

Als ik bij venster : CSS stylen, Databases en Bestanden aanklik, krijg
ik inderdaad een venster daarvan, maar wel in een afzonderlijk venster,
niet rechts van mijn pagina zoals vroeger ; en het deeltje waarbij je
moet synchroniseren enzo is er niet bij. Hopeloos...

In elk geval, hartelijk dank
groetjes Mireille

audry
Lid geworden op: 29 aug 2007, 22:33

27 okt 2010, 16:50

Beste
http://www.gratiscursus.be/Dreamweaver_ ... les001.htm

Je kan ms eens proberen via deze link.

mvg

A.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

27 okt 2010, 17:45

mireilleVP schreef:maar wel in een afzonderlijk venster,
niet rechts van mijn pagina zoals vroeger
Beste Mireille,

Kan je dan dat afzonderlijk venster niet naar een bestaande werkbalk slepen zodat deze blijft staan ?

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

mireilleVP
Lid geworden op: 07 jul 2008, 16:27

28 okt 2010, 10:59

Hallo Coderunner,

Nee, het lukt me niet om het in een werkbalk in te brengen, het blijft een apart scherm. Ik ben wel zover geraakt dat ik nu in dat aparte scherm kan werken, ik kan paginas oproepen en ook synchroniseren, en het werkt. dat is eigenlijk het bijzonderste .

Bedankt iedereen voor goede raad, en hulp.

groetjes Mireille

audry
Lid geworden op: 29 aug 2007, 22:33

28 okt 2010, 13:06

Beste

het zijpaneel waar jij het over hebt, zijn toch aparte vensters die je kan verslepen en gelijk waar plaatst ? Maar als je een nieuwe site maakt komt er toch een werkbalk vanboven bij? Kan je ms een prt sc hier op de site plaatsen dan kunnen we zien welke werkbalken ontbreken.

mvg
A.