Live Mail Het beheersen van SPAM.

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

27 jan 2016, 11:17

Vervelende spam trachten te beperken tot zijn kleinste vorm.
Op het internet wemelt het van spam, ongemerkt/ongewild kan je ermee te maken krijgen.
Als dat maar af en toe hindert, val het nog wel mee.
Maar het kan bij momenten iets drukker worden, en dan kan je wel enige acties ondernemen.
Of je kan je voorzorgen nemen om vanaf nu reeds streng te selecteren wat wel en wat niet kan.

Hoe Microsoft dat bekijkt ?
Afbeelding
Het is natuurlijk niet enkel de spam-mail die erop gericht is ons wat geld af te troggelen, maar ook spam die schade aan de goede, soepele werking van de pc aanricht.

Deze instellingen hebben de bedoeling de kans op besmetting te minimaliseren, zonder ze evenwel volledig te kunnen uitsluiten.
Niet alle factoren die hierin meespelen, kunnen we controleren.

Bij het waarnemen van spam in de inbox houden we er rekening mee dat ook de provider (Telenet, Skynet, enz.) reeds een eerste scan uitvoert.
Slipt er toch spam door, dan kunnen we die aldaar ook aanmerken als SPAM.

Zelf ga ik vele uren per dag naar sekssites allerhande, maar heb geen noemenswaardige gevolgen ivm spam gemerkt tot hiertoe, en doe dit al vele jaren zo. Hoop het nog vele jaren zo te kunnen doen.
Sekssites hebben er alle belang bij dat je bij hun weerkeert, zo kunnen ze nog altijd eens een eurotje aan je verdienen. Door je echter met spam op te zadelen zal je er niet licht nog terugkeren.
Maar spam hecht zich net zo makkelijk (of moeilijk) aan sekssites als aan de meest gewaardeerde andere sites. De enige site die ik min of meer vertrouw is die van Microsoft. Een ander zaakje is het natuurlijk of Microsoft zelf wel op andere vlakken 100% te vertrouwen valt, haha.
Zaak dus van zelf ook de nodige aandacht te besteden aan de instellingen.

Niet altijd is het spam dat we willen blokkeren, maar ook afzenders van wie we liever geen mails ontvangen.
Die afzenders voegen we dan simpel toe aan de lijst "Geblokkeerde afzenders".

Hieronder de instellingen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Enkel maar mail toelaten van afzenders die je verzamelt in de lijst met "Veilige afzenders", is natuurlijk ook een manier om spam haast helemaal uit te sluiten.

Regelmatig (eens in de week ?) de map "Ongewenste mails" eens checken of er toch niet per vergissing "goede" mail is ingeslopen.

Telenet en SPAM :
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... t-webmail/

https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... anti-spam/

:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Dirk 3
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:40
Locatie: Sint Niklaas

29 jan 2016, 00:09

Ja, maar ik krijg hier meer dan 1000 mailtjes per maand en moet ze in de map ongewenste mail toch ook allemaal nakijken. Het probleem is dat de verzenders van reklamecampagnes per mail voor elke campangne een ander mail adres gebruiken zodat het blokeren van dat adres geen zin heeft. Je kan zogezegd uitschrijven, maar als je vandaag uitschrijft voor waspoeder X krijg je morgen weer reklame voor waspoeder Y. Wat is daar tegen te doen? Ik heb bij berichtregels al een hele waslijst mailadressen geplaatst met als actie ; van de server verwijderen. Maar zoals gezegd ze gebruiken steeds een ander mailadres.

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

01 feb 2016, 12:48

Afbeelding

Dit vind ik niet in Outlook (2007).
Bestaat daar ook iets gelijkaardigs? Is anders wel handig!

Alvast dankjewel :)

Wiana

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

01 feb 2016, 13:00

@Wiana

Neen, maar mogelijk met berichtregels wel iets klaar te stomen?
Durf het niet te zeggen.
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

01 feb 2016, 13:15

Ok, pcekspeer, dat weten we dan ook weer, dank je wel!
Ik kon het maar vragen, nietwaar :)

Wiana