OP STAP
-
flupke2 - Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Dat is in alle vroegere belgische garnizoensteden zo. Ik begon mijn carriere in Keulen-Dellbrück : daar is de kazerne nog kompleet, mooi gerestaureerd en nu in gebruik door oa politie en douane De cinema, die buiten de kazerne lag, is afgebroken : er staat nu een warenhuis en een McDonalds. Van de cafeetjes die de belgen bezochten is er nog ééntje over.(Ik kom daar nog geregeld omdat ik er familie wonen heb)GYSJOS schreef:Ja, veel is er niet meer terug te vinden
Mijn tweede kazerne was Aken-Hitfeld : hier schiet gewoon niets meer van over , het is één grote puinhoop.
Mijn derde kazerne: Kwartier Gabriel Petit in Siegen (voor wie ooit in Siegen lag : het is de kazerne onderaan de berg en aan de spoorweg waar de logistiek zat) : deze is omgevormd tot een KMO-zone. De twee andere kazernes zijn nu respectievelijk een IKEA (kazerne Heidenberg, werd volledig platgelegd) en een kinderziekenhuis (kazerne Wellersberg, volledig platgelegd en vervangen door nieuwbouw-uitbreiding van het kinderziekenhuis dat er voordien al was) . Het oefenterrein en de munitiedepot op dezelfde Wellersberg zijn nu natuurgebied.
Mijn vierde kazerne : Keulen-Bützweilerhof (vliegveld helicopters) . Is een volledige industriezone geworden . Op de plaats waar de gebouwen stonden zijn nu filmstudios. Een andere kazerne daar vlakbij, die van Ossendorf is volledig omgevormd tot een woonwijk, deels met behoud/verbouwing van de militaire gebouwen.